Agenda Constructiilor
Joi, 25 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Info-Santiere - MT: Vizita oficiala la obiective de investitii de infrastructura din judetul Tulcea
MT: Vizita oficiala la obiective de investitii de infrastructura din judetul Tulcea
Info-Santiere Publicat de Stelian DINCA 13 Iul 2020 10:19
Ministrul Lucian Bode a verificat impreuna cu Prim-Ministrul, Ludovic Orban, alaturi de reprezentantii autoritatilor locale, ai managementului CNAIR stadiul lucrarilor la o serie de obiective de infrastructura din judetul Tulcea.
Oficialii guvernamentali au fost prezenti pe santierul Podului suspendat peste Dunare in zona Braila, dar de aceasta data pe malul tulcean. Acest obiectiv este realizat de catre Asocierea ASTALDI S.P. A- IHI INFRASTRUCTURE SYSTEM CO., LTD. Discutiile s-au concentrat pe solutiile necesare pentru accelerarea emiterii avizelor/autorizatiilor necesare, astfel incat graficul de lucru asumat de catre antreprenor sa fie respectat. In acest sens, au fost date asigurari antreprenorului ca tot ce tine de procedurile de emitere a diverselor avize/autorizatii se va face cu celeritate, in conformitate cu dispozitiile legale.
Totodata, oficialii guvernamentali au apreciat ritmul de realizare al lucrarilor, in prezent inregistrandu-se un progres fizic de 14,51% pentru intreaga lucrare (iar pentru sectiunea II – 20,35%), in conditiile unui progres financiar de 26,54%.
”Suntem bucurosi sa constatam ca, la o luna de zile de cand am vizitat santierul podului peste Dunare, avem un progres fizic evident in raport cu ce am vazut la ultima vizita. Podul peste Dunare de la Braila este de departe cel mai important obiectiv de investitii de infrastructura rutiera din regiune. Este centrul politicilor de dezvoltare a infrastructurii rutiere din aceasta zona. Atunci am dat o veste buna romanilor si in special acestei regiuni aratand toate proiectele pe care noi le-am semnat in acest an. Astazi ne-am intors tot cu vesti bune! Dupa aceasta intalnire ne vom deplasa la Isaccea unde vom discuta despre dezvoltarea porturilor dunarene, despre dezvoltarea Portului Isaccea sau a Portului Tulcea. Vom semna contractul de finantare pentru modernizarea Portului Tulcea, iar mai tarziu, la Prefectura, vom semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru obiectivul ramas nesemnat din tot ce inseamna drumuri expres, drumuri care vor conecta podul de cele doua retele principale de transport, Coridorul 4 Constanta-Nadlac si Coridorul 9 Ploiesti-Siret. Sunt multumit de ceea ce am vazut astazi , aici, de mobilizarea antreprenorului. Am platit deja 55 de milioane de lei. Mai avem un certificat de plata de 44 de milioane. In ceea ce priveste exproprierile care mai sunt de facut, avem deja pe circuitul de avizare hotararea de guvern care va rezolva acest lucru”, a declarat ministrul Bode.
Vizita de lucru a continuat la Portul Isaccea, obiectiv pentru care in luna aprilie 2020 a fost semnat contractul pentru reabilitare si modernizare infrastructura portuara. Rezultatele asteptate in urma implementarii proiectului sunt cresterea cu 100% a volumului de marfuri transportat in portul Isaccea, prin:
- modernizarea si reabilitarea infrastructurii portuare – danele 1-3 si 4-5;
- imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare, prin realizarea de lucrari de dragaj in zona portului Isaccea;
- dezvoltarea serviciilor oferite navelor prin extinderea retelelor de utilitati si dotarea cu hidranti si prize de cheu pentru alimentarea cu apa potabila si energie electrica a navelor acostate la cheu.
Valoarea totala a proiectului, al carui termen de finalizare este luna decembrie 2022, este de 18,1 mil. lei. Valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este de 15,2 mil. lei
”Profit de prezenta domnului prim-ministru aici si vreau sa va spun cateva cuvinte despre planul national de investitii si de lansare economica, il cunoasteti este proaspat lansat in dezbatere publica de catre Guvern in urma cu o saptamana si asa cum bine stiti, din acest plan noi ne-am propus foarte clar sa schimbam modelul de dezvoltare economica si sociala a Romaniei bazandu-ne in primul si in primul rand pe investitii. Am spus si o repet, investitiile in infrastructura de transport vor fi coloana vertebrala pe care se va dezvolta economic Romania”, a spus ministrul Lucian Bode.
In ultima parte a zilei delegatia guvernamentala a fost prezenta la Santierul Naval si la Portul Tulcea, obiectiv de infrastructura in cazul caruia este in derulare etapa I a unui proiect pentru dezvoltarea portuara.
