Agenda Constructiilor
Vineri, 24 Ianuarie 2025
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - PRO INFRASTRUCTURA: “Tunelurile pentru ursi” nu au studii geotehnice adecvate
PRO INFRASTRUCTURA: “Tunelurile pentru ursi” nu au studii geotehnice adecvate
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 04 Iul 2019 14:10
Asociatia Pro Infrastructura sustine ca s-au pierdut 3 ani pe lotul 2 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva, cel care contine celebrele tuneluri "pentru ursi". S-a lansat licitatia, desi se putea face acest lucru in 2016, problemele fiind cunoscute inca din decembrie 2013 dupa emiterea Acordului de Mediu.
Licitatia prevede o valoare estimata de 1,36 miliarde RON (fara TVA) aferenta finalizarii lucrarilor pe Sectiunea D (4,03 km care sunt 95% gata din martie 2018) plus proiectarea si executia Sectiunilor E1 (5,69 km) si E2 (3,44 km, din care 2,12 km sunt cele doua vestite tuneluri). Termen? 4 ani. Daca nu este totul gata pana in decembrie 2023, Romania risca sa piarda finantarea nerambursabila pentru acest proiect "fazat" care a inceput in POS-T 2007-2013 si TREBUIE sa fie incheiat in POIM 2014-2020, deci maxim pana in 2023 (clauza n+3), cerinta scrisa negru pe alb si in caietul de sarcini.
Sansele ca autostrada sa fie gata pana la sfarsitul lui 2023 sunt minime, deci probabil vom fi nevoiti sa dam inapoi sute de milioane de euro din fondurile europene primite. Pe Sectiunea E2, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la dispozitia ofertantilor niste linii trasate grosier pe o plansa cu pozitiile kilometrice ale tunelurilor.
Nu exista studii geotehnice serioase in zona. De exemplu, chiar Institutul Geologic Roman (contractat de CNAIR), spune ca nu exista un foraj mai adanc de 35 m la tunelul care este proiectat sa ajunga la 70 metri, recomandand un foraj geotehnic la 100 m adancime. Fara studii de teren de calitate, constructorilor seriosi le va fi extrem de greu sa puna pe masa o oferta realista si competitiva: unii nici nu vor participa, iar ceilalti vor da preturi foarte ridicate ca sa-si acopere riscurile.
De ce s-a reziliat aiurea contractul cu Salini-Impregilo inainte de a finaliza Sectiunile D si E1?! De ce a fost ministrul Cuc la Bruxelles in 2017 ca sa ceara expertilor europeni sa renunte la tuneluri?! De ce s-a lansat abia acum o licitatie care, in cel mai rau caz, trebuia pornita imediat dupa revizuirea Acordului de Mediu din decembrie 2016?!
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEhiltiSISECAMALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
rigips
VEGO
GEWISS
concelex
SSAB
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
EURO BUILD
MAKITA
noark
theda mar
CDS
SIGM
Arduro
quadratum
Acvatot 2019
DRS
AED
ELECTROGRUP
leviatan
Ubitech
MCA
strabag nivel 1
konsent
EDIT-Structural

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<