SCHNEIDER ELECTRIC: Crestere organica de 6,2%, realizata in primul trimestru |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Cosmin Dincu 25 Apr 2018 07:18 |
Schneider Electric a consemnat o performanta financiara solida si in primul trimestru al anului fiscal 2018, cand vanzarile au sporit organic cu +6,2%, dupa ce, in 2017, avansul a fost de +3,2%. Practic, cifra de afaceri s-a situat la 5,8 miliarde euro, fiind raportate majorari consistente pe pietele rezidentiale, de cladiri comerciale si industriale (CIB), in industrie, infrastructura si la sistemele pentru centre de date, dupa cum se arata intr-un comunicat al companiei.
Comentand acest rezultat, Jean-Pascal Tricoire, CEO si presedinte al grupului, a explicat ca „anul 2018 a inceput in forta, confirmand de altfel situatia de exceptie din 2017. Cele doua platforme de afaceri - Managementul Energiei si Automatizari Industriale - au fost capabile sa raporteze cresteri organice puternice, de +6%, respectiv +9%. Mai mult, consemnam un progres substantial cu initiativele noastre de a furniza mai multe produse prin intermediul partenerilor de business, a dezvolta mai multe aplicatii software si a presta mai multe servicii. Totodata, adoptarea platformei EcoStruxure (avand un rol precis de integrare) decurge conform planului, iar cel mai semnificativ motor de crestere il constituie solutiile noastre eficiente si integrate de management al energiei si cele de automatizare. Beneficiem, in continuare, de aplicarea modelului multi-regional de afaceri in cadrul Schneider Electric, intr-o perioada in care, din cauza unor tensiuni de natura geostrategica, multe piete tind sa se regionalizeze. In perioada de referinta a primului trimestru a.c., am finalizat dupa cum ne-am propus tranzactiile strategice care constau in preluarea Aveva si IGE+XAO, pe care le-am achizitionat, consolidandu-ne portofoliul de software la nivelul ambelor divizii”.
In functie de regiunile geografice vizate, cifra de afaceri din Europa s-a majorat cu precadere ca urmare a unei dezvoltari peste asteptari a pietei imobilelor rezidentiale, la nivelul intregului continent, generand rezultate optime in ceea ce priveste oferta grupului pe segmentele de distributie finala si dispozitive cu fir. In acelasi timp, cererea de pe piata cladirilor comerciale si industriale a continuat sa fie pozitiva in Europa, la fel ca si cea specifica segmentului IT (centre de date), determinand o crestere puternica a comenzilor pentru intregul portofoliu de produse livrate de grup.
In contextul respectiv, managerii corporatiei isi reafirma tinta stabilita pentru actualul exercitiu financiar, de a genera o crestere organica solida a indicelui EBITA ajustat, la niveluri cuprinse intre +4% si +7%, asa cum este prevazut, de altfel, in planul de afaceri pe termen mediu (2017-2019). Pentru a reusi sa obtina aceasta performanta, vor fi necesare investitii care sa permita fructificarea oportunitatilor de pe pietele digitale, aflate in dezvoltare, care ar putea avea ca efect o crestere organica a vanzarilor totale cuprinsa intre 3% si 5%, respectiv o expansiune organica a EBITA ajustat cu pana la 50 de puncte de baza.
***
In tara noastra, grupul francez Schneider Electric (cu vanzari de 24,74 miliarde euro in 2017 si un profit ajustat de 3,6 miliarde euro, corespunzator unei marje de 14,8%) este activ prin intermediul reprezentantei proprii Schneider Electric Romania (ce lucreaza cu 268 de angajati), cele mai recente date financiare raportate de aceasta entitate indicand o cifra neta de afaceri de 280,5 milioane de lei (pentru 2016), aceasta aflandu-se pe un trend ascendent.
|