Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MT: 800 km de autostrada si drum expres, in executie, vor fi finalizati pana in 2029
MT: 800 km de autostrada si drum expres, in executie, vor fi finalizati pana in 2029
Infrastructura Publicat de AG&F 12 Nov 2024 12:03
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prim-vicepresedintele PSD, a declarat ca, intr-un scenariu precaut, in urmatorii 4 ani in Romania ar trebui sa se circule pe inca 1.000 de kilometri noi de autostrada si drum expres, informeaza Agerpres.
El a sustinut, luni, o conferinta de presa la sediul PSD pe tema masurilor din domeniile Transport si Infrastructura din programul de guvernare al Partidului Social Democrat pentru perioada 2025-2028.
"Este un domeniu unde Romania, mai ales oamenii politici, indiferent de guverne sau de ministri, a ramas datoare aceasta clasa politica poporului roman, pana la urma, pe acest domeniu al transporturilor si al infrastructurii. Sigur, pot sa spun ca dupa trei ani de zile simt ca s-au miscat lucrurile pe acest domeniu. (...) Avem in lucru aproximativ 800 de kilometri de autostrada sau drum expres in Romania", a declarat Sorin Grindeanu.
El a precizat ca pana la finele anului urmeaza sa se ajunga la "300 si ceva spre 400 de kilometri" de autostrada si drum expres dati in circulatie pe perioada mandatului sau ca ministru al Transporturilor.
"Sigur ca sunt multumit si ma gandesc si privesc din aceasta perspectiva lucrurile care ar trebui sa se intample pentru anii viitori, repet, dincolo de culoarea politica a Guvernului sau ministrul care vine la conducerea acestui minister. Intr-un scenariu precaut, ar trebuie sa dam in urmatorii 4 ani sa se circule pe inca 1.000 de kilometri noi de autostrada si drum expres. Scenariul, sa zicem, intr-o zona mai optimista, ar trebui sa ajungem pe la 2.300. (...) Sunt toate premizele ca anual sa dam in circulatie, in medie, cam 250 de kilometri de autostrada si drum expres", a afirmat Grindeanu.
El a facut si o trecere in revista a loturilor de autostrada care urmeaza sa fie date in folosinta pana la sfarsitul acestui an, precizand ca vineri urmeaza sa dea in circulatie, alaturi de premier, Loturile I si II din Autostrada Moldovei, intre Focsani si Buzau.
Tot pana sfarsitul anului, a adaugat el, ar trebui sa fie date in circulatie "cele doua loturi de pe Drumul Expres Craiova-Pitesti".
El a punctat ca tot in urmatorii 4 ani social-democratii sunt interesati sa conecteze Portul Constanta si, implicit, municipiul Bucuresti la reteaua europeana de autostrazi.
"Inseamna ca vor fi finalizate toate loturile de autostrada din jurul Bucurestiului, adica A0, vor fi finalizate si cele patru loturi care au ramas in lucru acum, intre Pitesti si Sibiu, si va fi finalizat celebrul tronson cu ursi, dar fara ursi, intre Marginea si Holdea, la granita dintre Timis si Hunedoara. In acel moment, poti sa spui ca intri in tara, spre exemplu, la Nadlac si mergi pe autostrada pana la Constanta. (...) La fel de importante sunt si lucrarile care sunt in curs acum si care o parte dintre ele vor intra in executie, cum ar fi lucrarile de pe A7 si lucrarile de pe A8, ceea ce ar lega Ploiestiul, Bucurestiul implicit, de nordul tarii pana la Siret si pe legatura est-vest Ungheni-Iasi-Targu Neamt-Tirgu Mures. O parte din aceste loturi sunt in licitatii care vor avea castigatori si vor intra in faza de executie odata cu noul Parlament, odata cu noul Guvern, dar e o tinta pe care noi ne-am pus-o extrem de importanta sa legam si Moldova de Transilvania", a declarat Grindeanu.
El a subliniat ca la fel de importante sunt si lucrarile care se deruleaza la "legatura Munteniei cu Transilvania".
" Se lucreaza pe A7, Muntenia cu Moldova, la fel de importanta este si legatura peste Carpatii Orientali, cat si a lega Moldova de Transilvania si implicit de Europa Centrala si de Vest", a spus Grindeanu.
Referitor la autostrada A0, el a previzionat ca anul viitor ar trebui sa se inchida multe dintre sectoarele ramase in lucru.
"De fapt, ar trebui sa mai ramana unul singur, cel care leaga A1 de DN1. Toate celelalte ar trebui sa fie inchise si de jur imprejurul Bucurestiului sa avem aceasta autostrada A0", a completat ministrul.
Privitor la infrastructura feroviara, Grindeanu a punctat ca in anii urmatori volumul fondurilor europene alocate acestui tip de infrastructura va creste, comparativ cu cele acordate pentru infrastructura rutiera.
"Cu cat ne ducem in noi exercitii bugetare, cu atat sumele pe zona feroviara vor fi mai mari decat cele din zona rutiera. Asta inseamna investitii directe in infrastructura feroviara. In principiu, culoarele sunt cam aceleasi (...) O prioritate pe care noi am prevazut-o e de a moderniza Magistrala 500, cea care se duce spre Ucraina. Eu sper sa se ajunga la pace in Ucraina, sa intram in zona de reconstructie", a spus Grindeanu.
Ministrul Transporturilor s-a referit si la necesitatea continuarii programelor de achizitie de garnituri de tren moderne.
"In acest moment, sunt in diverse etape de achizitie, (...) cam 161 de garnituri noi de tren in licitatie care incep sa fie livrate. Saptamana viitoare pe ruta Bucuresti-Brasov va fi introdus acest tren nou", a estimat Grindeanu.
Cu privire la infrastructura navala, el a mentionat, intre prioritati, realizarea proiectelor ce tin de Dunarea navigabila pe tot timpul anului.
"Din pacate, in acesti trei ani, si trec pe zona cu minus, fiindca sunt si lucruri bune si lucruri rele, nu am reusit sa intram intr-un dialog constructiv cu colegii de la sud de Dunare, din Bulgaria, pentru a pune in aplicare un proiect la care noi tinem foarte mult, Comisia Europeana tine foarte mult, si anume Dunarea navigabila aproape intreg anul, 340 de zile, ca sa fiu mai exact. 365 de zile am vazut ca e trecut in alt program de guvernare, va spun ca e imposibil. (...) Eu cand am venit la acest minister Romania isi terminase studiul de fezabilitate si statea dupa partea bulgara sa finalizeze aceste studiu. Bulgarii nu au mers in ritmul pe care mi l-as fi dorit, dar au finalizat si ei. Intr-un final, intram pe zona de finantare si pe acest proiect. . (...) Navigatia pe Dunare e un alt mod de transport pe care avem obligatia sa-l folosim si odata cu acest proiect vom putea sa mergem si pe aceasta componenta de transport", a declarat Grindeanu.
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEhiltiALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
CDS
Arduro
leviatan
noark
DRS
EDIT-Structural
ness project
ELECTROGRUP
strabag nivel 1
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
theda mar
Ubitech
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
konsent
Acvatot 2019
concelex
SIGM
VEGO
BogArt
rigips

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<