CRAYON: Piata de competitive intelligence va depasi 82 miliarde USD in 2027 |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 04 Mai 2023 11:59 |
Potrivit unui studiu Crayon, 98% din managerii de afaceri sustineau, in 2022, ca analiza si interpretarea informatiilor despre piata si competitori este un factor important in succesul business-ului lor, o crestere cu 16% fata de anul 2020. Astfel, companiile care apeleaza la servicii de competitive intelligence (CI) au o rata de corelare a activitatilor curente cu impactul acestora asupra veniturilor de doua ori mai mare decat cele care nu acorda importanta acestor instrumente.
Cu o valoare de piata globala care este preconizata sa depaseasca 82 de miliarde de dolari pana in 2027 si peste 10,000 de joburi deschise in prezent, potrivit platformei LinkedIn, nevoia de resursa umana in acest domeniu este in continua crestere. Astfel, desi noile tehnologii de automatizare si inteligenta artificiala ii ajuta pe expertii in Competitive Intelligence in colectarea datelor, analiza si interpretarea lor este inca o sarcina ce nu poate fi realizata fara contributia factorului uman.
„Managerii de companii devin din ce in ce mai interesati de activitatea de Intelligence Competitiv si de modul in care pot integra acest tip de department suport in organizatiile pe care le conduc, pentru ca au inceput sa inteleaga utilitatea CI in luarea deciziilor de business. Acestia, in calitate de beneficiari de servicii de intelligence competitiv, sunt interesati de continutul raportului primit de la experti si de modul in care concluziile raportului pot sustine o decizie strategica de business si mai putin interesati de tool-urile folosite si de nivelul de sofisticare a tehnologiilor utilizate. Daca a fost folosita AI sau nu in respectivul ciclu de CI este irelevant pentru beneficiari", sustine George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.
Impactul tehnologiei asupra serviciilor de Intelligence Competitiv ramane in continuare scazut
Potrivit aceluiasi studiu Crayon, avansul tehnologic nu impacteaza decat intr-o mica masura activitatea expertilor in intelligence competitiv, utilizarea noilor tehnologii, precum inteligenta artificiala. Astfel, echipele de colectare de date si analiza petrec doar cu 14% mai putin timp pentru activitati de cercetare, odata cu implementarea unor noi tehnologii de automatizare. Totodata, doar 20% dintre informatiile colectate de practicienii in intelligence competitiv pot fi gasite din surse deschise, precum Google.
„In 90% din cazuri, analistul de Intelligence Competitiv trebuie sa fie creativ in analiza si sa fie dispus sa gandeasca lateral, lucru pe care AI nu il face. AI nu poate evalua in mod critic calitatea sursei ca un analist cu experienta. AI se lupta in prezent cu gandirea laterala si sa depaseasca informatiile. Pentru a lega punctele, asa cum se spune. Pentru a continua analogia punctelor, daca AI nu poate conecta punctele, va avea si mai putin succes in determinarea spatiilor dintre puncte si ceea ce nu se spune sau nu se raporteaza. AI este limitata dincolo de colectarea de informatii si este orientata catre comenzile initiale si punctele de date specifice. In prezent, nu poate face analize de retea, profilarea caracterului unei persoane si detectarea modelelor.", completeaza George Alexe, Managing Director al Krugman & Partners.
Dar, exista o serie de beneficii si totodata de provocari care sunt aduse de AI. Competitive Intelligence implica colectarea de informatii din surse deschise dar si colectarea de informatii din surse umane care au cunostinte directe sau indirecte despre industrie sau concurenti. Aceste informatii pot fi adunate prin discutii, interviuri, sondaje sau prin participarea la evenimente din industrie. Opiniile subiective, emotiile si perspectivele sunt esentiale pentru intelegerea mediului competitiv, iar AI nu are empatie sau abilitatea de a se adapta interlocutorului, pentru moment.
|