FDP: Obiectiv de crestere a exporturilor pana la 5 milioane euro pe an, pana in 2030 |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Mar 2025 06:20 |
![]() Compania activeaza de 11 ani pe piata materialelor de constructii din Romania si a livrat solutii inovatoare catre peste 8.350 de clienti pana in prezent, colaborand cu mai mult de 72 de parteneri.
Pentru a afla mai multe detalii despre acest domeniu de activitate, a fost solicitata opinia lui Dan Panciu, fondatorul si directorul executiv al FDP.
- Ce asteptari aveti de la anul 2025, avand in vedere modificarile fiscale ce au intrat in vigoare la inceputul anului?
- Anul 2025 se anunta a fi unul in care toate companiile vor fi nevoite sa se adapteze schimbarilor permanente din piata. Urmarim toate miscarile autoritatilor si toate deciziile cu impact economic, mai ales ca schimbarile fiscale aduc o presiune si mai mare pentru toti antreprenorii. Toate modificarile fiscale din acest an ne obliga sa avem o atentie si mai mare la bugetele de venituri si cheltuieli si la profitabilitatea adusa de fiecare proces tehnologic. Astfel, suntem presati sa preluam aceste directii noi, impuse de statul roman si sa aducem schimbarile necesare in interiorul companiei pentru a ne continua parcursul in deplina siguranta. Investitiile sunt intotdeauna necesare si contribuie la compensarea acestor repetate modificari fiscale. Cu siguranta, toate deciziile economice si politice vor aduce si schimbari de preturi, inclusiv pentru produsele noastre, dar si pentru toate materialele de constructii.
- Cum au evoluat vanzarile de profile dedicate sectorului rezidential in 2024 si care sunt premisele de dezvoltare in 2025?
- Pentru FDP, vanzarile in anul 2024 au adus o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%, aceste venituri venind in proportie de 90% din sectorul rezidential. Produsele noastre au ajuns in principal in locuintele din proiectele nou construite, dar si in cele dezvoltate in ultimii 10-15 ani, care necesita imbunatatiri din punct de vedere design, dar si al functionalitatii (izolatie termica sporita sau chiar fonica). Privind gama de produse comercializata anul trecut, am observat un apetit in crestere pentru designul interior, segment dezvoltat in parteneriat cu designeri. In prezent, aproape orice amenajare de interior se realizeaza cu serviciile unui astfel de specialist. De asemenea, in 2024 am mai remarcat si o continuare a cererii pentru produse care sunt utilizate in amenajarile exterioare, precum: termosistem decorativ, profile care au si rol de iluminare a fatadelor, riflaje pentru fatade si chiar profile pentru garduri.
In viziunea noastra, exista mult potential de crestere in 2025, odata cu lansarea de produse noi, atat pentru interiorul cladirilor, cat si pentru exteriorul acestora. Consideram ca noi, in calitate de producator, putem aduce in atentia pietei produse inovatoare si cu ajutorul carora sa schimbam semnificativ aspectul spatiilor in care locuim, toate acestea fiind posibile cu ajutorul echipelor de constructori sau mesteri specializati. Acest lucru ar trebui sa faciliteze procesul de decizie cu privire la estetica spatiului in care locuim.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2024, raportat la anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2025?
- Pentru FDP, anul 2024 a insemnat un an de investitii, dar si de consolidare in piata din Romania. Tot contextul geopolitic a adus, in general, intarzieri in decizii, insa cu toate acestea am marcat o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%. Pentru acest an, in ceea ce priveste activitatea FDP, anticipam o crestere a cifrei de afaceri in jurul a 30 de milioane de lei (peste 6 milioane euro), bazata pe investitiile din anul 2024, lansarea showroomului, dezvoltarea echipei si relocarea, respectiv extinderea fabricii noastre.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Anul 2024 a fost extrem de important pentru evolutia noastra, o etapa a maturitatii businessului, a descoperirii de noi directii. Am deschis anul trecut un showroom inovativ, care ofera o experienta senzoriala completa. In plus, am reusit achizitia unei linii de fabricatie automatizate, pentru imbunatatirea calitatii produselor si cresterea capacitatii de productie. Odata cu toate aceste mutari strategice, avem in focus - pe parcursul lui 2025 - completarea gamelor de produse actuale cu modele noi in linia de business de profile decorative de interior realizate prin injectia de poliuretan si lansarea a cel putin doua colectii noi. Acum, datorita acestei noi infrastructuri interne, suntem foarte atenti la pietele externe, unde deja suntem prezenti, si ne dorim sa crestem exporturile cu aproximativ un milion de euro in 2025. Obiectivul nostru este sa ajungem pana la 5 milioane de euro pana in 2030.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta, dedicate sectorului rezidential, si ce aduc acestea nou pe piata?
- Avem produse noi in gama de profile de interior, solutii care aduc un plus de diversitate pentru amenajarile interioare si care sunt foarte usor de implementat si de montat, precum arcadele de poliuretan, noile riflaje sau peretii fluizi.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2025?
- La nivel mondial, credem ca provocarile raman aceleasi pentru toata lumea: schimbarile climatice, crizele energetice, cele geopolitice si deciziile de natura financiara cu impact economic major. La nivelul pietei in care activam, ne asteptam la o fluctuatie a preturilor la materiile prime, la cerinte tot mai mari pentru produse sustenabile si prietenoase cu mediul, precum si la o dificultate in adaptabilitatea la noile tehnologii, din cauza procesului de formare a resursei umane calificate pentru utilizarea acestora. Ca oportunitati, putem identifica parteneriatele tot mai solide cu dezvoltatori din sectorul real estate, acestea contribuind la setul comun de beneficii in dezvoltarea unor cladiri si unitati locative cu detalii superioare atat pe partea de design, cat si din punct de vedere al functionalitatii si sustenabilitatii - eficienta fonica, termica si confort.
|