Accenture: 25 de tendinte in business care vor influenta majoritatea companiilor |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 07 Iul 2021 06:11 |
Accenture a identificat 25 de tendinte in business care vor avea un impact major asupra companiilor in urmatorii ani dintre care sase sunt considerate esentiale pentru succesul viitor al acestora. Astfel, desi 88% dintre companii au in sfarsit o imagine clara a provocarilor cu care se confrunta in prezent, doar 6% sunt complet increzatoare in capacitatile lor actuale de a prevedea si de a raspunde la perturbarile viitoare. Raportul Business Futures 2021 isi propune sa ajute liderii sa inteleaga noua realitate prin identificarea tendintelor din afaceri care remodeleaza companiile la nivel global.
“Perioada de timp scurta de a actiona in fata perturbarii de anul trecut a condus la un sentiment de urgenta, precum si la oportunitati pentru companii de a-si spori agilitatea, de a explora noi modele de afaceri si de a construi noi capabilitati care sa sporeasca rezilienta", a declarat Annette Rippert, director executiv Accenture Strategy & Consulting. „Raportul nostru Business Futures este ca un radar esential care ajuta liderii sa navigheze cu incredere prin tendintele de business aflate in schimbare, nu doar sa vada, ci si sa profite de cel mai bun viitor al lor.”
Tendintele de lunga durata, cum ar fi importanta crescuta a experientelor, adoptarea mai mare a cloud-ului si schimbarile in modelele de cumparare, au fost intrerupte, accelerate sau inversate din cauza pandemiei. In acelasi timp, au fost create noi lanturi de aprovizionare si modele de afaceri in cateva zile, nu in luni, iar promisiunea unor noi descoperiri stiintifice a fost realizata in luni, nu in ani. Odata cu schimbarile structurale profunde dupa mai mult de un an de turbulente, a aparut un mediu de afaceri pregatit pentru reinventare, cu o dorinta puternica de a privi mai departe in viitor si de a identifica mai bine traiectoria si impactul schimbarilor.
Sase tendinte pentru viitorul afacerilor
Pornind de la o lista extinsa cu 400 de tendinte, Accenture a facut echipa cu consilieri externi, cadre universitare si cercetatori pentru a restrange lista la doar 25 de tendinte de afaceri. Dintre aceste 25 de tendinte, care vor avea cel mai mare impact asupra companiilor in urmatorii trei ani, sase s-au remarcat ca fiind esentiale pentru succesul viitor al organizatiilor, oferind oportunitati pentru lideri si indemnandu-i sa adopte schimbarea si sa gaseasca noi modalitati de crestere, incepand de azi:
1) Invatand de la viitor - Anticiparea schimbarii inainte ca aceasta sa se produca
Organizatiile regandesc fundamental modurile de a face business care sa genereze crestere, iar concentrarea pe date istorice pentru a creiona viitorul nu mai este o solutie. Pentru a lua decizii mai rapid, companiile utilizeaza date analitice si inteligenta artificiala pentru a identifica schimbarile pietei si ale consumului. Raportul constata ca 77% dintre organizatii si-au sporit utilizarea surselor interne si externe de date in timp real in ultimele 12 luni, insa doar 38% au raportat ca oamenii din intreaga organizatie folosesc in mod constant date in timp real in activitatea lor de zi cu zi. Mai mult, doar 36% dintre companii au declarat ca au un membru executiv responsabil pentru aceste eforturi si mai putin de jumatate (43%) au suficiente abilitati pentru a sprijini aceasta activitate. BlueDot este o companie canadiana din domeniul sanatatii care a anticipat schimbarea inainte sa se produca. Cei de la BlueDot au prevazut gravitatea pandemiei de COVID-19 inainte altor companii si la 31 decembrie 2019 - cu o saptamana inainte ca Organizatia Mondiala a Sanatatii sa publice primul sau raport privind virusul - BlueDot a publicat un avertisment despre COVID-19 si impactul sau potential devastator. Pe tot parcursul pandemiei, utilizatorii platformei erau cu un pas inaintea celorlalti. Compania a reusit sa faca acest lucru prin alimentarea algoritmului sau cu date in timp real - de la surse guvernamentale, spitale, companii aeriene, pana la jurnalele de stiri in 65 limbi - actualizate la fiecare 15 minute.
2) Delegarea deciziilor - Descentralizarea procesul decizional
Criza globala a fragmentat pietele, iar regiuni distincte apar cu propriile lor sisteme de guvernanta, modele economice si norme culturale. In acelasi timp, comportamentele consumatorilor se schimba rapid, aparand si noi concurenti care raspund nevoilor in schimbare. Companiile raspund impingand autoritatea decizionala catre oamenii de la marginea organizatiilor lor, creand o structura in retea de echipe care poate actiona cu rapiditate si agilitate. Cand companiile isi imputernicesc oamenii de la margine pentru a lua cele mai multe decizii operationale de zi cu zi, puterea de decizie centrala se poate concentra asupra deciziilor strategice cheie. Raportul a constatat ca 91% dintre organizatii sunt dispuse si sunt capabile sa functioneze mai mult ca o federatie larga de companii pentru a raspunde mediilor de afaceri din ce in ce mai fragmentate si mai mult de jumatate (58%) afirma ca modelul lor de afaceri se va schimba in anul urmator.
