3TI Progetti: Noi proiecte si dezvoltare intensiva pe piata de proiectare |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 09 Iul 2024 06:25 |
3TI Progetti, companie italiana de inginerie si consultanta in domeniul constructiilor, este implicata in realizarea documentatiilor pentru proiecte majore de infrastructura, sociala si de transport, ce vor fi realizate in Romania, in perioada urmatoare. Printre acestea se afla proiectarea Spitalului Regional de Urgenta (SRU) Cluj, ale carui lucrari de constructii au inceput recent, dar si supervizarea, ingineria, managementul implementarii, asistenta tehnica, dirigentia de santier SSM in cadrul proiectului de constructie a unui nou spital de boli infectioase si pneumologie din Oradea, contractat la inceputul lunii aprilie 2024. In sectorul infrastructurii de transport, 3TI Progetti se ocupa de proiectarea Magistralelor 5 si 6 ale metroului din Bucuresti, de supravegherea constructiei liniei de cale ferata de mare viteza Cluj - Oradea - Episcopia Bihor Loturile 1 si 2, participa si la finalizarea lucrarilor la Penetratia Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargirea Bulevardului Ghencea, intre str. Brasov si Terminal Tramvai 41, si elaboreaza DDE si asigura asistenta tehnica pentru A7 Ploiesti - Buzau.
A7 Ploiesti-Buzau
Compania 3TI Progetti este activa in Romania din anul 2013 si a infiintat o sucursala in Bucuresti in 2014, dupa ce a adjudecat primul sau mare contract din Romania, pentru supravegherea constructiei tronsonului feroviar de mare viteza Sighisoara - Coslariu, in cadrul coridorului Pan European 4. In 2023, cifra de afaceri a sucursalei din Romania a ajuns la aproape 70 de milioane de lei (14 milioane de euro), in crestere cu 165% fata de nivelul de 26,13 milioane de lei (5,2 milioane de euro) realizat in 2022. Rezultatele obtinute de grup in 2023 il pozitioneaza pe locul al 21-lea in clasamentul primelor 500 companii de design din Romania, ceea ce demonstreaza un interes major si un angajament puternic la nivel de national, necesar pentru a gestiona in mod optim noile provocari din perioada urmatoare.
3TI Progetti este cea mai mare companie italiana independenta de inginerie detinuta in participatie de angajati, clasata in ENR Top 225 International Design Firms si prezenta in peste 70 de tari de pe intregul mapamond. Biroul ofera servicii de consultanta de peste 25 de ani in domeniul planificarii, proiectarii, managementului de proiect si de executie a infrastructurilor de transport, sociale, de energie/ apa si de mediu.
A7 Ploiesti-Buzau, Lot 1
SRU Cluj: Amestec armonios de forme si functiuni
In 2023, a fost aprobat proiectul pentru Spitalul Regional de Urgenta (SRU) Cluj, iar primele lucrarile de constructii (Pachetul 1) au inceput in la jumatatea lunii mai 2024. In aceasta faza, antreprenorul desemnat - Ubitech Constructii - realizeaza lucrari de organizare de santier, excavare grosiera a pamantului, devierea retelelor de utilitati si amenajarea cailor temporare de acces, construirea unei incinte etanse de pereti mulati, ziduri de sprijin din piloti forati, precum si lucrari pregatitoare pentru extinderea organizarii de santier in etapa a doua a proiectului, scoasa recent la licitatie, pentru constructia propriu-zisa a spitalului. Valoarea totala a investitiei este de 3,35 miliarde lei (circa 670 milioane de euro).
"Acesta reprezinta un element strategic in cadrul programului de consolidare a structurilor sanitare din Romania, cu scopul de a creste calitatea si eficienta serviciilor medicale pentru pacientii care necesita interventii de urgenta de nivel acut, al doilea si al treilea nivel, necesitand cele mai moderne si avansate tehnologii si competente tehnice medicale. Cu cele 849 de paturi si o suprafata de peste 170.000 mp, spitalul nu este doar un centru de ingrijire a pacientilor prin intermediul celor mai sofisticate tehnologii si a celor mai competenti medici, ci reprezinta un loc care isi propune sa creasca gradul de confort al pacientilor. Cladirea se caracterizeaza printr-un amestec armonios de forme si functiuni, prin crearea unei compozitii spatiale fascinante si articulate, rezultand o structura flexibila si functionala in ceea ce priveste spatiile si traseele, in conformitate cu cerintele NZEB referitoare la eficienta energetica si abordarea durabila", au precizat proiectantii.
