Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - MLPDA: Dezbatere la Studiul de fezabilitate pentru constructia liniei 4 de metrou
MLPDA: Dezbatere la Studiul de fezabilitate pentru constructia liniei 4 de metrou
Arhitectura & Proiectare Publicat de Stelian DINCA 04 Nov 2020 14:30
La Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, are loc o noua sedinta a Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte, in cadrul careia va fi prezentat si supus avizarii studiul de fezabilitate pentru constructia liniei 4 de metrou: Lac Straulesti - Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul.
Obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 statii + 1 existenta (Statia Gara de Nord) si un depou (Depoul Progresul); tot in cadrul proiectului vor fi si achizitionate 15 trenuri, astfel incat capacitatea de transport sa poata deservi 50.000 calatori/h si sens.
Legatura cu Magistrala 4 de metrou existenta se va realiza in Statia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor cailor Liniei 1 si Liniei 2 existente, iar geometria in plan a traseului este:
- dupa Statia Gara de Nord 2, traseul se inscrie in ampriza Strazii Garii de Nord, apoi in ampriza Strazii Berzei si ampriza Strazii Vasile Parvan (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 5 de metrou propusa);
- in continuare, traseul subtraverseaza Raul Dambovita, Magistralele 1 si 3 de metrou, se inscrie in ampriza Strazilor Bogdan Petriceicu Hasdeu si Izvor, respectiv ampriza Caii 13 Septembrie;
- traseul intra pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se inscrie in ampriza acestuia pana in zona Pietei Chirigiu (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 7 de metrou propusa);
- in continuare, traseul se inscrie in ampriza Strazii Odoarei si a Soselei Viilor pana la intersectia cu Calea Serban Voda, respectiv Soseaua Oltenitei (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 2 de metrou existenta);
- mai departe, traseul se inscrie in ampriza Soselei Giurgiului, intersecteaza Strazile Toporasi si Ghimpati (locul unde se poate face legatura cu Magistrala Inelara de metrou propusa), mai departe continua in ampriza Soselei Giurgiului, pana la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasata ultima statie destinata calatorilor.
Valoarea totala estimata a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de executie este de 60 de luni.
Obiectivul va fi finantat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
 
SISECAMABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
ness project
CONCEPT STRUCTURE
siniat
Ubitech
Acvatot 2019
theda mar
EDIT-Structural
concelex
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
CDS
strabag nivel 1
rigips
viarom
noark
quadratum

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
AICPS_30
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander