IVP INSTALATII: Crestere de 15% a vanzarilor, datorita programului Casa Verde |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 05 Iul 2011 11:19 |
Compania IVP Instalatii, din Bucuresti, s-a implicat activ in implementarea programului «Casa Verde», avand zeci de dosare aprobate in 2010, iar in 2011 a depus, deja, mult mai multe solicitari. In acest context, cifra de afaceri realizata de IVP in ultimele luni este cu 10%-15% mai mare fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, insa reprezentantii societatii nu estimeaza cresteri substantiale pentru intregul an, in conditiile actuale nefavorabile de pe piata. "In anii 2010 - 2011 cele mai multe echipamente vandute au fost marca Viessmann, deoarece multi clienti au solicitat cel mai bun produs. Diferentierea spre extreme a bugetului clientilor a adus un avantaj firmei noastre, deoarece aveam, deja, o traditie in comercializarea centralelor de calitate, precum Viessmann, Bosch, Buderus, Siemens etc. Solutiile regenerabile reprezinta viitorul acestui domeniu si in Romania, la nivel national existand deja un interes sporit pentru acest segment si sprijin din partea statului. Totusi, clientii nu se indreapta catre sistemele alternative ca urmare a intelegerii conceptului de ecologie, ci mai degraba le prefera ca solutii de reducere a consumului", a declarat Florin Tudor, director general al companiei IVP Instalatii.
Programul «Casa Verde» are cateva lacune
Un impuls nou in domeniul centralelor termice va fi constituit de relansarea programului «Casa Verde». Totusi, potrivit oficialului companiei, acest proiect nu este perfect, sperandu-se ca sesiunea din acest an sa fie imbunatatita. "Prima problema pe care o sesisez este legata de suma fixa care se acorda pentru investitii, deoarece multi clienti tind sa achizitioneze instalatii solare ieftine, care sa fie acoperite chiar integral de finantare, in acest caz fiind defavorizati cei ce investesc mai mult. Consider ca o idee mai buna ar fi fost acordarea unui procent fix (de exemplu, 50%) si stabilirea unui prag maxim ca valoare. Astfel, ar fi fost impulsionate in mod real vanzarile de pompe de caldura si cele de centrale pe baza de peleti, cererile de finantare pentru astfel de echipamente fiind, deocamdata, extrem de putine (sub 5%, in comparatie cu instalatiile ce utilizeaza panouri solare). A doua problema este reprezentata de constrangerea solicitantilor sa achizitioneze instalatiile dupa aprobarea dosarului, care, din experienta primei sesiuni, poate dura pana la noua luni. Multi clienti ar prefera utilizarea initiala a cofinantarii proprii, care oricum trebuie cheltuita, insa achizitia s-ar realiza la inceputul proiectului si ar fi urmata de depunerea ulterioara a dosarului de finantare. Totusi, este important sa mentionez faptul ca programul «Casa Verde» nu sustine piata de centrale, ci numai partial pe cea de echipamente solare", a precizat Florin Tudor.
Scadere a vanzarilor de produse din gamele medii
Piata de echipamente termice din Romania cuprinde doua tipuri de beneficiari, care se comporta diferit in aceasta perioada de regres economic, potrivit informatiilor furnizate de IVP Instalatii. Astfel, sectorul aferent proiectelor de anvergura realizate de investitori privati sau din fonduri bugetare a cunoscut un declin dramatic odata cu acutizarea recesiunii din anul 2009, unele proiecte fiind stopate imediat, iar altele finalizate cu intarziere, in perioada 2010-2011. "In acest an exista foarte putine obiective private de mari dimensiuni aflate in desfasurare, acest segment fiind sustinut numai de cele finantate din fonduri publice sau europene, insa echipamentele achizitionate pentru aceste proiecte sunt foarte ieftine, livrate de companii afiliate unui grup restrans de influenta", a mentionat Florin Tudor. Cel de-al doilea sector utilizator de instalatii termice este domeniul casnic, care a inregistrat, recent, o evolutie neobisnuita: produsele de calitate din gamele de lux si premium au devenit preferate de beneficiari, in detrimentul celor din categoriile medii. "Totusi, pe piata sistemelor «low-cost» s-a consemnat o stabilizare a vanzarilor, insa din cauza reducerii semnificative a preturilor, deoarece exista, inca, anumiti clienti atrasi de cele mai ieftine produse. In 2011, aceasta migratie a beneficiarilor catre extreme reflecta in mod exact situatia economica si puterea de cumparare a populatiei pe piata autohtona", a concluzionat directorul general al companiei IVP Instalatii. Pentru informatii suplimentare, www.ivp.ro
|