ITALIA: Peste 30 de arestari in cel mai mare dosar de coruptie in constructii |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 31 Oct 2016 15:12 |
Carabinierii si Garda Financiara din Italia au declansat o ancheta ampla referitoare la trucarea unor licitatii pentru executia unor mari proiecte de infrastructura din Italia, care s-a soldat cu arestarea a circa 30 de persoane din diferite regiuni ale Peninsulei, printre care se afla si conducerea executiva a asocierii Cociv (formata din companiile Salini Impregilo, Condote si Civ). Potrivit presei italiene, au fost efectuate peste 30 de arestari ale unor persoane suspectate de trucarea licitatiilor unor proiecte mari de infrastructura, de la cai ferate de mare viteza la autostrazi. Printre cei arestati se afla Michele Longo si Ettore Pagani, presedintele si vicepresedintele consortiului Cociv, care si-a adjudecat inclusiv contractul de constructie a caii ferate de mare viteza Genova - Milano, lucrare in valoare de peste 6,2 miliarde euro. In acelasi caz, a mai fost arestat directorul general pentru operatiuni interne al Salini Impregilo si Giandomenico Monorchio, fiul lui Andrea Monorchio (contabil general al statului italian in perioada 1989-2002). Printre suspecti se afla si Giuseppe Lunardi, fiul fostului ministru al Infrastructurii din guvernul Berlusconi, Pietro Lunardi.
Denumita "Amalgam", investigatia s-a soldat cu arestari in mai multe regiuni ale Italiei, respectiv in Lazio, Lombardia, Piemont, Liguria, Toscana, Abruzzo, Umbria si Calabria, acuzatiile variind de la coruptie si santaj, la constituirea unui grup infractional organizat, de tipul structurilor mafiote.
Conform Bursei de la Roma, asocierea Cociv este detinuta in proportie de 64% de grupul Salini Impregilo, diferenta de 33% din titlurile acesteia aflandu-se in proprietatea societatii Condote si altor actionari minoritari.
In Romania, Salini Impregilo a intrat anul trecut si in atentia DNA, dupa ce un sector de drum dintre Cunta si Saliste (de pe lotul al treilea al autostrazii Orastie-Sibiu) s-a prabusit la scurt timp dupa inaugurare. Lucrarile de reconstructie au fost realizate in regie proprie de compania de autostrazi din Romania, circulatia fiind redeschisa la data de 10 octombrie 2016. Contractul pentru lotul al treilea al tronsonului Orastie-Sibiu a fost incheiat cu antreprenorul italian Salini Impregilo in luna mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Alte lucrari mari de infrastructura contractate de grupul italian in tara noastra vizeaza inclusiv executia lotului al doilea al autostrazii Lugoj-Deva si primul lot al sectorului Sebes-Turda.
|