Vanzarile Henkel din primele trei luni ale lui 2024 au fost de aproximativ 5,3 miliarde euro, ceea ce constituie un avans organic de 3%. Pe segmentul de adezivi, sporul s-a plasat la 1,3%, iar pe cal al brandurilor de consum de 5,2%. Achizitiile Seal for Life Industries si Vidal Sassoon din China au fost finalizate mai devreme decat se anticipase. Dinamica rezultatelor a fost determinata de evolutia preturilor in ambele unitati de afaceri, care a fost incurajata de masurile de portofoliu din unitatea de afaceri Consumer Brands. In termeni nominali, vanzarile au scazut cu -5,2% fata de perioada de referinta, in principal din cauza cesiunii activitatilor comerciale din Rusia si a efectelor negative ale cursului de schimb valutar. Pe segmentul de adezivi, majorarea a fost determinata in principal de cresterea puternica a vanzarilor organice in domeniul de afaceri Mobility & Electronics. Din punct de vedere geografic, in Europa incasarile s-au ajustat pozitiv cu 2,5%, iar in IMEA (India, Orientul Mijlociu si Africa) cu 26,9%. Regiunea America de Nord a inregistrat o evolutie organica negativa a vanzarilor de 3%, in vreme ce in America Latina, vanzarile au fost cu -2,7% mai mici. Revenind la divizia de adezivi, aceasta a inregistrat vanzari in cuantum de 2,677 miliarde euro in primul trimestru al anului 2024, ceea ce reprezinta o scadere nominala de -4,1%. Ajustate pentru schimb valutar si achizitii/dezinvestiri), vanzarile au crescut cu 1,3%, atat pretul, cat si volumul livrarilor imbunatatindu-se vizibil. Intr-un mediu de piata provocator, cresterea pe segmentul de mestesugari, constructii si utilizatori profesionisti a fost de 0,3%, sustinuta in special de activitatea din domeniul constructiilor. Din perspectiva regionala, performanta organica a fost mixta, in Europa cifra de afaceri fiind sub nivelul din anul precedent. Pentru anul in curs, Henkel se asteapta acum la un avans organic al vanzarilor de 2,5% - 4,5%, in domeniul adezivilor dinamica urmand sa fie de 2% - 4%. In Romania, cifra de afaceri raportata in 2022 a fost de 1,17 miliarde lei, cu 10,3% mai mare fata cea din precedentul an fiscal.