Agenda Constructiilor
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Utilaje & Echipamente - UTILBEN: Utilajele electrice fabricate in China sunt mai ieftine decat cele din Europa
UTILBEN: Utilajele electrice fabricate in China sunt mai ieftine decat cele din Europa
Utilaje & Echipamente Publicat de AG&F 28 Aug 2024 10:30
Tot mai multi dealeri si companii de inchiriere de echipamente de constructii din Europa incearca marea cu degetul si mizeaza pe utilaje electrice fabricate in China. De ce fac asta? Raspunsul scurt: siguranta si profit. Siguranta pentru ca utilajele din China le-au dovedit pretentiosilor clienti europeni ca sunt fiabile si durabile, iar profit pentru ca acestea sunt mai accesibile ca pret decat cele fabricate in Europa, Statele Unite ale Americii sau Regatul Unit.
 
Chinezii stiu sa fabrice echipamente electrice
Aceasta afirmatie are la baza o realitate simpla: chinezii au furat startul cand vine vorba de electrificarea utilajelor si, totodata, a masinilor. Majoritatea bateriilor sunt fabricate in China, asa ca e normal ca piata asiatica sa aiba un avans considerabil in fata intregii lumi. Chinezii nu mai copiaza demult si pun inovatia la loc de cinste. Asta se vede cu ochiul liber si transforma industria.
In China, utilajele electrice nu mai sunt de ani buni o noutate. Acestea sunt folosite la scara larga si au intrat deja in rutina constructorilor. In Europa insa, situatia este diferita pentru ca echipamentele electrice de constructii sunt privite cu scepticism, iar majoritatea clientilor inca prefera motorizarea diesel. Schimbarea de paradigma este provocata de directivele Uniunii Europene, un for care si-a luat angajamentul de a elimina poluarea pana in anul 2050.
Astazi, acest ideal pare de neatins, insa se fac mici schimbari care au potentialul de a ne duce in acel punct. Incurajarea achizitiei de utilaje electrice este unul dintre acesti pasi. Data fiind legislatia tot mai stricta in ceea ce priveste protectia mediului inconjurator si acordarea de fonduri europene pentru cumpararea de echipamente nepoluante, furnizorii de utilaje si companiile de inchiriere au inceput sa isi mute privirea de pe motorizarile diesel. Mai trebuie sa o faca doar clientii.
 
 
Un exemplu elocvent ne este oferit de jurnalistii KHL, care au anuntat recent parteneriatul dintre Royal Reesink, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente de constructii din Olanda, si Sunward Intelligent Equipment Group, un producator chinez de utilaje cu 25 de ani de experienta in industrie. Acest parteneriat presupune furnizarea de utilaje electrice Sunward in Olanda si Belgia, precum si includerea acestora in flota de inchiriere a Royal Reesink. Cu toate ca aceasta colaborare este de actualitate, raspunsul clientilor este deja unul foarte bun.
Ruben Marian, fondator si CEO Utilben, a luat si el aceeasi decizie, insa in urma cu 7 ani.
In 2017, Utilben a devenit unic importator al utilajelor Sunward in Romania si a fost una dintre cele mai bune decizii de business pe care am luat-o. Sunward Intelligent Equipment Group este unul dintre cei mai mari producatori de echipamente de constructii din Asia si se afla in TOP 50 Producatori de Utilaje de Constructii din lume, conform reputatului clasament Yellow Table. Acest statut este intarit de clientii nostri, care apreciaza ca utilajele Sunward sunt accesibile, usor de operat si de intretinut si fiabile pe termen lung.
Utilajele Sunward au fost foarte bine primite de clientii din Romania. Ca dovada, dupa doar 2 ani de la semnarea parteneriatului cu Sunward, am reusit sa obtinem cea mai mare cota de piata pe segmentul de utilaje compacte. Aceasta performanta nu a fost trecuta cu vederea de catre partenerii nostri din China, care ne-au oferit in 2019 titlul „Best Dealer Award”, pentru cea mai rapida crestere a vanzarilor si cea mai mare cota de piata. In luna aprilie a acestui an, Utilben a mai atins o borna impresionanta: 1.000 de utilaje Sunward vandute in Romania! 
 
