In cadrul sedintei Executivului din data de 14 ianuarie 2015, pe ordinea de zi se afla o decizie prin care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aflata in prezent in administrarea Secretariatului General al Guvernului, va trece in subordinea Ministerului Transporturilor (MT). Practic, acest proiect de hotarare privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor figureaza in cadrul sectiunii a IV-a a ordinii de zi, intitulate "proiecte de acte normative pentru organizarea si functionarea ministerelor si altor autoritati". Decizia este necesara mai ales ca, la inceputul sedintei de Guvern, care se afla in desfasurare, seful Executivului a reiterat ideea necesitatii unui acord politic pentru implementarea masterplanului destinat modernizarii infrastructurii, impunandu-se in acest sens o coordonare unitara a proiectelor specifice. "Pentru prima data Romania are un masterplan de transport, cu obiective clar stabilite, dar pe care trebuie sa le stabilim impreuna. Daca spunem ca incepem Autostrada Comarnic-Brasov anul acesta si la anul vine alt guvern care o opreste, o s-o patim ca la Autostrada Transilvania, pe care am inceput-o in 2004 si n-am terminat-o nici pana astazi. Deci este nevoie ca ministrul Ioan Rus, cu rabdare, cu tot respectul pentru cei din opozitie, pentru cei din mediul de afaceri, sa explice masterplanul, pentru ca trebuie luata decizia si, cand luam decizia, este definitiva si zece ani stim unde punem banii pentru infrastructura. Inteleg ca s-au publicat datele negocierilor pentru Comarnic-Brasov, pe portalul CNADNR. Vreau sa fie o dezbatere foarte clara, vreau ca fiecare cetatean roman sa stie cati kilometri sunt, cat ne costa, in cat timp se face, ce intra in banii aia si sa decidem. Daca decidem ca o facem, pe 15 februarie a.c. semnam contractul si pe 15 aprilie 2014 constructorii se apuca de treaba. Daca decidem ca ceilalti nu vor sa o facem, asta este, o sa o faca altii, dar cred ca ar fi o mare pierdere pentru Romania”, a subliniat Victor Ponta. Referindu-se la trecerea CNADNR in subordinea MT, ministrul Ioan Rus a aratat ca „ministerul de resort va avea o directie de infrastructura cu un corp specializat de salariati care se vor ocupa nemijlocit de aceasta problematica si, imediat dupa aprobarea hotararii de guvern, CNADNR trebuie sa aiba un plan de management, cu criterii clare de analiza a activitatii angajatilor. Sarcina elaborarii acestui plan de management revine actualei conduceri a companiei, care va fi inlocuita daca nu va intocmi documentul respectiv, insa, pentru a colabora fructuos, pornim initial de la prezumtia de competenta, de corectitudine, de implicare, de determinare, de dorinta de munca etc.”. Pentru informatii suplimentare,
www.gov.ro