Agenda Constructiilor
Miercuri, 11 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Instalatii Electrice & Automatizari - SECUNET: Stabilitatea financiara a companiei, principalul obiectiv pe termen scurt
SECUNET: Stabilitatea financiara a companiei, principalul obiectiv pe termen scurt
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Iun 2025 06:20
Compania Secunet Project este specializata in furnizarea de sisteme complete si complexe de securitate si siguranta pentru orice tip de obiectiv de militar, civil, de infrastructura etc., fiind implicata in coordonarea, verificarea si expertiza tehnica de calitate a proiectelor in executia lucrarilor de constructii si instalatii. Societatea investeste in mod permanent in pregatirea personalului, acordand o atentie deosebita termenelor de raspuns si calitatii muncii prestate. In viitor, managementul Secunet intentioneaza sa implementeze instrumente de raportare automatizata si module de alerta care sa permita o reactie si mai rapida la cereri. In continuare, Alexandra Georgescu, sefa echipei de supervizare din cadrul Secunet Project, se refera la conjunctura pietei de instalatii de securitate si la perspectivele de dezvoltare ale companiei intr-un context de piata complex si provocator.

- Cum a evoluat activitatea de constructii si instalatii in primele 3 luni din 2025 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in perioada urmatoare?
- In primele 3 luni ale lui 2025, am constatat o accelerare a cererii, impulsionata de proiectele mari finantate prin PNRR. Cerintele au devenit mai complexe, cu accent pe digitalizare, sustenabilitate si trasabilitate a lucrarilor si, in consecinta, supervizarea este tot mai solicitanta. Pana la finalul lui 2025, preconizam o temperare usoara a activitatii din sectorul de constructii si instalatii, determinata de presiunile bugetare, dar pe termen mediu, 2026-2030, estimam o expansiune a portofoliului nostru, mai ales in proiecte strategice de infrastructura, educatie si sanatate.
Contextul de piata se mentine provocator si ne forteaza sa ne adaptam. Lipsa facilitatilor fiscale a redus mobilitatea fortei de munca, iar finantarea diminuata la 40%, conform perioadei de programare a fondurilor structurale pentru perioada 2021-2027 reduce atractivitatea unor investitii. Ne concentram pe eficientizarea proceselor si consilierea tehnica proactiva a beneficiarilor, pentru a limita blocajele.

- Ce impact considerati ca vor avea crizele recente asupra activitatii din constructii si instalatii si cum va pregatiti pentru a le face fata?
- Crizele suprapuse din ultimii ani - energetice, inflationiste, fiscale si logistice - au testat rezilienta companiilor din constructii. Efectele directe s-au resimtit in cresterea imprevizibila a costurilor materialelor, intarzieri in livrari, lipsa de predictibilitate in bugete si dificultati in accesarea fortei de munca. Am constatat ca incertitudinea afecteaza planificarea proiectelor si disciplina in executie. Am raspuns prin introducerea de instrumente digitale de urmarire in timp real, adaptarea graficelor de control pentru mai multa flexibilitate si intensificarea dialogului cu beneficiarii pentru a preveni blocajele.

- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in sectorul constructiilor de cladiri publice?
- Provocarile vin din mai multe directii, si anume: lipsa acuta de personal calificat pentru santiere complexe, schimbarile legislative frecvente care afecteaza documentatiile tehnice si termenele, precum si bugetele insuficient corelate cu realitatea din teren. In plus, presiunea de a respecta termene contractuale nerealiste, stabilite adesea fara consultarea specialistilor, genereaza tensiuni intre parti si riscuri de executie.

- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2024 si in primele 3 luni din 2025 si estimati evolutia acesteia in 2025.
- In 2024, compania a reusit sa isi mentina un nivel constant al cifrei de afaceri, in ciuda unui context marcat de instabilitate si blocaje in fluxurile de finantare publica. In primele 3 luni din 2025, trendul este similar celui din aceeasi perioada a anului anterior, insa nu putem vorbi despre o crestere clara, din cauza ritmului lent de plata si a intarzierilor frecvente in deblocarea fondurilor. Pentru perioada urmatoare, ne concentram pe mentinerea stabilitatii financiare, mai degraba decat pe crestere, avand in vedere faptul ca blocajele financiare frecvente duc la oprirea sau incetinirea santierelor, ceea ce ne afecteaza direct capacitatea de a factura la timp serviciile de supervizare deja prestate. In acest context, estimarile privind evolutia cifrei de afaceri raman prudente si depind, in mare masura, de reluarea predictibila a platilor si de fluidizarea circuitului financiar in cadrul proiectelor publice.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesALLBIMhiltiBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
SSAB
CDS
strabag nivel 1
ELECTROGRUP
Eco Garden Construct
SIGM
Ubitech
leviatan
MCA
noark
concelex
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
TECNIC
Daikin
theda mar
KADRA
GEWISS
AED
EURO BUILD
quadratum
Arduro
EDIT-Structural

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor