Informatii suplimentare: Primul material al revistei prezinta noutatile pietei de tamplarie termoizolanta, din perspectiva legislatiei referitoare la performanta energetica a cladirilor. Materialul este realizat in parteneriat cu Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), organizatie care s-a implicat activ intr-o serie de proiecte de modificare a legislatiei referitoare la domeniul sau de activitate, incercand in acest fel sa-si sprijine atat membrii proprii, cat si celelalte companii active din bransa, prin asigurarea unor conditii mai bune de desfasurare a operatiunilor curente. Eforturile membrilor comisiilor tehnice au fost sustinute, concretizandu-se prin efecte utile vizibile, indiferent de domeniul abordat. Acest succes a fost posibil gratie implicarii puternice a expertilor PPTT, care, cu sprijinul altor specialisti din industrie, au reusit sa-si impuna punctul de vedere si sa creeze astfel conditiile necesare unei dezvoltarii armonioase si pe termen lung a firmelor din domeniu. Un exemplu reprezentativ din acest punct de vedere este constituit de modificarile aduse reglementarii intitulate "Metodologie de calcul a performantei energetice a cladirilor".
Cel de-al doilea material din revista este reprezentat de un reportaj realizat in urma celei de-a treia editii a videoconferintei EURO-Fereastra - Transformare digitala, inovare si automatizare in sectorul de tamplarie si segmentele conexe, ce a avut loc pe 29 septembrie 2021. La eveniment au participat Valentin Petrescu (presedintele PPTT), Ciprian Oprea (director general MCA Grup), Hubert Nuckowski (managing director Aluprof System Romania), Daniel Gavris (director general VBH Romcom), Daniel Popa (Country Manager, Reynaers Romania), Silviu Chirmus (Business Area Manager Romania & Moldova, Cherubini) si Mihnea Baldea (business development manager, GEZE Romania). Pe langa oportunitatile si beneficiile digitalizarii, in cadrul videoconferintei s-au mai adus in discutie aspecte legate de provocarile cresterilor generalizate ale preturilor materiilor prime, de blocajele aparute in lanturile de aprovizionare, de deficitul de specialisti cu care se confrunta intreaga piata, dar si de necesitatea de retragere treptata a facilitatilor oferite sectorului de constructii prin OUG nr. 114/2018, prognozata in perioada 2025-2028.
Piata de ferestre si usi, sub impactul valului 4 al pandemiei
Prima analiza inclusa la rubrica dedicata trateaza impactul digitalizarii si aplicatiilor informatice asupra segmentului de proiectare de ferestre si usi, subliniaza, inca de la inceput, faptul ca perspectivele de evolutie se mentin ridicate, dar aproape exclusiv prin intermediul digitalizarii, inclusiv ca mijloc de comunicare. Este tot mai clar ca acest proces nu numai ca nu poate fi evitat, ci dimpotriva, implementarea sa este tot mai accelerata inclusiv pe termen scurt si cu precadere in perioada crizei sanitare, cand ar fi timp pentru asemenea investitii, inclusiv ca urmare a restrictiilor de deplasare. Aceasta este de fapt si opinia majoritatii managerilor companiilor care au dat curs invitatiei de a participa la analiza, care in mod traditional se refera la bilantul anului in curs si la provocarile urmatoarelor 12 luni, insa, de aceasta data, sunt marcate de posibilele efecte ale celui de-al patrulea val al pandemiei de Covid-19, peste care s-a suprapus o criza politica. Datele prezentate in prima parte a analizei sunt completate cu opinii ale reprezentantilor unor firme importante ale sectorului, precum: Alumni, Dualsoft, Elumatec Romania, Somfy Romania si Window & Façade Technology.
Rubrica de analiza continua cu un nou studiu realizat de redactia Fereastra, de aceasta data avand in prim-plan realizarile si perspectivele companiilor care deruleaza activitati de export, in contextul in care se cunoaste faptul ca acestea au fost printre cele mai afectate de restrictiile de circulatie impuse in contextul pandemiei de Covid-19. Analiza este realizata pe baza datelor Eurostat si PRODCOM selectate, centralizate si analizate de redactorii revistei Fereastra, si completata cu opinii ale managerilor unor firme reprezentative din domeniu, precum Arcom Gealan, Alcon Plus, Ecosfera Plast | Alfa Best Real Line, Frontal Production Rumanien, Izo Concept, Romalumil si Romserv Invest.
