HOCHTIEF: Record al unor indicatori de performanta |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Cosmin Dincu 01 Mar 2013 16:45 |
![]() Implicare aproape exclusiva in proiectele infrastructurii de transport
Noua strategie a Hochtief presupune implicarea aproape exclusiva pe piata lucrarilor de infrastructura, concomitent cu o reducere a gradului de risc, optimizarea puterii financiare si vanzarea unor active ce nu mai fac parte din activitatea de baza. Potrivit noii conduceri manageriale, grupul dispune de avantaje competitive certe pentru a deveni in cat mai scurt timp unul dintre liderii mondiali ai segmentului de infrastructura. „Numeroase cercetari de piata estimeaza ca, pana in anul 2025, pe plan global sunt necesare investitii ample in infrastructura, evaluate la 50.000 miliarde USD. O proportie insemnata din aceasta suma se va indrepta catre proiectele specifice infrastructurii de transport, cum ar fi sosele, poduri, tuneluri, porturi, cai ferate, aeroporturi etc. Segmentul respectiv asigura marje atractive de profit, cu o intensitate relativ redusa a capitalului si previziuni clare de dezvoltare pe plan global. In lumina acestei realitati incontestabile, Hochtief si-a propus sa deserveasca patru sectoare strategice, respectiv: infrastructura de transport, cea energetica, social-urbana si cea specifica industriei miniere. Astfel, se impune ajustarea activitatii diviziilor din Europa si Asia-Pacific. In primul caz, luam in considerare o renuntare la afacerile ce presupun managementul energiei si al unor domenii conexe, prin vanzarea sectiei de solutii si servicii. Acest domeniu genereaza rezultate stabile, dar nu mai face parte din noua structura a activitatii Hochtief, iar corporatia ia in considerare diverse optiuni strategice pentru restructurarea subsidiarelor sale HTP si Formart, incadrate in departamentul de solutii imobiliare al sectiei de servicii. Intrucat acestea se bazeaza pe alocari semnificative de capital, sunt posibile aliante strategice cu alte organizatii specializate. Avansam in ceea ce priveste planul de vanzare a afacerii din domeniul administrarii aeroportuare si a subsidiarei Aurelis (de asemenea, parte a sectiei Real Estate Solutions). Toate aceste proiecte vor fi definitivate in functie de conditiile pietei, iar capitalul recuperat va fi folosit la plata datoriilor, la consolidarea diviziei principale de infrastructura si la identificarea unor oportunitati strategice pe piata. De asemenea, in Asia, filiala Leighton se afla in curs de predare a afacerilor din telecomunicatii”, se subliniaza in comunicat.
Proiectele nerentabile trebuie eliminate din portofoliu
Aratand faptul ca, in trecutul apropiat, profitabilitatea Hochtief a fost grav afectata de executia multor proiecte ce au generat pierderi, Marcelino Fernández Verdes a aratat ca, prin intermediul programului de management al riscului, noul comitet executiv sa aiba posibilitatea de a reduce numarul lucrarilor nerentabile la un nivel apropiat de zero. „Un rol decisiv in acest sens il are si stabilirea pietelor prioritare, respectiv a dimensiunii proiectelor, alegerea cu grija a clientilor si partenerilor, sporirea eficientei angajatilor etc., totul cuplat cu o structura potrivita din punct de vedere contractual si financiar. Prin intermediul unor mecanisme de monitorizare si control intern, sunt convins ca toate aceste masuri vor readuce Hochtief pe traiectoria dezvoltarii sustenabile, grupul devenind mult mai profitabil. Cu toate acestea, pe termen scurt suntem precauti si previzionam ca noile contracte, lucrarile realizate si portofoliul de comenzi vor avea in 2013 o valoare mai redusa ca anul trecut. In pofida acestei estimari, ne-am propus ca profitul inainte de achitarea taxelor si cel net consolidat sa se majoreze cu pana la 20%, excluzand costul restructurarilor si efectele renuntarii la anumite active. Ne mai asteptam sa avem o pozitie solida in ceea ce priveste lichiditatile pana cel tarziu la finele anului 2014, pe baza imbunatatirii operationale”, a incheiat presedintele Hochtief. Pentru informatii suplimentare, www.hochtief.de
|