Agenda Constructiilor
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - PMB: Proiecte de modernizare a transportului public din Capitala
PMB: Proiecte de modernizare a transportului public din Capitala
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 21 Dec 2017 18:27
La sediul municipalitatii Capitalei, la data de 21 decembrie 2015, a avut loc o intalnire cu o delegatie a Bancii Mondiale, din care au facut parte David Sislen - practice manager, Dean Cira - lead urban specialist si Marcel Ionescu-Heroiu, senior urban development specialist, pentru a identifica solutii de colaborare in vederea dezvoltarii de proiecte in Municipiul Bucuresti, informeaza un comunicat al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB).
In cadrul intrevederii, s-a discutat despre proiecte de modernizare a transportului public din Capitala si zonele adiacente, printre care se numara dezvoltarea transportului feroviar pentru calatori (urban, periurban si regional, inclusiv centura feroviara a Capitalei), dar si proiectul Esplanada.
„In opinia mea, transportul feroviar urban si periurban este de importanta strategica pentru dezvoltarea pe termen mediu si lung a orasului. Acesta se poate dezvolta prin valorificarea retelei de cale ferata existenta in Municipiul Bucuresti, care in prezent este abandonata. Aceasta retea de transport feroviar pentru calatori ar putea lega Capitala de Giurgiu, Zimnicea, Alexandria, Rosiori de Vede, Gaesti, Titu, Urziceni, Lehliu, Oltenita sau chiar de Ploiesti”, a declarat Gabriela Firea, primarul Municipiului Bucuresti.
Referitor la centura feroviara a Capitalei, Gabriela Firea a explicat ca Bucurestiul se numara printre putinele orase europene care beneficiaza de o centura feroviara avand o lungime de 80 km, structura de transport care in prezent nu este valorificata la adevaratul sau potential: „Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucurestiului fara a include centura feroviara in sistemul de transport public al orasului! Aceasta linie ar trebui intregrata in acest sistem si preluata de catre municipalitate, pentru a fi utilizata in scopul transportului de calatori”.
Aceasta linie de centura trebuie insa reabilitata si modernizata, garile de pe traseu trebuie de asemenea refunctionalizate si este necesara realizarea unor puncte intermodale pentru transferul calatorilor intre trenuri, metrou si autobuze.
O alta varianta de optimizare a transportului public despre care s-a discutat in cadrul intrevederii este studierea oportunitatii introducerii unor linii de tip monorail/tren usor suspendat, in zonele in care nu exista posibilitatea de realizare a retetelor la nivelul solului.
Reprezentantii Bancii Mondiale si-au exprimat interesul de a se implica in aceste proiecte, avand in vedere ca Bucurestiul are, pentru prima oara, o Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara (ADIBI) care va dezvolta proiecte de transport in regiunea metropolitana.
Sustinere a Bancii Mondiale pentru proiectul Esplanada
Un alt subiect abordat in cadrul intrevederii a fost proiectul Esplanada, proiect pentru care reprezentantii Banii Mondiale si-au declarat sustinerea.
Astfel, reprezentantii PMB au evidentiat faptul ca un proiect de asemenea amploare trebuie sa se dezvolte unitar, dupa modelul unor proiecte similare din Europa si ca, in acest sens, ar fi necesara infiintarea, la nivelul PMB, a unei structuri dedicate, care sa monitorizeze etapele de implementare a obiectivului de investitii.
O alta solutie propusa de specialistii PMB a fost infiintarea unei companii publice de proiect, care sa asigure managementul investitiei, acoperind toate aspectele (concept, studii, licitatie, executie si operare/administrare a intregului ansamblu). S-a adus, de asemenea, in discutie complexitatea situatiei juridice a terenului pe care urmeaza sa se realizeze acest proiect, specialistii municipalitatii subliniind ca eliberarea de sarcini a terenului, desi reprezinta un proces laborios, trebuie demarata de urgenta. Reprezentantii Bancii Mondiale si-au exprimat interesul in asigurarea finantarii acestui proiect si au subliniat ca proiectul trebuie realizat unitar, chiar daca implementarea se va face in etape, fiind necesara stabilirea unor prioritati, astfel incat Cartierul de Justitie sa fie realizat cu celeritate.
In finalul intalnirii, delegatia Bancii Mondiale i-a invitat pe specialistii municipalitatii la Forumul Mondial al Regenerarii Urbane, organizat de Banca Mondiala si Guvernul Japonez in februarie 2018, la Tokyo, Yokohama si Kawasaki, intrunire la care vor fi invitate toate institutiile implicate in proiectul Esplanada. Pentru informatii suplimentare, www.pmb.ro
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
Acvatot 2019
viarom
ness project
ERBASU CONSTRUCT
CDS
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
concelex
quadratum
Ubitech
noark
theda mar
leviatan
FRONTALE

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
econet
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander