Agenda Constructiilor
Joi, 25 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - CONSUMATORII au putina incredere in sectorul imobiliar si se tem de cel financiar
CONSUMATORII au putina incredere in sectorul imobiliar si se tem de cel financiar
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 15 Oct 2018 10:15
Comisia Europeana a publicat Tabloul de bord al pietelor de consum din 2018. Acesta monitorizeaza modul in care consumatorii din UE evalueaza performanta a 40 de sectoare de bunuri si servicii. Conform indicatorului de calitate, in Romania, printre cele mai performante sectoare se numara: electrocasnicele, produsele de gradinarit, IT, dar si piata auto de masini noi. La polul opus se afla piata masinilor rulate sau transportul feroviar.
Cele mai recente date ale Tabloului de bord indica o scadere a scorului inregistrat de Romania la nivelul pietelor bunurilor de larg consum, capitol la care ocupa locul 22 in UE, cu 80,6 puncte (-1,4, 2017 fata de 2015). Pe acest sector, cel mai bine comparativ cu media UE (+3,3 pct.) sta piata masinilor noi (83,8 pct.). In schimb, piata bauturilor alcoolice se afla cu nu mai putin de 7,7 pct. sub media UE, cu un scor de doar 76,9 pct.
Pe sectorul serviciilor, Romania ocupa locul 17 in UE, cu 77,5 pct., in scadere cu 0,6 pct. fata de 2015. Comparativ cu media UE, cel mai bine stau serviciile de telefonie fixa (+6,7 pct.), telefonie mobila (+4,6 pct.) si internet (+3,8 pct.). La polul opus se afla transportul feroviar (-13,4 pct. fata de media UE), cu un total de 63,4 puncte ocupand al doilea cel mai slab scor din Uniune.
„Increderea consumatorilor este in crestere, insa exista in continuare prea multe cazuri in care acestia au experiente neplacute in legatura cu anumite piete, de exemplu atunci cand cumpara un bun imobiliar sau un autovehicul de ocazie”, a declarat Věra Jourová, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen. „In aprilie 2018, am prezentat „Noile avantaje pentru consumatori”, pentru a consolida respectarea drepturilor consumatorilor si a le oferi acestora noi modalitati de a-si apara drepturile. Posibilitatea de a introduce o actiune colectiva ar trebui sa le ofere consumatorilor mai multa incredere ca pot sa-si apere drepturile, precum si sa determine o mai buna respectare a normelor de catre intreprinderi.”
La nivel european, desi, incepand din 2010, increderea generala in sectorul serviciilor inregistreaza o tendinta pozitiva, raportul arata ca doar 53% din consumatori cred ca le sunt respectate drepturile privind protectia consumatorilor. Pentru bunuri de larg consum, cifra este doar cu putin mai ridicata, si anume 59%.
Principalele concluzii ale Tabloului de bord, privind pietele la nivelul UE:
- Progresele fata de anul 2016 sunt modeste, desi tendinta pozitiva inregistrata incepand cu 2010 continua.
- Desi pietele din Europa de Vest continua sa functioneze mai bine pentru consumatori, in medie, cele mai semnificative imbunatatiri ale performantelor s-au inregistrat si anul acesta in Europa de Est.
- Serviciile de internet si telefonie mobila sunt in continuare cele mai problematice pentru consumatori.
- Serviciile financiare sunt sectorul in care consumatorii sufera cele mai mari prejudicii (pierderi financiare sau pierdere de timp) in caz de probleme.
- Sectorul imobiliar si cel al autovehiculelor de ocazie sunt sectoarele in care consumatorii au cea mai scazuta incredere.
Tablourile de bord ale consumatorilor ofera o privire de ansamblu asupra modului in care functioneaza piata unica pentru consumatorii din UE. Publicate incepand cu 2008, acestea au scopul de a asigura o mai buna monitorizare a rezultatelor pentru consumatori si de a oferi date utile pentru elaborarea de politici.
Exista doua tipuri de tablouri de bord, care se publica o data la doi ani, unul intr-un an si altul in urmatorul, si care au la baza anchete desfasurate in intreaga UE:
- Tabloul de bord al pietelor de consum urmareste calitatea functionarii a peste 40 de piete de consum pe baza unor indicatori-cheie, cum ar fi increderea ca vanzatorii respecta normele de protectie a consumatorilor, comparabilitatea ofertelor, posibilitatile de alegere intre comercianti/furnizori, masura in care sunt implinite asteptarile consumatorilor si daunele cauzate de problemele intalnite de consumatori. Sunt monitorizati si alti indicatori, cum ar fi schimbarea furnizorului si preturile.
- Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatori monitorizeaza conditiile de la nivel national pentru consumatori in trei domenii: (1) cunostintele si increderea, (2) respectarea si controlul aplicarii normelor si (3) plangerile si solutionarea litigiilor. Acesta examineaza, de asemenea, progresele inregistrate in ceea ce priveste integrarea pietei cu amanuntul a UE (Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatori 2017).
 
ABONARE REVISTESISECAMRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
rigips
ness project
quadratum
EDIT-Structural
viarom
theda mar
noark
Acvatot 2019
siniat
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
concelex
CDS
Ubitech
leviatan

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
econet
top 500
AICPS_30
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander