Accenture Interactive semnaleaza sapte tendinte care vor influenta afacerile in 2021 |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 17 Dec 2020 17:30 |
Criza Covid-19 a redefinit modul de functionare al economiilor si al societatilor, dar in acelasi timp a stat la baza unui set de inovatii ce s-au conturat in aceste conditii pentru decada urmatoare, este concluzia studiului Fjord Trends, lansat de Accenture Interactive.
Fjord Trends, ajuns la a 14-a editie, arata ca organizatiile vor identifica noi teritorii pe masura ce adopta noi strategii, servicii si experiente pentru a veni in intampinarea nevoilor in continua schimbare.
"Istoria ne-a aratat ca dupa cate o criza globala, incepe o noua era a gandirii. In fata noastra sunt o multitudine de posibilitati. Unele sunt infricosatoare, altele incitante si toate sunt in mare parte neexplorate. Ce facem azi va defini restul secolului si este sansa noastra de a face lucrurile diferit", a declarat Mark Curtis, seful retelei de inovatie si thought leadership la Accenture Interactive.
Cele sapte tendinte identificate de Fjord Trends 2021 care vor modela afacerile, comportamentul consumatorului si societatea sunt:
1. Schimbarea colectiva: Modul si locul in care ne traim experientele s-au schimbat in 2020. Cu totii am ramas cu un sentiment de stramutare pe masura ce cautam noi modalitati si locuri de a face lucrurile de care avem nevoie. Modul in care lucram, cumparam, invatam, socializam, ne educam si avem grija de sanatatea noastra s-a schimbat pentru multi dintre noi, iar brandurile trebuie sa caute noi modalitati si sa ofere noi experiente pentru a interactiona cu oamenii.
2. Inovatie „Do-it-yourself”: Inovatia este determinata de talentul oamenilor de a identifica solutii noi, uneori simple, la indemana, pentru a face fata situatiilor cu care se confrunta, de la cel care lucreaza de acasa si foloseste masa de calcat pe post de birou permanent, pana la parintele transformat in profesor. Tehnologia joaca un rol nou - de facilitator pentru ingeniozitatea oamenilor, iar ca rezultat creativitatea straluceste. Platformele precum TikTok sau jocurile video sunt folosite de la politicieni la antrenori personali, pentru a organiza concerte si a transmite mesaje importante. Toata lumea doreste solutii mai bune, iar era in care se astepta de un brand sa vina cu solutii este in tranzitie catre una in care brandurile creeaza conditiile pentru inovare personala.
3. Doar tu esti echipa de vis: Cei care lucreaza la distanta locuiesc acum la birou, ceea ce are un efect urias asupra contractului dintre angajator si angajat pornind de la numeroase situatii care apar - de exemplu, cine decide ce imbraca oamenii in propriile case in timpul unui apel video legat de serviciu sau cui revine responsabilitatea de a pastra dreptul angajatilor la viata privata. Chiar si cu promisiunea unei vaccinari pe scara larga la orizont, a avut loc o schimbare permanenta in relatia dintre oameni si munca lor si intre angajatori si echipele lor. Viitorul nu va fi unic pentru toti - este de asteptat sa apara o multime de variante alternative in privinta serviciului.
4. Infrastructura fluida: Deoarece modul in care oamenii achizitioneaza produse si relationeaza cu serviciile s-a schimbat radical, organizatiile trebuie sa regandeasca lantul de aprovizionare, si modul in care folosesc activele fizice si sa se concentreze asupra punctelor importante. Este nevoie ca firmele sa isi dezvolte agilitatea si rezilienta, astfel incat sa se poata adapta rapid la schimbari. Se asteapta ca schimbarile sa continue in viitor, adesea determinate de sustenabilitate.
5. Nevoia de interactiune: Oamenii petrec mult mai mult timp interactionand cu lumea prin intermediul ecranelor si, ca rezultat, au observat o anumita „uniformitate” cauzata de designul sablonat in experientele digitale. Organizatiile trebuie sa reconsidere designul, continutul, publicul si interactiunea dintre ele pentru a crea o emotie mai mare, o bucurie care sa treaca dincolo de ecran.
6. Provocarea empatiei: Oamenilor le pasa de ceea ce reprezinta brandurile si de modul in care isi exprima valorile. Pandemia a scos la lumina multe sisteme nefunctionale sau inegale din intreaga lume - de la accesul la asistenta medicala pana la egalitate. Drept urmare, companiile trebuie sa depuna eforturi pentru a gestiona povestile pe care le spun brandurile lor, sa prioritizeze subiectele si comportamentele care conteaza cel mai mult.
7. Ritualuri pierdute si regasite: Anularea si intreruperea ritualurilor - de la sarbatorirea unei zile de nastere la o inmormantare si tot ce este intre ele - au avut un impact semnificativ asupra starii de bine colective. Aceasta tendinta este principala oportunitate pentru companii - aceea de a-i ajuta pe oameni sa-si gaseasca sensul prin noi ritualuri care aduc bucurie si confort. Incepe cu intelegerea spatiului gol lasat de un ritual pierdut si proiectarea lucrul potrivit pentru a lua locul.
"Inovatia nu incepe cu tehnologia, dar asa cum am vazut in ultimul an, aceasta poate fi un instrument puternic care sporeste ingeniozitatea umana - chiar si daca este haos. Anul urmator ar trebui sa fie unul al sperantei. Am asistat si am fost parte din marile schimbari din societatea noastra. Aceste tendinte reprezinta schite pentru ce gandim si ce facem in continuare - ce luam cu noi si ce lasam in urma. Putem face mai bine si oamenii merita mai mult", a declarat Brian Whipple, director executiv al Accenture Interactive.
In fiecare an, Accenture Interactive colecteaza tendinte in afaceri, tehnologie si design pentru anul care vine din reteaua sa globala de design care cuprinde peste 2.000 de creativi din peste 40 de locatii. Fjord Trends 2021 se concentreaza pe modul in care oamenii, organizatiile si brandurile satisfac nevoile umane.
Pentru a consulta raportul integral, click aici!
***
Accenture este o companie globala de servicii profesionale cu capabilitati de top in domeniul digital, cloud si securitate. Combinand experienta si abilitatile specializate in peste 40 de industrii, compania ofera servicii de strategie si consultanta, servicii interactive, tehnologie si operatiuni - toate bazate pe cea mai mare retea din lume de centre de tehnologie avansata si operatiuni inteligente. Compania are peste 506.000 de angajati.
|