Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
04 Feb 2020 06:17
|
Pentru trimestrul al patrulea din 2019, corporatia nord-americana 3M a anuntat vanzari de 8,1 miliarde USD, ceea ce reprezinta un avans de 2,1% fata de anul anterior (din punct de vedere organic, intervalul respectiv s-a incheiat cu un declin de 2,6%). Fluxul operational de numerar a totalizat 2,3 miliarde USD, valoarea FCF (free cash flow) fiind de 1,8 miliarde USD. La nivelul intregului an fiscal recent incheiat, vanzarile au scazut cu 1,9% (-1,5% din punct de vedere organic) si s-au plasat la 32,1 miliarde USD, indicatorul FCF plasandu-se la valoarea record de 5,4 miliarde USD (+10% fata de exercitiul financiar precedent). Analiza structurala a activitatii din ultimele trei luni ale anului anterior indica un declin de 4,8% pentru divizia de sisteme de siguranta si industriale, respectiv de 6,2% pentru cea de transport si solutii electronice. Din punct de vedere geografic, livrarile au sporit cu 7,4% pe piata-mama, dar au suferit o contractie de 2% in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). Cu ocazia comunicarii acestor date, echipa manageriala a 3M a anuntat ca noul pas in procesul de transformare pe care concernul il parcurge la momentul actual va fi constituit de implementarea unui nou model operational la nivel global, insotita de rationalizarea structurii organizationale. Ca urmare, au fost deja initiate masuri de restructurare care se vor concretiza prin reduceri ale schemei de personal cu 1.500 de posturi (la nivel de grup). In ceea ce priveste rezultatele operationale, conducerea executiva a grupului s-a aratat multumita de performantele inregistrate, declarandu-si hotararea de a continua procesele initiate, cu atat mai mult cu cat 3M beneficiaza de o pozitionare favorabila imbunatatirii rezultatelor in viitor. Pentru 2020, este de asteptat o crestere organica de ce mult 2%. In Romania, 3M a raportat pentru 2018 o cifra de afaceri de 129 milioane de lei, cu 19% mai mica fata de anul fiscal precedent. Solutiile grupului din SUA sunt promovate la nivel national prin intermediul centrelor DIY si a magazinului online propriu.
|