Produse & Tehnologii
Publicat de Cosmin Dincu
19 Iun 2012 13:28
|
Doosan DX180LC-3 constituie primul excavator pe senile din clasa medie promovat de companie (facand parte din clasa IV interimara, etapa 3B) care are o masa proprie cuprinsa intre 18 tone si 20,5 tone, in functie de specificatiile tehnice. Potrivit expertilor Doosan, echipamentul DX180LC-3 a fost special conceput pentru a asigura o productivitate sporita, fiind eficient din punct de vedere al consumului de combustibil si avand caracteristici ce permit functionarea optima/durabila, respectiv reducerea costurilor de operare. Propulsat de un motor Doosan DL06 tip "common-rail", in sase cilindri (turbo diesel), utilajul indeplineste cerintele actuale de poluare gratie sistemelor de recirculare a gazului de esapament (EGR) si de particule diesel (DPF), care ofera un plus de putere (3%), respectiv 91,2 kW (122 CP) la o turatie de 1.950 rpm. Aceste sisteme asigura un cuplu cu 15% mai ridicat in comparatie cu al motoarelor diesel traditionale, evidentiindu-se si o reducere de 10% a consumului de combustibil. Totodata, prin intermediul modulului Eco, se obtine o diminuare suplimentara a consumului de motorina, ca urmare a monitorizarii in timp real a nivelului efectiv al acestui parametru (rata de consum) si a proportiei de utilizare a puterii motorului. Totodata, doua noi moduri standard de operare imbunatatesc eficienta de ansamblu si controlul asupra echipamentului. Cabina inovatoare, certificata ROPS si OPG, asigura cu 6% mai mult spatiu suplimentar pentru operator, iar sistemul logic de comanda, care include butoane si comutatoare pozitionate in mod optim la nivelul manetelor de actionare (tip joystick) faciliteaza manevrarea excavatorului. Adancimea de sapare pentru DX180LC-3 este de 6,1 m, iar bratul se poate ridica pana la 9,1 m inaltime, in vederea golirii cupei. Trenul de rulare, mult mai robust, are componente ranforsate, inclusiv la nivelul senilelor. Pentru a facilita operatiunile de service, compartimentul motorului a fost configurat in patru module, astfel incat sa se poata accesa rapid filtrele, acumulatorii si alte componente. In momentul functionarii, un ventilator este activat in mod automat pentru a asigura optimizarea temperaturii motorului si sistemului hidraulic.
|