Realizarea proiectului in valoare totala de 64,2 mil lei (din care valoare eligibila POIM - 53,8 mil. lei), propune modernizarea infrastructurii de transport naval pentru conectarea Portului Tulcea la reteaua transeuropeana de transport globala in acord cu planurile de dezvoltare regionala si nationala. Portul Tulcea este situat pe malul drept al Dunarii, si se compune din 2 amplasamente denumite generic “Portul Industrial” si “Portul Comercial”. Portul Industrial se compune dintr-un front de acostare in lungime totala de 330 m, cu 2 dane, respectiv o dana maritima si o dana fluviala. Portul Comercial este situat in aval de Portul Industrial si dispune de un front de acostare de 320 ml lungime, respectiv 3 dane fluviale.
Prin implementarea proiectului vor fi realizate urmatoarele investitii:
In cazul Portului Industrial se va realiza modernizarea cheurilor pe o lungime de 100 m, realizarea teritoriu portuar nou pe o suprafata de 4.000 mp si reabilitarea cheului existent pe o lungime de 230 m
In ceea ce priveste Portul Comercial se vor realiza urmatoarele:
- Construire front de acostare nou: L = 323 m
- Realizare teritoriu portuar nou: 4.000 mp
- Realizare platforma de circulatie la cheu: 3.520 mp
In prezent prin Portul Tulcea se deruleaza un trafic mediu anual de marfuri de 1,56 mil. tone/an. Ca urmare a implementarii proiectului, se estimeaza ca traficul de marfuri va creste cu 54%, respectiv va ajunge la 2,1 mil. tone/an.
La sediul Prefecturii Tulcea, in prezenta ministrului Lucian Bode si a Prim-Ministrului, Ludovic Orban, reprezentantii CNAIR au semnat contractul de achizitie publica avand ca obiect „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres Constanta-Tulcea", cu ofertantul castigator: Asocierea SEARCH CORPORATION S.R.L. - EGIS ROMANIA S.A. (reprezentata de SEARCH CORPORATION S.R.L. - in calitate de lider de asociere).
Contractul cu o valoare de 17.845.626,28 lei fara TVA, are prevazuta o durata de realizare de 24 luni de la Data de Incepere a contractului.
Proiectul “Drum Expres Constanta – Tulcea” este prevazut in Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) si este inclus in Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres intre localitatile Ovidiu si Tulcea, acesta facand parte din strategia de implementare la nivel national pentru Drumul Expres cu denumirea generica „Dobrogea Expres” si care realizeaza legatura intre localitatile Constanta - Babadag - Tulcea - Isaccea - Macin - Braila.
”Practic, prin semnarea contractului de realizare a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru drumul expres Tulcea-Constanta, cei 112,5 kilometri inchidem seria contractelor, a proiectelor demarate de catre Guvernul Orban, in regiune. Asa cum stiti, in iunie am fost aici, am fost in partea cealalta a podului, la Braila si v-am informat ca sunt semnate contractele pentru drumul expres Braila-Tulcea, in data de 21 mai, drumul expres Buzau-Braila, in 21 februarie acest an, drumul expres Focsani-Braila-Galati sectiunea Braila-Galati si Varianta de ocolitoare a Galatiului, care sunt in licitatie. Noi credem ca pana la sfarsitul lunii iulie vom desemna castigatorul si, fara contestatii, in august putem sa semnam contractul de proiectare si executie. Am semnat si contractul de realizare a SF si PT pentru sectiunea Focsani-Braila si asa cum probabil ati aflat din comunicarile noastre, in urma cu cateva zile, pe 7 iulie am semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Tisita-Albita. Astazi, asadar, inchidem seria acestor contracte semnate, cu unul dintre cele mai importante obiective de dezvoltare a infrastructurii rutiere din aceasta regiune.
Odata ce aceste proiecte vor intra in implementare si vor fi realizate vom avea conexiunea, conectarea acestei regiuni atat cu Coridorul IV Constanta-Nadlac, cat si cu Coridorul IX Ploiesti-Siret. Valoarea proiectelor promovate de Guvernul Orban in aceasta regiune depaseste, doar pe componenta de rutier, 2,1 miliarde de euro. 500 de milioane de euro in executie, vorbim de podul peste Dunare, aproximativ 300 de milioane de euro valoarea obiectivelor pe care noi ne dorim sa le semnam. Vorbim aici de contractele de executie pentru varianta ocolitoare Galati si drumul expres Braila-Galati, dar si 1,3 miliarde de euro drumul expres Braila-Tulcea-Buzau-Braila-Tisita-Albita si Constanta-Tulcea”, a precizat ministrul Lucian Bode.
 
SISECAMALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
ness project
Ubitech
viarom
siniat
CDS
EDIT-Structural
noark
theda mar
leviatan
concelex
strabag nivel 1
rigips
Acvatot 2019
quadratum

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander