Raportul semestrial dat recent publicitatii de grupul elvetian Geberit arata ca, in ciuda declinului sectorului constructiilor de cladiri si a evolutiei nefavorabile a cursului valutar, a fost posibila o usoara crestere a livrarilor si mentinerea profitabilitatii la o cota ridicata. In franci elvetieni, vanzarile au scazut cu 1,4%, ajungand la 1,638 miliarde CHF, dar au crescut cu 1,7%, dupa ajustarea in functie de cursul valutar. Fluxul operational de numerar a ajuns la 518 milioane CHF, aferent unei profitabilitati de 31,6%. Pentru intregul an 2024, conducerea Geberit se asteapta ca vanzarile nete in monede locale sa se situeze la nivelul lui 2023, iar marja sa ajunga la aproximativ 29%. Evolutia buna din semestrul intai a.c. a fost influentata pozitiv baza destul de slaba de raportare, precum si de refacerea stocurilor partenerilor angros. Cu toate acestea, cererea si livrarile corespunzatoare au continuat sa scada. Vanzarile din al doilea trimestru al anului au atins 801 milioane CHF, ceea ce echivaleaza cu o crestere de 4,1% (+5,2% in monede locale). Pietele europene au continuat sa sufere cel mai mult de pe urma conditiilor foarte dificile din industrie. Cresteri semnificative au fost inregistrate in Europa de Est (+11,3%) si Italia (+5,7%). Germania (+1,7%) si Benelux (+1,1%) au inregistrat, de asemenea, usoare ajustari pozitive. In schimb, Europa de Vest (Marea Britanie/Irlanda, Franta, Peninsula Iberica) si de Nord au inregistrat scaderi mai pronuntate de -3,3% si, respectiv, -5,1%. In ceea ce priveste produsele, incasarile au crescut cu +2,5% in cazul sistemelor de instalare si de spalare si al celor de conducte. Solutiile de baie au inregistrat, insa, o usoara scadere, in cuantum de 0,3%. In pofida previziunilor generale negative pentru sectorul european al constructiilor de cladiri in 2024, reducerile ratelor dobanzilor care au avut deja loc in unele cazuri si alte diminuari care ar putea fi aplicate in continuare, precum si tendinta structurala catre standarde sanitare mai ridicate ar trebui sa stimuleze pozitiv cererea. Pe pietele din afara Europei pe care Geberit este activa, se preconizeaza o imagine mixta pentru acest an, cu o cerere puternica in India, regiunea Golfului si Egipt si cu un declin in China. Dincolo de mediul de piata dificil, obiectivul pentru 2024 ramane consolidarea in continuare a pozitiei competitive a companiei, prin stabilitate strategica si flexibilitate operationala. In Romania, Geberit a anuntat pentru anul precedent o cifra de afaceri de 100,5 milioane de lei, cu putin peste nivelul de 98,4 milioane de lei anuntat in 2022.