ADURO si-a propus cresterea cu 20% a numarului de angajati, in urmatorii ani |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 05 Iun 2025 06:25 |
![]() Fondata in anul 2012, Aduro face parte dintr-o noua generatie de firme de constructii, perfect adaptate provocarilor actuale, ce ofera servicii complete in domeniu, de la inginerie, proiectare, consultanta si management de contract, la executie si asigurarea de asistenta tehnica pe intreaga perioada de implementare a unui proiect. Madalina Gainusa, Director Comercial ADURO, ofera, in cele ce urmeaza, informatii privitoare la proiectele aflate in curs de executie si se refera la cadrul economic general, precum si la perspectivele de dezvoltare din perioada imediat urmatoare.
- Ce proiecte de constructii speciale si cladiri publice aveti in lucru? Ce tip de servicii asigurati si care sunt provocarile pe care le intalniti in implementarea acestora?
- Printre cele mai notabile proiecte in curs de desfasurare se afla “Infiintarea Infrastructurii pentru Baza Aeriana 57 in Cazarmele 888 Mihail Kogalniceanu”, in asociere cu Bog’Art si STRABAG, pentru care echipa noastra ofera servicii de proiectare, asistenta tehnica si executie. Acest proiect, clasificat ca secret de serviciu, presupune dezvoltarea unor solutii tehnice complexe intr-un context de securitate ridicata, cu cerinte stricte de confidentialitate si o coordonare riguroasa intre toate partile implicate. Un alt proiect important aflat in desfasurare este „Constructia Spitalului Regional de Urgenta Cluj”, pentru care oferim servicii de proiectare si asistenta tehnica. In colaborare cu partenerii nostri, 3TI Progetti si ATI Project, lucram intr-o echipa coordonata si dedicata pentru a respecta cele mai inalte standarde de excelenta si inovatie in domeniul medical. In acelasi timp, ne ocupam de elaborarea planului si a master-planului de investitii pentru Aeroportul International Galati-Braila, precum si de pregatirea studiilor necesare pentru faza de proiectare preliminara acestuia.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si in primele 3 luni din 2025 si ce estimari aveti pentru anul in curs si in perspectiva anilor 2026-2030?
- In anul 2024, compania a inregistrat o cifra de afaceri mai mica fata de anul 2023, insa acest declin trebuie interpretat in context. Performanta din 2023 a fost influentata de inceperea unui proiect de amploare, care a generat o crestere semnificativa, dar neorganica. Prin urmare, comparatia directa intre cei doi ani nu reflecta cu acuratete trendul real de dezvoltare a companiei. In primele trei luni din 2025, activitatea Aduro a cunoscut o revenire treptata, pe fondul stabilizarii operatiunilor, consolidarii relatiilor comerciale si repozitionarii strategice dupa finalizarea fazei initiale a proiectului major.
- Ce v-ati propus, la nivel de business, pentru urmatorii 5 ani?
- In perioada 2025-2030, ne propunem sa continuam dezvoltarea si implementarea de proiecte cu impact major la nivel national, in special in domeniile infrastructurii de aparare, aeroportuare, civile si portuare. Totodata, urmarim extinderea portofoliului nostru prin implicarea in proiecte aliniate cerintelor Uniunii Europene, in contextul European Green Deal. Ne dorim sa contribuim activ la tranzitia catre o economie sustenabila si ecologica, prin dezvoltarea de cladiri Nearly Zero-Energy (NZEB), esentiale pentru reducerea consumului de energie si a emisiilor de carbon. Pentru a sustine aceste obiective ambitioase, planurile noastre includ investitii constante in dezvoltarea echipei. Vizam extinderea personalului cu aproximativ 20%, prin atragerea de specialisti cu experienta relevanta in domeniile noastre de activitate, precum si organizarea de cursuri de dezvoltare profesionala dedicate angajatilor actuali. In paralel, lucram la digitalizarea proceselor interne prin implementarea unor aplicatii dezvoltate intern si integrarea Autodesk Construction Cloud, cu scopul de a optimiza fluxurile de proiectare si de a creste eficienta operationala. Ne dorim, astfel, sa mentinem un ritm sustenabil de crestere a cifrei de afaceri si sa consolidam pozitia companiei ca un partener de incredere in proiectele de infrastructura ale viitorului.
- Cum vedeti evolutia cererii de constructii speciale si cladiri publice in 2024 si cum credeti ca va evolua aceasta pe termen scurt si mediu?
- Avand in vedere programele aflate in derulare pentru reabilitarea si modernizarea spitalelor, precum si proiectele dezvoltate de Ministerul Apararii Nationale, am observat o crestere a cererii pentru constructii speciale si cladiri publice. Pe termen scurt si mediu, ne asteptam ca acest trend ascendent sa continue, sustinut de investitiile strategice in infrastructura publica si de prioritatile asumate la nivel national in aceste domenii.
- In ce masura credeti ca va fi afectata activitatea economica, dar si din domeniul constructiilor/ investitiilor de dezechilibrele economice generate de prelungirea conflictului din Ucraina, adancirea celui din Orientul Mijlociu, dar si politica tarifara a administratiei Trump?
- Activitatea economica si sectorul constructiilor este vulnerabila in fata acestor tensiuni geopolitice si comerciale. Intr-un astfel de context, putem estima incetinirea ritmului investitiilor, mai ales in infrastructura si proiecte pe termen lung, o volatilitate accentuata pe pietele de materii prime, respectiv o posibila reorientare strategica a investitiilor, cu accent pe securitate energetica, productie locala si diversificarea lanturilor de aprovizionare. Pentru mediul privat si decidentii politici, adaptabilitatea, analiza riscurilor si flexibilitatea in planificare vor fi esentiale in aceasta perioada de incertitudine geopolitica si economica.
- Ce masuri considerati optime, la nivelul viitoarei administratii prezidentiale si al guvernului pentru a mentine Romania pe o traiectorie economica favorabila mediului de afaceri si de investitii, dar si societatii, in ansamblul sau?
- Pentru a mentine Romania pe o traiectorie economica favorabila mediului de afaceri si societatii, viitoarea administratie prezidentiala si guvernul ar trebui sa adopte masuri care sa stimuleze investitiile, sa asigure stabilitatea fiscala si sa consolideze increderea in economie si sa asigure sustenabilitatea sociala. Este esentiala sustinerea unui cadru legislativ predictibil, reducerea birocratiei si digitalizarea administratiei. In paralel, trebuie investit in infrastructura si adaptat sistemul educational la cerintele pietei muncii, pentru a forma o forta de munca competitiva.
|