Primaria Oradea construieste un centru integrat de management cu 25 milioane euro |
Info-Santiere Publicat de AG&F 27 Sep 2024 11:40 |
Primaria Oradea intentioneaza sa construiasca un dispecerat integrat, denumit Cloud de Servicii Electronice Publice Locale, in zona strazii Alexandru Roman, in spatele Politiei Municipiului Oradea, la intersectia cu Calea Aradului.
Proiectul va fi un centru modern de management, unde vor fi agregate toate datele esentiale ale orasului, permitand monitorizarea si interventia rapida pentru serviciile publice critice. Investitia propusa include si facilitati pentru situatii de urgenta si alte servicii esentiale pentru buna functionare a orasului.
Primarul Florin Birta a oferit detalii despre aceasta investitie, explicand ca „in aceasta cladire vor fi monitorizate si gestionate toate serviciile publice ale municipiului Oradea: Compania de Apa, Termoficare, transportul public, parcarile, salubritatea, iluminatul public, managementul traficului, supravegherea video, precum si alte utilitati publice, cum ar fi distributia de energie electrica si gaze naturale. Totodata, aici va functiona si dispeceratul serviciului de urgenta 112, avand un etaj dedicat exclusiv acestuia. In plus, vor fi stocate si gestionate bazele de date publice, de la spitale si scoli, pana la datele Primariei si companiilor subordonate”.
Centrul va fi primul de acest tip din Oradea si Bihor, integrand atat serviciile publice, cat si pe cele de urgenta. Cladirea va avea un regim de inaltime de subsol, parter si patru etaje, cu o inaltime maxima de 45 de metri, si o suprafata desfasurata de 6.429 mp. Valoarea totala a investitiei este estimata la 106 milioane lei, fara TVA.
Structura cladirii include:
Subsol: parcare cu 27 de locuri si un adapost de aparare;
Parter: un data center (50% din suprafata) pentru stocarea bazelor de date publice, birouri pentru serviciile IT si o sala pentru comitetele judetene si locale pentru situatii de urgenta;
Etajul 1: dispeceratele serviciilor publice (parcari, CAO, Termoficare, salubritate, OTL, iluminat public, semaforizare, Politia Locala), alaturi de un alt data center;
Etajul 2: spatii tehnice si de suport ale Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), care va gestiona serviciul 112 si va furniza servicii IT&C pentru administratia publica;
Etajul 3: dispeceratul 112, gestionat de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), cu sali de odihna si suport tehnic pentru echipele de interventie;
Etajul 4: dispeceratul de videoanaliza si birouri pentru IPJ, Jandarmerie, ISU, Politia Locala, alaturi de sali de sedinta pentru gestionarea situatiilor de urgenta.
Cladirea va include si un pilon de comunicatii care va asigura functionarea serviciului 112 si comunicatiile in regim de securitate, chiar si in cazul indisponibilitatii conexiunii prin fibra optica.
"Dezvoltarea acestui centru de date reprezinta un pas important spre transformarea digitala a administratiei locale, eficientizand serviciile electronice si avand un impact direct asupra cetatenilor. Dupa aprobarea PUZ-ului in sedinta Consiliului Local din 26 septembrie, vom trece la aprobarea studiului de fezabilitate si cautarea unei axe de finantare pentru aceasta investitie prioritara, atat la nivel european, cat si national”, a adaugat primarul Florin Birta.
|