VELUX si FAKRO au opinii diferite asupra concurentei loiale |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 25 Iun 2018 15:56 |
FAKRO, competitorul polonez al companiei daneze VELUX, pierde plangerea catre Comisia Europeana, care a fost folosita incepand din anul 2012 ca baza pentru campania de defaimare a Grupului VELUX in majoritatea tarilor europene.
Dupa o investigatie care a durat 6 ani, Comisia Europeana a respins plangerea formulata de FAKRO impotriva celui mai cunoscut producator de ferestre de mansarda, compania daneza VELUX. Purtatorul de cuvant al Comisiei, Ricardo Cardoso, a confirmat presei internationale ca s-au realizat investigatii cuprinzatoare privind acuzatiile aduse impotriva VELUX si nu s-au constatat incalcari ale Grupului VELUX in ceea ce priveste regulile concurentei.
„Speram ca decizia Comisiei Europene sa puna capat acestei lungi liste de plangeri pe care FAKRO le-a invocat impotriva VELUX, atat in presa, cat si in cadrul unor conferinte. Este absolut esential pentru noi sa fim corecti in relatia cu concurenta si nu avem niciun motiv sa ne comportam altfel. Avem produse de calitate si servicii de nivel ridicat, astfel incat avem nevoie doar de o concurenta loiala pe pietele pe care operam", spune David Briggs, CEO al Grupului VELUX.
FAKRO a descris cazul ca fiind un exemplu al conditiilor concurentiale dificile cu care companiile din Europa de Est se confrunta atunci cand incearca sa castige cota de piata in tari vechi ale UE. Pentru a-si sustine si face cunoscut punctul de vedere, producatorul polonez a derulat mai multe campanii in mass-media internationala si a apelat la sustinerea politicienilor din Polonia.
„Deoarece Comisia a investigat cazul, am decis sa nu comentam acest lucru din respect pentru activitatea autoritatilor. Dar a fost o experienta neplacuta avand in vedere masura in care un concurent a fost dispus sa critice VELUX. Clientii nostri ne-au cerut, de asemenea, raspunsul nostru la acuzatiile aduse si multi au fost socati sa auda cat de departe a fost dispus FAKRO sa mearga”, spune David Briggs.
Briggs face referire la probabil cel mai mare caz de ancheta cu privirea la spionajul industrial desfasurat in Danemarca, unde un angajat la inalt nivel al VELUX a contactat printr-un intermediar oficialii companiei FAKRO pentru a le vinde cateva mii de documente confidentiale VELUX si inregistrari ale intalnirilor interne privind clienti, produse, inovatii si strategia Grupului. FAKRO a admis in mass-media din Polonia ca manageri de varf din FAKRO s-au intalnit de mai multe ori cu doi intermediari in legatura cu potentiala achizitie a documentelor secrete sustrase din VELUX.
„Acest caz arata in mod clar ca VELUX si FAKRO au opinii foarte diferite asupra concurentei loiale. Sper ca FAKRO sa accepte decizia si sa-si petreaca timpul in a fi competitor pe piata, in loc sa prezinte acuzatii si sa deruleze o campanie de defaimare”, afirma David Briggs.
Politia daneza continua sa investigheze cazul de spionaj industrial impotriva VELUX.
FAKRO a inaintat autoritatilor de concurenta o plangere impotriva Grupului VELUX, iar in 2008 a avut loc un raid la cateva filiale ale companiei daneze. Aceasta ancheta nu a scos la iveala semne de incalcare de catre VELUX a normelor cu privire la concurenta.
Despre Grupul VELUX
In urma cu 75 de ani in Danemarca, Villum Kann Rasmussen, fondatorul companiei, isi propunea sa transforme podurile intunecate in spatii locuibile de calitate, cu lumina naturala si aer proaspat. De atunci si pana in prezent, grupul VELUX a ajuns sa fie recunoscut in toata lumea pentru ca a revolutionat conceptul de fereastra de mansarda, dar si pentru inovatiile sale in domeniu si abilitatea de a dezvolta produse de inalta calitate care definesc standardele industriei.
Despre VELUX Romania
De 21 de ani, mai precis din 19 mai 1997, VELUX Romania aduce lumina si aerul proaspat si in casele din Romania si din Republica Moldova. VELUX Romania are sediul central si depozitul la Brasov, alegerea unui oras din centrul tarii fiind de la inceput o decizie strategica pentru distribuirea optima a produselor. Compania se implica constat in cauze sociale si in viata comunitatii brasovene.
|