ANALIZA: Digitalizarea nu mai este o optiune, ci singura conditie pentru progres |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 21 Mai 2020 05:15 |
Cele doua luni in care a fost mentinuta starea de urgenta in Romania, si nu numai, au confirmat faptul ca digitalizarea nu mai este o optiune, ci singura conditie pentru ca organizatiile sa-si poata desfasura activitatea, iar economia sa functioneze in continuare. Criza generata de noul coronavirus a accelerat procesul de tehnologizare si, acum mai mult ca oricand, organizatiile care vor fi deschise catre digitalizare vor fi cele care vor rezista pe piata si vor avea de castigat. Totodata, situatia din aceste doua luni a mai aratat faptul ca resursa umana este cea mai importanta, dar si cea mai costisitoare pentru companii, motiv pentru care nevoia de solutii software care sa asigure un management riguros, o imagine clara a proiectelor, dar si asupra costurilor este foarte mare. Piata abunda, in acest moment, de solutii ERP, CRM, de Resource Management, Cloud Call Center etc., iar furnizorii de sisteme din domeniul IT&C, dar si autoritatile statului sunt mai preocupate ca niciodata sa asigure cele mai optime instrumente de lucru pentru companii, dar si pentru inter-relationarea cu institutiile publice.
Este un moment deosebit de oportun pentru intreaga piata a tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Companiile sunt obligate sa se adapteze rapid la noile realitati de operare si cererea va creste exponential in acest domeniu. In numai cateva saptamani am fost martorii unei schimbari majore a paradigmei de lucru la nivelul intregii societati, in care totul s-a mutat in mediul online si au ajuns la ordinea zilei concepte precum telemunca si teleeducatia. Perioada pandemiei a aratat companiilor valoarea tehnologiei informatiei si a transformarii digitale. In timp ce unele au fost mai bine pregatite, altele s-au pus la adapostul ajutoarelor de stat, in asteptarea sfarsitului pandemiei si a reluarii, poate, intr-un mod diferit a activitatii.
Noua realitate din piata muncii a generat pentru companii necesitatea de a identifica si evalua posibilitatea de a lucra cat mai eficient la distanta. Solutiile informatice disponibile pe piata sunt numeroase si variate, de la sisteme consacrate, premium, la preturi mari, dar si instrumente si solutii similare la preturi accesibile. Criteriile ce trebuie avute in vedere la selectarea aplicatiilor potrivite sunt securitatea si scalabilitatea, in orice varianta de accesare. Securizarea datelor companiei, consumatorilor sau alte informatii sensibile se impune ca o obligatie dictata nu neaparat de GDPR, dar de siguranta afacerii in sine.
Conform studiului PwC Human Resources Technology, imbunatatirea modului de lucru este una dintre principalele provocari ale companiilor la nivel global. De altfel, 74% dintre cei chestionati doresc sa isi majoreze investitiile in tehnologie, iar 79% vor sa adopte tehnologii bazate pe Inteligenta Artificiala pana in 2022. In plus, utilizarea realitatii augmentate si a realitatii virtuale in dezvoltarea de produse si servicii va aduce un plus de 359,4 miliarde de dolari la PIB-ul global pana in 2030, conform studiului PwC "Seeing is believing". Acestea vor permite organizatiilor sa colaboreze si sa lucreze impreuna in medii virtuale, economisind timp si bani. Pe masura ce timpul trece, iar noile restrictii de mobilitate reprezinta, la nivel global, noul modus operandi, devine evident faptul ca organizatiile trebuie sa-si adapteze modul de lucru, atat din perspectiva interna, cat si in ceea ce priveste interactiunile cu clientii.
O analiza detaliata asupra digitalizarii in constructii este disponibila in editia Mai a revistei Agenda Constructiilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|