CFR SA: Circa 20 milioane de lei pentru SF al liniei ferate Bucuresti-Giurgiu |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 25 Apr 2016 14:06 |
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA (CFR) va plati circa 19,2 milioane de lei (fara TVA) pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) in vederea modernizarii liniei ferate Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord, fondurile urmand a fi asigurate prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. Pentru atribuirea contractului, CFR organizeaza licitatie deschisa. Durata de valabilitate a contractului este de 18 luni de la atribuire, iar criteriul de atribuire este reprezentat de pretul cel mai scazut. Termenul-limita pentru primirea ofertelor este stabilit la 9 iunie 2016, ora 10:00, deschiderea acestora urmand a avea loc in aceeasi zi, la ora 12:00, la sediul CFR SA Bucuresti.
Anuntul de participare, ce contine informatii asupra modului de desfasurare a procedurii, precum si documentatia de atribuire, sunt disponibile in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).
Potrivit CFR, in urma modernizarii liniei ferate dintre Bucuresti si Giurgiu si alinierea acesteia la standarde europene va fi redeschisa circulatia trenurilor pe reteaua respectiva (via Gradistea), vor fi imbunatatite conditiile de siguranta a traficului feroviar, iar timpul de calatorie va fi redus prin cresterea vitezei de deplasare.
Proiectul reabilitarii rutei feroviare Bucuresti - Giurgiu se regaseste in Master Planul General de Transport.
Calea ferata Bucuresti - Giurgiu a fost pusa in functiune in anul 1869, fiind prima cale ferata de pe teritoriul de atunci al Romaniei. Linia nu este electrificata, iar din cauza inundatiilor din vara anului 2005, podul peste Arges din localitatea Gradistea (judetul Giurgiu) s-a prabusit, circulatia feroviara fiind, de atunci, realizata pe rute ocolitoare.
|