SRU Cluj urmeaza sa se realizeze intre comuna Floresti si municipiul Cluj-Napoca, pe locul unei unitati militare dezafectate. Lucrarile de proiectare au fost realizate de 3TI Progetti in asociere cu Aduro Impex si ATI Project. De asemenea, cele 3 companii vor mai asigura 60 de luni de asistenta tehnica (inclusiv pe perioada executiei lucrarilor de constructie) si alte 60 de luni perioada de notificare a defectelor (garantia lucrarilor). Bugetul pentru lucrarile de proiectare si asistenta tehnica este de aproximativ 10 milioane de euro.
Extindere M5 - Calea Mosilor
A inceput proiectarea unui nou spital in Oradea
Intr-un moment in care investitiile in domeniul sanatatii devin din ce in ce mai importante, 3TI Progetti continua sa se implice in acest sector. Recent, compania a contractat si a inceput serviciile de supervizare a proiectarii pentru proiectul ce prevede constructia si dotarea unei noi cladiri spitalicesti, destinate sectiilor de boli infectioase si pneumologie la noul spital care urmeaza sa fie ridicat pe str. Vladeasa, din Oradea. Proiectul presupune constructia unei facilitati de ultima generatie, ce include patru blocuri interconectate, concepute pentru a optimiza functionalitatea si a imbunatati serviciile medicale asigurate pacientilor. "Punand accent pe iluminatul natural si pe circulatia eficienta, ne angajam sa dezvoltam un spatiu de ultima generatie destinat gestionarii patologiilor infectioase respiratorii, pneumologie, celor infectioase digestive, precum si specializarilor de anestezie si terapie intensiva", au transmis proiectantii de la 3TI Progetti.
Compania implementeaza proiectul din Oradea in asociere cu societatile Initiative Exclusiv Consulting Management (lider) si ETS SpA Engineering and Technical Services. Antreprenor general al lucrarilor a fost desemnata asocierea Constructii Erbasu SA (lider) - Terra Gaz Construct - Concelex.
Noul spital, finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), va fi construit pe un teren de 2,5 hectare si va avea 4 etaje, cu minimum 218 paturi pentru spitalizarea continua a pacientilor, ce vor putea fi suplimentate la 295 de paturi, in functie de necesitati. Valoarea totala a investitiei este de 135 milioane de euro.
Extindere M5 - Universitate
Extindere M5: Statii cu design unic, inspirat de istoria si arhitectura locala
Pe sectorul infrastructurii de cai ferate, 3TI Progetti participa la proiectarea si extinderea retelei de transport subteran din Bucuresti, respectiv a Magistralelor 5 si 6 de metrou. In ceea ce priveste Magistrala 5, proiectantii spun ca licitatia pentru desemnarea constructorului urmeaza a fi lansata in urmatoarele luni. "Acesta reprezinta o legatura tangibila intre activitatea plina de viata din centrul istoric al orasului si eficienta infrastructurii moderne de metrou. Arcurile, reinterpretate in diferite forme, servesc ca o legatura vizuala intre caracteristicile arhitecturale vechi ale orasului si exteriorul sau contemporan. Panourile informative nu doar conduc pasagerii, ci ii invita sa descopere cele mai sugestive aspecte ale orasului, transformand calatoria intr-o aventura care imbratiseaza trecutul, prezentul si viitorul. Este vorba despre un echilibru dinamic, care face legatura intre traditia atemporala si impulsul neincetat al inovatiei", au explicat proiectantii.
Situate strategic in centrul Bucurestiului, cele 6 statii ale noii linii de metrou (Facultatea de Drept, Cismigiu, Universitate, Calea Mosilor, Traian si Piata Iancului) imbunatatesc accesibilitatea si diminueaza aglomeratia in zonele esentiale ale orasului. Acest fapt sustine un tranzit ecologic, contribuind la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. "Sunt selectate materiale precum piatra si marmura de provenienta locala, dand prioritate caracterului practic si eco-sustenabilitatii in constructie, contribuind astfel la responsabilitatea generala a proiectului fata de mediu si la integrarea in comunitate. Fiecare statie va avea un design unic, inspirat de istoria si arhitectura locala, mentinand in acelasi timp o tema vizuala coerenta. Eficienta este un obiectiv-cheie, cu o planificare atenta pentru a asigura un flux fluid de pasageri si miscari sigure. Sustenabilitatea este, de asemenea, o prioritate, folosind materiale si practici de constructie ecologice, integrate in proiect. In general, lucrarea reprezinta un echilibru intre modernitate si functionalitate, contribuind la progresul si dezvoltarea orasului. Extinderea liniei 5 de metrou este o etapa importanta pentru cetatenii Bucurestiului si pentru Metrorex, care au urmarit inca de la inceput proiectantul pentru a realiza un design de inalta calitate, cu cele mai noi solutii pentru a spori confortul cetatenilor, optimizand in acelasi timp mobilitatea urbana. Amprenta arhitecturala contribuie la definirea unei identitati puternice, intrand in inima orasului si a cetatenilor sai, evocand cele mai vechi trasaturi si valori ale acestuia, revizitandu-le intr-o cheie moderna", au explicat proiectantii.
FIDIC Galben pentru constructia M6 (Lot 1.2)
Tot in sectorul de transport cu metroul, 3TI Progetti lucreaza la implementarea contractului FIDIC Galben aferent constructiei Magistralei 6 (Lot 1.2), care va lega centrul Bucurestiului de Aeroportul International Henri Coanda. Tronsonul Tokyo - Aeroportul Otopeni al M6 are o lungime de 7,6 km si 6 statii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni. Lucrarea face parte din proiectul Magistralei 6, ce va avea, in total, o lungime de 14,2 km si 12 statii. Noua infrastructura, in valoare de aproximativ 1,27 miliarde lei (255 milioane de euro), va reprezenta o imbunatatire puternica a legaturii cu aeroportul, unde, de obicei, conditiile de trafic fac imposibila ajungerea in timp rezonabil la aeroport/ centrul orasului. Este un obiectiv important care trebuie atins in urmatorii ani, pentru a imbunatati calitatea transportului metropolitan de calatori, respectand standardele de confort, calitate si siguranta pe care o capitala de dimensiunea Bucurestiul trebuie sa le asigure.
Magistrala 6 de metrou
Extindere in domeniul infrastructurii de tramvai
In domeniul infrastructurii feroviare de suprafata, 3TI Progetti a atins un nou obiectiv pe piata locala, prin contractarea proiectului ce prevede finalizarea lucrarilor la Penetratia Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargirea Bulevardului Ghencea, intre str. Brasov si Terminal Tramvai 41. Linia de tramvai dintre terminalul Ghencea, unde vireaza linia 41, si Pasajul Domnesti va avea o lungime de 6 km, fiind construita in sistem de cale ferata cu canal inglobat in asfalt, realizata intr-un model de coridoare separate cu garduri model STB, pentru a permite circulatia autobuzelor si a vehiculelor de urgenta. Latimea totala a coridorului va fi de 8 metri.
"Acest proiect reprezinta pentru noi prima misiune in domeniul infrastructurii de tramvai din Romania si avem incredere ca suntem in pozitia de a oferi solutii integrate de inginerie pentru o eficienta maxima a traseului, combinand, in acelasi timp, expertiza si nevoile locale cu solutii durabile, mai ales intr-o perioada in care sectorul energetic se afla in centrul unei transformari radicale, care poate fi rezumata la o tranzitie globala, care vizeaza obtinerea unui impact pozitiv asupra climei prin echilibrarea sustenabilitatii, accesibilitatii si fiabilitatii. In acest sens, rolul ingineriei este crucial", au explicat proiectantii.
De asemenea, 3TI Progetti continua implementarea activitatilor de supervizare prevazute in cadrul celor doua contracte in derulare ale liniei de cale ferata de mare viteza Cluj - Oradea - Episcopia Bihor (Lot 1 si Lot 2).
Pe segmentul infrastructurii de transport rutier, santierul aferent lotului 1 al Autostrazii A7 Ploiesti - Buzau, proiect in cadrul caruia3TI Progetti a realizat proiectarea pentru asocierea Pizzarotti - Retter, urmeaza sa ajunga in faza finala in curand, pe parcursul anului 2024. Proiectul, comandat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, are o valoare de aproximativ 300 de milioane de euro si se inscrie in cadrul investitiilor strategice de infrastructura pentru dezvoltarea mobilitatii, promovate de Uniunea Europeana. Acest prim tronson Ploiesti-Bacau, in lungime de 21 km, ce include 14 poduri si se interconecteaza cu actuala autostrada Bucuresti - Ploiesti, constituie un nod fundamental pentru traficul de persoane si marfuri spre partea de est a Romaniei, la poalele Muntilor Carpati, in prezent neacoperita inca de autostrazi. Potrivit proiectantilor, au fost intampinate mai multe dificultati in asistarea optima a companiilor pe parcursul dezvoltarii santierului, intr-un proiect in care au fost avute in vedere masuri importante de consolidare de-a lungul aliniamentului.
|