Bloc comun impotriva importurilor din China
Decizia de a incheia un parteneriat cu un producator chinez de utilaje pare una usor riscanta in momentul de fata pentru ca Uniunea Europeana poarta un razboi comercial cu tot ce vine din Asia. Produsele de acolo sunt mai ieftine si, de cele mai multe ori, indeplinesc aceleasi standarde de calitate ca produsele europene. Prin urmare, UE incearca sa ia masuri pentru protejarea firmelor de casa. Una dintre aceste masuri vizeaza cresterea taxelor si impozitelor pentru importurile din China.
Anul trecut, Regatul Unit a lansat o investigatie asupra excavatoarelor de import. Anul acesta, guvernul Statelor Unite ale Americii a anuntat ca va creste taxele pentru produsele provenite din China, utilajele numarandu-se printre acestea. Iar analistii sustin ca urmeaza Uniunea Europeana. Unii ar spune ca e concurenta neloiala din partea statelor lumii, altii poate ar sustine aceste initiative, insa comertul global trebuie sa fie liber. Iar producatorii chinezi nu fac altceva decat sa ofere produse de calitate la preturi corecte.
Revenind la Royal Reesink, reprezentantii companiei olandeze fac o comparatie rece intre costurile utilajelor electrice si cele ale utilajelor diesel. Un excavator diesel costa 250.000 de euro, pe cand corespondentul sau electric se vinde pentru 470.000 de euro. Deci, aproape dublu. Situatia este mai dramatica atunci cand vorbim despre inchiriere. Compania olandeza inchiriaza un excavator diesel de 24 de tone contra sumei de 1.000 de euro pe saptamana, iar pretul de inchiriere pentru un excavator electric este de 3.000 de euro saptamanal.
 
 
Date fiind aceste diferente enorme de costuri, nu ne mira de ce utilajele electrice nu sunt foarte populare in Europa. Nu poti invinovati un constructor ca nu se gandeste la mediul inconjurator daca profitul lui se injumatateste prin simpla alegere a echipamentelor electrice in detrimentul celor diesel. Dealerii europeni care au si o flota de rental se gandesc la posibilitatea de a vinde in China utilajele care au fost inchiriate timp de cativa ani si care si-au acoperit astfel o buna parte din pretul de achizitie. Unele companii din Europa fac deja acest lucru cu utilaje scoase din flota de rental pe care le vand in Africa.
Ruben Marian, fondator si CEO Utilben, subliniaza diferentele dintre utilajele electrice si cele diesel.
Recent, am introdus in oferta Utilben miniexcavatorul electric SWE 20FED si excavatorul electric SWE 240FED. Modelul SWE 20FED este construit pe baza omologului sau diesel, Sunward SWE 20F, un miniexcavator apreciat de clientii din Romania datorita performantelor de top pe care le ofera in pofida dimensiunilor sale reduse. Sunward SWE 20FED este ideal pentru zonele urbane unde normele de poluare si de zgomot sunt dintre cele mai stricte: scoli, spitale, parcuri si altele.
Excavatorul electric Sunward SWE 240FED are aceleasi specificatii tehnice ca ale unuia diesel: o greutate operationala de 23,2 tone, un motor de 161 de cai putere si o adancime maxima de sapare de 6,75 metri. Este un utilaj robust si puternic, doua calitati care se reflecta si in felul in care arata. Designul exterior atractiv este dublat de confortul pe care operatorul il regaseste la interior. Inovatia si tehnologia fac parte din ADN-ul Sunward, iar asta se vede si in gama sa de echipamente electrice.
 
 
Utilajele din China sunt accesibile si isi pastreaza valoarea
Nu este o surpriza pentru nimeni daca afirmam ca utilajele electrice din China sunt mai ieftine decat cele din Europa. Asta si pentru ca producatorii chinezi au la dispozitie tehnologia si toate elementele necesare pentru a fabrica baterii. Conform Agentiei Internationale de Energie, peste 80% dintre baterii sunt fabricate in China. Europa si SUA au un procent de cate 5%. Aceasta statistica vorbeste de la sine si releva de ce utilajele electrice chinezesti au un pret mic. Nu pentru ca sunt mai slabe calitativ sau nu inglobeaza componente premium.
China are un avans tehnologic notabil fata de Europa si Statele Unite ale Americii, iar asta se vede in productie, preturi, varietatea produselor si rapiditatea in livrare. Aceleasi avantaje le observa si dealerii de utilaje din Europa atunci cand incheie parteneriate cu producatori din China. Acestia din urma au o capacitate de productie uimitoare, au preturi competitive, o gama vasta de echipamente de constructii si un lant de distributie bine pus la punct.
Prin includerea utilajelor electrice in flotele de rental, clientii au ocazia sa testeze aceste echipamente inainte de a le achizitiona. Asa ca, tot mai multi dealeri de utilaje au abordat aceasta strategie, in incercarea de a-i face pe constructori sa ia in calcul alternativa electrica. Prietenoasa cu mediul inconjurator, cu sanatatea noastra si mai avansate din punct de vedere tehnologic. Acum, ramane doar ca inovatia sa ia locul conservatorismului, sa nu ne mai gandim la castigul imediat si sa alegem utilaje care indeplinesc intru totul criteriul sustenabilitatii.
*** Articol publicat de specialistii UTILBEN.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUGALLBIMTotalEnergiesSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
konsent
strabag nivel 1
BogArt
CONCEPT STRUCTURE
theda mar
leviatan
concelex
quadratum
ELECTROGRUP
Arduro
EDIT-Structural
AED
SSAB
CDS
MAKITA
VEGO
ness project
Ubitech
noark
ERBASU CONSTRUCT
viarom
Acvatot 2019
rigips
SIGM
DRS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<