Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
22 Iun 2020 05:47
|
Furnizorul nord-american de software Oracle a anuntat pentru trimestrul al patrulea al anului fiscal 2019 – 2020 venituri in crestere cu 32% pe segmentul solutiilor Fusion ERP in cloud si cu 27% in HCM cloud (managementul resurselor umane). Din punct de vedere financiar, incasarile din ultimele trei luni ale exercitiului financiar recent incheiat au cumulat 10,4 miliarde USD, in scadere cu 4% in termeni comparabili fata de perioada corespunzatoare a anului precedent. Serviciile cloud si veniturile din activitati de suport al licentelor au generat 6,8 miliarde USD, in crestere cu 1%, iar licentele cloud si cele on-premise (instalate pe echipamentele clientilor) au adus incasari de 2 miliarde USD. In ceea ce priveste veniturile operationale (determinate in sistem GAAP), acestea au totalizat 4,3 miliarde USD, in crestere cu 1%, aferente unei marje de 41%. Valoarea incasarilor amanate pe termen scurt a cumulat 8 miliarde USD, iar fluxul operational de numerar a ajuns la 13,1 miliarde USD. La nivelul intregului an fiscal 2019 – 2020, cifra de afaceri a fost de 39,1 miliarde USD, cu 1% mai mica in raport cu perioada de referinta, din care 27,4 miliarde USD a fost cota seviciilor cloud si celor de sustinere a licentelor. Profitabilitatea operationala anual a fost de 36%, asigurand venituri de 13,9 miliarde USD. Conducerea executiva a Oracle a declarat, referitor la performantele inregistrate, ca in ultima perioada cresterea a fost sustinuta mai ales de suita ERP Fusion Cloud, pentru care incasarile au crescut cu 35% la o baza constanta a cursului de schimb valutar, pe pozitia a doua situandu-se Fusion Cloud HCM, cu un plus de 29%. Rezultatele obtinute sunt considerate excelente in conditiile pandemiei, cu toate ca ar fi putut fi mai bune daca anumite segmente de activitate, cum ar fi cele ale ospitalitatii, transportului si comertului de tip retail, nu ar fi fost foarte afectate de criza Covid-19. In ceea ce priveste eficienta operationala, aceasta a fost optima, anul fiscal analizat fiind al treilea la rand in care castigurile pe actiune au sporit cu peste 10%. O noutate relevanta din ultima perioada a fost reprezentata de lansarea unei versiuni imbunatatite a serviciului ExaDataCloud@Customer, care permite in prezent clientilor cu baze de date on-premise sa acceseze baza de date autonoma din propriile centre de date, in trecut aceasta optiune fiind disponibila doar prin intermediul sistemului Gen2Public Cloud de la Oracle. In Romania, Oracle a anuntat pentru 2018 vanzari de 961,2 milioane de lei, cu 6% mai mici fata de cele din anul precedent.
|