3) Scop durabil - Trecerea de la intentie la realizare
Organizatiile recunosc necesitatea de a avea un scop de care sa beneficieze toate partile interesate, dar a aparut un decalaj crescand intre intentii si rezultate. Acest paradox demonstreaza provocarile pe care organizatiile le intalnesc in construirea durabilitatii in structura operatiunilor lor si indeplinirea angajamentelor luate in beneficiul tuturor partilor interesate. Raportul a constatat ca 28% dintre directori declara ca nu sunt angajati personal in a oferi valoare tuturor partilor interesate, iar aproape jumatate (48%) dintre organizatii declara ca una dintre cele mai mari bariere este echilibrarea intereselor lor comerciale. Cu toate acestea, exista semne ca balanta inclina spre protejarea ambitiilor de sustenabilitate alaturi de profituri, doar 24% dintre lideri spunand ca ar lua in considerare reducerea investitiilor in initiative de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) pentru a nu rata estimarile privind veniturile.
4) Aprovizionare nelimitata - Inlaturarea limitelor fizice ale aprovizionarii
Pandemia globala a tensionat lanturile de aprovizionare mai mult ca niciodata, in timp ce organizatiile au luat masuri drastice pentru a mentine marfurile in miscare. Pentru a raspunde asteptarilor in crestere de indeplinire rapida, flexibila, rentabila, responsabila si durabila a comenzilor, companiile forteaza limitele fizice ale propriilor lanturilor de aprovizionare si muta productia la punctul de cerere. Raportul a constatat ca majoritatea (92%) organizatiilor au crescut sau intentioneaza sa sporeasca utilizarea centrelor de micro-fulfillment. Un numar similar (96%) dintre organizatii au sau intentioneaza sa creeze lanturi regionale de aprovizionare. Si in acest caz, alinierea valorii pentru toate partile interesate isi arata importanta, 80% dintre organizatii spunand ca asteptarile clientilor lor in ceea ce priveste sustenabilitatea au crescut semnificativ in ultimele 12 luni.
5) Realitati virtuale - Redefinirea realitatii
Pe masura ce mediile virtuale evolueaza, diferentele dintre lumea fizica si cea virtuala se estompeaza, simtul realitatii si al locului este redefinit, aparand in acelasi timp noi modalitati prin care oamenii pot trai, munci, consuma si socializa. Dupa un an de interactiune fizica limitata, companiile mizeaza pe virtual, 88% dintre organizatii investind in tehnologii pentru a crea medii virtuale si, dintre acestea, 91% vor investi in continuare. In timp ce tehnologia actuala de realitate virtuala (VR) implica in cea mai mare parte simturile noastre vizuale si auditive, in timp va deveni din ce in ce mai realista, angajand toate simturile si creand o conexiune mai mare cu fizicul. Overview Ark este un start-up din Londra care comercializeaza instrumente necesare pentru a realiza spectacole live fara a fi nevoie de cunostinte aprofundate de programare. Cand concertele live au fost anulate in timpul pandemiei, multi artisti au transmis in direct si gratuit spectacolele pe platformele de socializare. Acestea au fost in mare parte experiente 2D. Overview Ark isi doreste sa creeze o noua modalitate hibrida de a participa la concerte care sa fie captivanta, live, sa aiba un element social si sa ofere oportunitati de venituri artistilor.
6) Noua metoda stiintifica - Transformarea intr-o companie stiintifica
Pandemia a adus in prim plan inovarea stiintifica, plasand-o in fruntea agendei de afaceri. In timp ce in ultimul deceniu, fiecare companie a devenit o companie digitala, in urmatorul deceniu, fiecare companie va trebui sa devina o companie stiintifica - si sa aplice stiinta pentru a aborda provocarile fundamentale ale lumii. Lucrul la convergenta noilor frontiere ale stiintei va aduce posibilitati radicale, dar numai daca organizatiile isi pot imbunatati abordarea fata de inovatie. Raportul a constatat ca 83% dintre organizatii sunt de acord ca adoptarea unei abordari stiintifice a inovatiei le va pune intr-o pozitie de succes in viitor si 82% au spus ca investitiile in stiinte din afara granitelor traditionale ale industriei lor vor fi esentiale pentru succesul organizatiei lor.
„Este clar ca, in timp ce organizatiile au fost obligate sa se adapteze la transformarea rapida a anului trecut, acum exista un puternic consens: trebuie sa isi schimbe proactiv strategiile, sa isi regandeasca traiectoria si sa-si aduca oamenii impreuna pentru a se adapta la acest nou peisaj pe masura ce se reinventeaza pentru un viitor complet diferit”, a adaugat Rippert.
|