Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
07 Feb 2024 06:00
|
Grupul Signify a raportat pentru 2024 vanzari de 6,7 miliarde euro, o profitabilitate operationala de 10 % si un flux liber de numerar in cuantum de 8,7% din vanzari. In cele 12 luni analizate, baza instalata de Signify de puncte luminoase conectate a crescut de la 114 milioane la 124 milioane de unitati. De asemenea, compania a anuntat ca se afla pe drumul cel bun pentru cele trei angajamente ale programului de sustenabilitate Brighter Lives, Better World 2025. Vanzarile au cumulat 6,704 miliarde euro, in scadere nominala de 10,8%. Ponderea incasarilor LED a fost de 85%, dupa ce in 2022 se situa la 83%. Marja EBITA ajustata s-a plasat la 10%, iar profitul net la 215 milioane de euro. Fluxul liber de numerar a cumulat 586 milioane de euro. La nivelul ultimelor trei luni ale anului precedent, cifra de afaceri a suferit o contractie de 12,3% pana la 1,734 miliarde euro, profitabilitatea a fost de 12,1%, iar venitul net de 59 milioane de euro. Conducerea Signify a afirmat ca in trimestrul al patrulea s-a reusit obtinerea unei marje brute puternice, ceea ce confirma imbunatatirea performantei operationale. Desi compania a continuat sa se confrunte cu conditii de piata nefavorabile in unele zone geografice si in segmentele de consum si OEM, a castigat cota de piata cu produsele profesionale de sisteme conectate, depasind obiectivul propus in ceea ce priveste fluxul de numerar. De asemenea, Signify se afla in grafic in ceea ce priveste tintele de sustenabilitate si economie circulara. Pe termen scurt, desi se anticipeaza persistenta unor conditii dificile de piata, grupul are capacitatea de a se adapta. In ultimul trimestru, a fost introdus un nou model operational si aplicate masuri care vor imbunatati performanta si vor asigura economii anualizate de peste 200 de milioane de euro. Scopul este de conservare a profitabilitatii brute si de control ferm al costurilor. Astfel, in 2024 Signify urmareste o imbunatatire a marjei EBITA ajustate de pana la 50 de puncte de baza (0,5%) si un flux liber de numerar de 6% - 7% din vanzari. Pe plan local, subsidiara locala Philips Romania a raportat pentru 2022 vanzari de 602,06 milioane de lei, usor inferioare celor din anul anterior.
|