Informatii suplimentare: Primul material al revistei este reprezentat de un reportaj realizat in urma celei de-a treia editii a videoconferintei EURO-Fereastra - Piata de profil se adapteaza noilor tendinte, ce a avut loc pe 24 septembrie 2020. La eveniment au participat Lörincz Barnabás (director executiv al PPTT, Adrian Zamfir (director general Glass Rom Impex), Floris Lazarescu (administrator Romserv Invest), Paul Chipriean (Head of Window Solutions Rehau Romania), Geo Bostan (Sales Manager Alukönigstahl), Mihnea Albulescu (Area Sales Manager Roto Romania) si Andrei Cojanu (trainer si tehnician CAD Plan), carora li s-a adaugat Dana Badea - Product Manager al Alukönigstahl, cu o prezentare video inregistrata. Printre tematicile abordate s-au aflat programul guvernamental Casa Eficienta Energetic si importanta finantarilor guvernamentale atat pentru companiile afectate de criza medicala, cat si pentru relansarea si dezvoltarea economiei din Romania, dar si certificarea firmelor de tamplarie, despre care participantii au convenit ca este un deziderat greu de atins. Cea de-a treia tema propusa spre dezbatere a fost reprezentata de incheierea ciclului de traducere a ghidurilor de montaj profesional al ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, prin aparitia in varianta romaneasca a celei de-a doua lucrari pe tema respectiva, cu titlul „Ghid pentru montajul peretilor cortina” si impactul pe care il are asupra cladirii selectia unor produse de calitate, montate corect.
Prima analiza inclusa la rubrica dedicata trateaza realizarile si perspectivele companiilor care deruleaza activitati de export, in contextul in care se cunoaste faptul ca acestea au fost printre cele mai afectate de restrictiile de circulatie impuse in contextul pandemiei de Covid-19. Analiza este realizata pe baza datelor Eurostat si PRODCOM selectate, centralizate si analizate de redactorii revistei Fereastra, si completata cu opinii ale managerilor unor firme reprezentative din domeniu, precum Arcom Gealan, Fereastra Suki, ADF Prod, Arcer, Bucin Mob, Danprod, Izotec Group, Romserv Invest si UNIKAT Grup.
Rubrica de analiza continua cu un nou studiu realizat de redactia Fereastra, de aceasta data pe segmentul digitalizarii si aplicatiilor informatice specifice proiectarii de ferestre si usi, sector considerat “punct nevralgic” in acest an, inclusiv in domeniul tamplariei termoizolante. Datele prezentate in prima parte a analizei sunt completate, si aici, cu opinii ale reprezentantilor unor firme importante ale sectorului, precum: Klaes Romania, WinDo Imaging - Digital Business Solutions, Dualsoft, Orgadata Romania, Window & Façade Technology, Alumni, BIT Windoors, Ceneco, Elumatec si Somfy Romania.
Cel de-al treilea articol inclus la aceasta sectiune este reprezentat de analiza sectorului de accesorii si organe de asamblare, domeniu asupra caruia pandemia are un impact decisiv prin prisma cererii de produse care respecta noile cerinte de siguranta sanitara, cum ar fi solutiile digitale de acces, manerele pentru usi cu protectie antibacteriana (cu baza manerului din inox, peste care se aplica in conditii de vid o pelicula speciala, cu acoperiri nanostructurate, ce asigura protectie specifica) si altele. Un punct de interes al acestui material este reprezentat de prezentarea standardului european pentru spume PU monocomponente (EN 17333), care a intrat in vigoare recent. Articolul continua cu opinii ale managerilor unor companii specializate, precum Iso Chemie, Selena Romania, Allianz TC Com, Cesrom, Comfortex, Midica Prod, Moderna Glaf, Noegel Befestigungstechnik, Novobond, Romtera Product, Team Consult, Textor Industrial Project, Triton si Soudal.
Editia din Octombrie 2020 a revistei Fereastra include si un material Cover Story, prin care se celebreaza aniversarea a doua decenii de excelenta pe piata din Romania. Articolul include o prezentare succinta a companiei, rezultatele financiare ale grupului si subsidiarei locale, prezentarea produsului VEKA Spectral, solutie inovatoare de tratare si nuantare a suprafetei profilelor din PVC, precum si un interviu cu Alexandru Oancea, director de marketing al VEKA Romania.
La rubrica opinii, Florin Mihai (Sales Manager pentru Romania al Decco), Mihaela Racovita (Managing Partner, Tritech Group), Sebastian Carstoiu (Country Manager, Penosil), Bela Varga (director general, TeraGlass), Ramona Cioinegel (director de vanzari, Ro Grup Glass) si Bernhard Hambrügge (Export Manager, Horst Klaes GmbH & Co. KG) prezinta impactul pe care il are pandemia de coronavirus asupra afacerilor proprii si a pietei de profil, dar si masurile luate de companii in context si perspectivele de dezvoltare a afacerilor in noua realitate economica.
La sectiunea Producatori & Furnizori sunt prezentate date referitoare la activitatea unor companii si organizatii importante din domeniul tamplariei termoizolante in contextul Covid-19 si estimarile acestora privind sezonul de varf pentru activitatea din acest domeniu. Sunt incluse date despre companiile Eurobac Romania, Exclusive Doors, Kom Doors, Electric Plus, Luca Global Group, Conf Binale, Romco System si SN Deco Group.
In continuare, in doua pagini este tratata o tema de consultanta referitoare la limitarea riscurilor prin tehnologii avansate de securitate, fiind luat ca reper Germania. Materialul, realizat pe baza comunicarilor stiintifice de la Rosenheimer Fenstertage, include informatii referitoare la necesitatea efectuarii de investitii in sisteme performante de securitate, date statistice despre numarul de infractiuni de patrundere prin efractie, dar si informatii despre ansambluri si produse deficitare la capitolul de protectie antiefractie.
Rubrica de Produse & Tehnologii este deschisa de un material central, referitor la montajul profesional al ansamblurilor de tamplarie termoizolanta folosind sistemele disponibile pe piata. In text, se face referire la utilizarea benzilor precomprimate flexibile, pe baza de spuma poliuretanica, la diferite sisteme 3 in 1 de spume poliuretanice de mare performanta, dar si la precadrele utilizate in montaj. La acest capitol sunt detaliate si alte produse inovatoare, precum Alupilot - feroneria inovatoare marca Aluprof, scanner-ul ekey Arte de la Meesenburg, gama de profile Ejot Pro Line, solutiile inteligente de control pentru dispozitivele de umbrire Teleco si feroneria pentru ferestre din aluminiu cu aspect unitar Roto AL 300.
|