FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 03 Apr 2025 09:14 |
![]() La licitatia pentru proiectarea si executia DEx Bacau - Piatra Neamt, aflata in desfasurare, CNIR a primit sapte oferte, care se afla in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 18 august 2025, ora 18:00. Proiectul este licitat intr-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor).
Solicitarea de finantare a fost depusa la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru o valoare totala estimata de 9,14 miliarde lei (inclusiv TVA), din care contributia Uniunii Europene din FEDR este de 3,07 miliarde lei, reprezentand 40% din valoarea eligibila a acestuia. Diferenta de 6,06 miliarde lei va trebui asigurata de la bugetul de stat al Romaniei (compusa din cota de 60% din valoarea eligibila, precum si TVA).
Contractul de finantare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selectie, in conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru PT 2021-2027.
Durata proiectului in cadrul cererii de finantare este stabilita la 48 luni (inclusiv activitati conexe specifice obiectivului) .
![]() Cele 7 oferte depuse la licitatia de proiectare si executie
1. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS, cu subcontractantii Academia Romana Filiala Iasi, Pirotehnic OSB, Troia Premium Construct, Vertatel International, Zoork, San Electroterm Grup, EPC - Consultanta de Mediu si Primacons Group;
2. Asocierea Trace Group Hold (lider) - Yüksel Insaat AS - Citadina 98 - Oldroad Construct - Creative Road Design - Add Global Design - Tancrad, avand ca tert sustinator compania East Water Drillings si ca subcontractanti Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" si societatile Avimi Serv, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SpA, Prospect Drill, Vlamiro Consultanta si Servicii, Girod Semnalizare Rutiera, Zublin Romania, Pirotehnic OSB, Cis Gaz, Epser Ltd si Elektra Invest;
3. Asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB, cu subcontractantii Muzeul Olteniei Craiova si Pirotehnic OSB;
4. Asocierea Precon Transilvania (lider) - Automagistral-Pivden - Conextrust, cu subcontractantii Studio Corona SRL Civil Engineering, Terra Silva, Sixense Solutions, Muzeul National al Unirii Alba Iulia, EPC - Consultanta de Mediu, Elektra Invest, Eckon Cei, Danavi, Automagistral Pivden Ro, Drum Asfalt, Selina, Magistrale Rutiere Concept, SBR Soletanche Bachy Fundatii, Dasitrade, Zublin Romania, Grafic Tends si Trust GP;
5. Asocierea Bog'Art (lider) - Rotary Constructii Mentenanta - Concelex - X-Way Infrastructure, avand ca tert sustinator grupul Integral Inzenjering AD Laktasi si ca subcontractanti companiile Geohidroconsult, Danavi, EPC - Consultanta de Mediu, Epser Ltd, Eurocerad International, Socot, Terra Silva, Vertatel International, Specialist Consulting, Oyl Company Holding AG, Mithras Build, Mondev Real Estate, Steerforth Consult si Muzeul National al Unirii Alba Iulia;
6. Asocierea Biskon Yapi AS (lider) - Ilgaz Construction - Straco Holding, avand ca terti sustinatori grupurile Ilgaz Insaat Ticaret AS, Feza Taahhut AS si Step One Spedition si ca subcontractanti companiile Total Road, Mis Grup, Proiect-Construct Regiunea Transilvania, OPR Asfalt, Epser Ltd, Terra Silva, Donprest Com, Degal Construct 88, Vertatel International, Baxcom, Mondev Real Estate, RC Geoproiect, Econova, Big Conf, Pirotehnic OSB si Academia Romana Filiala Iasi;
7. Asocierea Danlin XXL (lider) - Groma Hold Ltd. - Intertranscom Impex - Evropeiski Patishta - Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi, cu subcontractantii Eckon Cei, Dragos Invest, Terra Silva, Alcro Trade, Roads Design, Complexul Muzeal National Neamt, Via Design, Pirotehnic OSB, Artera Proiect, Build Instal Electric, Damiena, Trust CCDP si Vertatel International.
![]() Sunt necesare 1.800 de locuri de munca pentru finalizarea la timp a proiectului
DEx Bacau - Piatra Neamt are o lungime de 51 km si va asigura conditii moderne de transport intre cele doua municipii, reducerea traficului greu si de tranzit in interiorul celor doua orase, precum si legatura municipiului Piatra Neamt la Autostrada Moldovei (A7). Pe langa cei 51 km de drum, vor mai fi construite 30 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totala de aproximativ 16 km. Din cele 30 de lucrari de arta, doua structuri au peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1.072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei (A7), sectiunea Bacau - Pascani. De asemenea, vor fi amenajate 5 noduri rutiere (unul de tip "trompeta" la conexiunea cu A7, la km 0, precum si alte 4 la Racova pentru conexiunea cu DN 15, la Podoleni, Savinesti si Piatra Neamt), un spatiu de servicii tip S3 (stanga - dreapta) si un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC). Pe traseul care se desfasoara in judetele Bacau si Neamt sunt prevazute perdele forestiere pe o lungime de aproximativ 20 km.
"Pentru construirea acestui drum expres, conform estimarii din Studiul de Fezabilitate sunt necesare, pe toata durata executiei, 1.800 de locuri de munca. De aceea, pentru a incuraja incluziunea sociala, concept pe care l-am promovat in toate licitatiile de executie, in criteriile de atribuire am prevazut acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajeaza persoane fara loc de munca din judetele Bacau si Neamt. Si tot pentru a incuraja incluziunea sociala, in premiera, in cadrul criteriilor de atribuire am decis acordarea punctajului suplimentar constructorilor care utilizeaza forta de munca din sistemul penitenciar si aici ma refer exclusiv la detinutii care doresc sa lucreze, avand astfel posibilitatea ca, dupa eliberare, sa se reintegreze mai usor in societate si sa detina si o calificare. Este un demers pe care il realizam in parteneriat cu Administratia Nationala a Penitenciarelor", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lungimea perdelelor forestiere din judetele Bacau si Neamt este de aproximativ 20 km.
Studiul de fezabilitate necesar proiectului a fost elaborat de asocierea Search Corporation - Egis.
|