Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
04 Nov 2022 06:00
|
In trimestrul al treilea din 2021, ABB a inregistrat comenzi in valoare de 8,2 miliarde USD (+4% si +16% in termeni comparabili) si comenzi de 7,4 miliarde USD (+5%, respectiv +18%). Veniturile operationale s-au cifrat la 708 milioane USD, aferente unei marje de 9,6%, iar fluxul de numerar din activitati de exploatare a cumulat 791 milioane USD. Evolutia a fost sustinuta de relaxarea secventiala a constrangerilor de aprovizionare, precum si de un nivel semnificativ mai scazut de intreruperi cauzate de blocajele pandemice din China. Conducerea grupului s-a declarat multumita de performantele inregistrate, care au fost determinate de cresterea volumelor livrate si de o buna executie a preturilor, care a compensat inflatia costurilor legate de materiile prime, transport si forta de munca. Comenzile au crescut in toate regiunile, conduse de o dezvoltare foarte puternica in cele doua Americi. In total, Europa performantele s-au imbunatatit puternic, desi s-a observat o anumita normalizare a nivelurilor stocurilor in Germania pentru anumite parti ale bazei de clienti. Livrarile din Asia, Orientul Mijlociu si Africa s-au imbunatatit, in ciuda scaderii observate in China. Activitatea clientilor a fost la un nivel ridicat in trimestrul analizat, cu o dezvoltare generala stabila spre pozitiva, pe majoritatea segmentelor in afara industriilor discrete. Cererea a crescut atat pentru afacerile cu flux pe ciclu scurt, cat si pe segmentul ofertele bazate pe sisteme. In total, indicatorul de backlog a ramas la un nivel ridicat, situat la 19,4 miliarde USD. Pana la finele lui 2022, este probabila atingerea anticipata a obiectivului pentru 2023, care prevedea o marja EBITA operationala de cel putin 15%, sustinuta de o eficienta sporita. Acest lucru a fost posibil deoarece ABB incorporeaza deja pe deplin modelul de operare descentralizat si cultura performantei la nivelul toate diviziile sale. In Romania, ABB (actualmente Hitachi Energy Romania) a raportat pentru 2021, vanzari de 35,72 milioane de lei, in scadere cu 28% fata de exercitiul financiar precedent. La jumatatea anului precedent, grupul a cesionat 80% din actiunile sale ale diviziei de retele electrice catre Hitachi, cu intentia declarata de a se concentra pe tendintele-cheie ale pietei si pe nevoile clientilor - electrificarea transporturilor si a industriei, productia automatizata, solutiile digitale si productivitatea durabila.
|