Agenda Constructiilor
Sambata, 29 Iunie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Macara LIEBHERR de 700 de tone pe santierul constructiei viaductului din Baile Felix
Macara LIEBHERR de 700 de tone pe santierul constructiei viaductului din Baile Felix
Infrastructura Publicat de AG&F 25 Iun 2024 10:42
Primaria Oradea impreuna cu Consiliul Judetean implementeaza un proiect major de infrastructura rutiera, care are ca obiectiv conectivitatea orasului Oradea, respectiv a Zonei Metropolitane Oradea, cu drumurile judetene si marile magistrale de transport din judetul Bihor.
Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid. Finantarea este asigurata de Ministerul Dezvoltarii, prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile Consiliului Judetean Bihor si ale Primariei Municipiului Oradea si din bugetele celor doua institutii locale.
Lucrarile, impartite in doua loturi, au inceput in a doua jumatate a lunii septembrie 2023 si avanseaza corespunzator. Detalii legate de acest proiect major au fost prezentate de presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, vicepresedintele Mircea Malan si primarul Florin Birta.
 
 
Presedintele Ilie Bolojan a explicat ca traseul de peste 9 kilometri al acestui tronson porneste din Nojorid si continua pana la viaductul care va fi construit peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Lucrarile se desfasoara in momentul de fata in trei zone: la capatul dinspre Nojorid, unde lucrarile sunt mai intarziate deoarece este nevoie sa fie relocate toate utilitatile din zona si suplimentar se introduce si o retea de gaz care va lega retelele de gaz din Nojorid si Sanmartin; al doilea tronson de aproape 5 km, unde se toarna primul strat de asfalt; a treia zona este cea mai complicata – viaductul, care este in lucru. Aici, pe cateva deschideri sunt montate grinzile, iar in zilele urmatoare se vor monta grinzile principale.
"Cea mai complexa portiune este viaductul ce va trece peste DN 76, in amonte de aquaparkul President. Pilonii acestui viaduct vor avea o inaltime de 12 metri deasupra drumului national, iar fata de fundul lacului de langa drum, inaltimea acestora va ajunge la 17 metri”, a mentionat Ilie Bolojan.
 
 
Noua legatura dintre Nojorid si Cordau va fi circulabila pana in primavara anului 2025. „Din discutiile avute cu constructorul, ne-am inteles ca in toamna acestui an se va deschide circulatiei acest tronson de la intersectia drumului de intrare in Cordau si pana la Drumul National la Nojorid. Deci va fi o legatura noua in toamna acestui an intre Baile Felix – Cordau pe de o parte si Nojorid. Acest viaduct va fi terminat in primavara anului viitor, deci intregul inel metropolitan va fi finalizat si dat circulatiei pe toata lungimea dintre Nojorid si Osorhei in primavara anului viitor, cel mai tarziu pana la luna mai”, a mai declarat Ilie Bolojan.
Primarul Florin Birta a reamintit ca pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si Primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.
"In baza colaborarii foarte bune dintre Consiliul Judetean si Primaria Oradea, am luat decizia sa realizam acest inel metropolitan, care este un real folos pentru municipiul Oradea. Ganditi-va ce inseamna in acest moment centura orasului Oradea si ganditi-va ce va insemna acest drum cand va fi dat in folosinta anul viitor. Practic, cei care vin dinspre Arad si vor sa ajunga spre Deva sau spre Cluj-Napoca vor evita centura actuala si vor folosi acest inel metropolitan, ajungand mult mai repede, totodata degrevand zona de centura a Oradiei de acest trafic.
Cred ca acest Inel metropolitan al municipiului Oradea este o dovada a dezvoltarii viitoare a ceea ce inseamna municipiul Oradea si a localitatilor din zona metropolitana care sunt prinse in interiorul acestui inel”, a spus primarul Florin Birta.
 
 
De asemenea, vicepresedintele Consiliului Judetean a atras atentia asupra importantei Inelului Metropolitan. „Acest proiect leaga practic trei drumuri nationale, iar utilitatea lui practica este esentiala. In primul rand pentru oameni, care vor traversa aceste zone sau vor intra in Oradea mult mai repede decat o fac astazi, apoi pentru dezvoltarea economica si turistica a intregii zone si se va reduce foarte mult zgomotul, traficul si poluarea de la intrarile in orasul Oradea din cele trei comune. Inelul metropolitan este rezultatul unei colaborari foarte bune atat cu Primaria Oradea cat si cu primariile Nojorid, Osorhei, Sanmartin, pe teritoriul carora se realizeaza acest proiect. Acesta este drumul cel bun pe care trebuie sa mergem mai departe, sa lucram impreuna la proiectele care sunt benefice localitatilor”, a spus vicepresedintele Mircea Malan.
Inelul Rutier Metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri si va fi prevazut cu o banda pe fiecare sens de circulatie.
 
 
Lucrarile sunt impartite in doua loturi:
Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri si este cuprins intre Nojorid si viaductul care se construieste peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Lucrarile sunt executate de asocierea formata din firmele S.C. Asfamixt (lider), S.C. OPR Asfalt. si S.C. Dacia Faber. Termenul de executie este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70,14 milioane lei, fara TVA.
Lotul 2 este cuprins intre km 9+055 – 17+017. Traseul porneste de la viaductul din Baile Felix, ocoleste localitatile Baile 1 Mai si Cheriu si se termina in Osorhei. Lucrarile sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81,68 milioane lei, fara TVA.
 
 
 
hiltiABONARE REVISTESISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
siniat
theda mar
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
strabag nivel 1
ness project
leviatan
MAKITA
CDS
viarom
concelex
CONCEPT STRUCTURE
rigips
konsent
Acvatot 2019
noark
BogArt

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500
top 500
econet
ef-de-n
AICPS_30
ROGBC 2016

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander