CNAIR aproba Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Aug 2024 16:05 |
Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni a fost avizat in Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. Acest tronson face parte din Autostrada Unirii (A8) si va avea o lungime de 93,2 km, 101 structuri (poduri, pasaje), 14 tuneluri, 4 spatii de servicii, doua Centre de Intretinere si Coordonare, 11 noduri rutiere si 6 parcari de scurta durata. Valoarea totala estimata a investitiei este de 26,39 miliarde lei (fara TVA), iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
"Urmatorii pasi necesari construirii acestui tronson de autostrada sunt: avizarea documentatiei in CTE al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si inaintarea documentatiei catre Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei pentru a fi avizata in Consiliul Interministerial.
Dupa obtinerea tuturor avizelor in consiliile de mai sus, urmeaza elaborarea proiectului de Hotarare de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, care va fi supus avizarii pe circuitul intern al MTI. Apoi, urmeaza avizarea proiectului de Hotarare de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici in circuitul extern al ministerelor avizatoare (Finante, Justitie etc.), aprobarea proiectului de Hotarare de Guvern in sedinta Guvernului Romaniei, elaborarea caietului de sarcini si lansarea licitatiei", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul MTI.
Proiectul inregistreaza o intarziere destul de mare in implementare, iar licitatia ar trebui sa fie lansata pana la sfarsitul acestui an pentru a nu risca pierderea finantarii nerambursabile.
Traseul acestui tronson se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi, avand ca punct de incepere localitatea Motca si tranzitand localitatile Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iasi si localitatea Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni.
Studiul de fezabilitate a fost revizuit si actualizat de compania Consitrans, alaturi de o echipa extinsa de proiectanti de la Artera Proiect, Pirotehnic Osb, Geostud, Drum Proiect, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" si Geo-Serv, ca subcontractanti.
|