Cel de-al treilea articol inclus la aceasta sectiune este reprezentat de analiza sectorului de accesorii si organe de asamblare, domeniu asupra caruia pandemia are un impact decisiv prin prisma cererii de produse care respecta noile cerinte de siguranta sanitara, cum ar fi solutiile digitale de acces, manerele pentru usi cu protectie antibacteriana si altele. Trendul continua sa fie vizibil, companiile specializate mizand pe extinderea gamei sortimentale, prin fabricarea sau importul unor sortimente cat mai sigure si calitative, insa cu preturi suportabile pentru piata autohtona. De asemenea, extinderea retelelor de distributie si cresterea gradului de fidelitate a clientilor existenti, inclusiv prin facilitati digitale, constituie alte masuri specifice. Articolul continua cu opinii ale managerilor unor companii specializate, precum: AGB, Allianz TC Com, Ally-Met Technology, Selena Romania, Cesrom, Midica Prod, PM Technic Elements si VBH Romcom.
Companiile continua sa se dezvolte, in pofida crizei
Editia din Octombrie 2021 a revistei Fereastra include si un material Cover Story, realizat cu sprijinul grupului Deceuninck - unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de sisteme din PVC pentru executia de ferestre, usi si rulouri, precum si un furnizor de top pe segmentul de accesorii pentru protectie si cel de profile pentru realizarea de pardoseli si placari interioare/exterioare pe baza de PVC. Articolul include o prezentare succinta a companiei, rezultatele financiare ale grupului si subsidiarei locale, prezentarea gamei sortimentale Elegant - profilele din PVC moderne si minimaliste, precum si un interviu cu Ovidiu Cilibiu, manager regional de vanzari in cadrul Deceuninck Romania.
La rubrica opinii, Petre Ghita (director general, Triton), Balogh Norbert (administrator, Trionic) si Virgil Ciupuliga (manager, Euroglass) isi prezinta noile proiecte de investitii, dar si reperele de activitate si prognozele privind afacerile pe 2021 si 2022, din perspectiva functiilor de top management pe care le ocupa in cadrul companiilor pe care le reprezinta.
La sectiunea Producatori & Furnizori sunt prezentate date referitoare la activitatea unor companii si organizatii importante din domeniul tamplariei termoizolante in contextul valului 4 Covid-19, al noilor riscuri si scumpirilor de pe piata, si estimarile acestora privind sezonul de varf pentru activitatea din acest domeniu. Sunt incluse date despre companiile Benati, Eco Structuri si Pinum Doors & Windows.
In continuare, in doua pagini este tratata o tema de consultanta cu privire la impactul materialelor cu schimbare de faza asupra fatadelor double-skin, un subiect central de cercetare din ultima perioada, care vizeaza determinarea potentialului de integrare in structura fatadelor cortina a materialelor organice si anorganice cu proprietati de schimbare a fazelor (PCM). Materialul, realizat pe baza informatiilor publicate in Jurnalul European de Proiectare si Inginerie a Fatadelor, include informatii referitoare la principiile de functionare a unor sisteme clasice, adaptate la noile solutii, simularea prin adaptarea sistemelor actuale de modelare si controlul individualizat al dispozitivelor automate de umbrire.
Tot la sectiunea de Consultanta, si realizate pe baza informatiilor publicate in Jurnalul European de Proiectare si Inginerie a Fatadelor, mai sunt tratate doua subiecte de actualitate in domeniul specific, precum particularitatile reale ale pachetelor vitrate structurale, respectiv sistemele hibride de anvelopare pentru constructii eficiente energetic.
In incheiere este publicata o varianta actualizata a TOP 500 Producatori de Tamplarie si Geam Termoizolant din Romania (2021), precum si un index cu datele de contact si trimiteri catre companiile despre care s-a scris in revista.
|