EURO-CONSTRUCTII: Calitatea neindoielnica redevine un pilon de baza al dezvoltarii |
Premiile EURO-Constructii Publicat de Elena Icleanu 29 Iun 2016 10:56 |
In contextul reluarii trendului ascendent pe piata locala de constructii, care a crescut cu aproape 10% in 2015 fata de anul anterior, companiile din domeniu, atat antreprenori, cat si furnizori de materiale, birouri de arhitectura si dezvoltatori isi readapteaza strategiile, pregatindu-se pentru un val de proiecte asteptat in 2017. Dupa ce au traversat o relativ indelungata perioada de criza, in care au continuat sa investeasca, sa inoveze si sa se mentina dinamice, marile grupuri si firme active in sectorul constructiilor si-au stabilit ca noi obiective consolidarea si extinderea, adica dezvoltarea. Printr-un control strict al costurilor si prin eficientizarea productiei si a operatiunilor interne, firmele care au facut fata cu succes recesiunii au avut, in 2015, un avantaj competitiv imens. Un aspect demn de remarcat in acest context este faptul ca societatile care au depasit cu succes perioada de criza au pus un accent deosebit pe comunicare si transparenta, urmatorul pas fiind dezvoltarea.
Realitatile din ultima perioada au demonstrat ca firmele care au inteles necesitatea abordarii integrate a tuturor elementelor mentionate anterior au fost cele care s-au dezvoltat in timpul recesiunii. Cele mai dinamice companii din acest punct de vedere au fost laureate din nou cu trofee EURO-Constructii, la sectiunea Dezvoltare & Afaceri (Business Development) remarcandu-se: Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR), Strabag Romania, Hidroconstructia SA, ACI Cluj SA, Henkel Romania, Teraplast SA, Adeplast SA, Lindab, Elpreco SA, Alumil Rom Industry, Ursa Romania, Pipelife Romania, Macon Group, Elbi Electric & Lighting si Schindler Romania.
Criterii principale: dezvoltare, eficienta, imagine si comunicare
In procesul de evaluare a companiilor s-a tinut cont - si de aceasta data - de o serie de criterii legate de dezvoltare, eficienta, imagine si comunicare, juriul fiind constituit din jurnalisti cu o experienta vasta si relevanta in domeniu. A fost selectata cate o singura societate/ entitate pentru fiecare subdomeniu al sectorului de constructii, fiind decernate, in total, 15 trofee. Principalele criterii care au stat la baza acordarii premiilor au fost reprezentate de toate aspectele ce contribuit la dezvoltarea si consolidarea firmelor, cum ar fi: evolutia cifrei de afaceri si a profitului, dezvoltarea de proiecte atat pe plan intern, cat si extern, extinderea prin achizitii, game noi de produse si prin accesarea unor noi domenii de activitate, precum si contributia generala adusa sectorului local de constructii, prin specializarea personalului, implementarea de proiecte europene cu rezultate remarcabile mai ales in crearea de noi locuri de munca in sector etc. Alti factori esentiali in selectia castigatorilor trofeelor EURO-Constructii la categoria Dezvoltare & Afaceri au fost constituiti de modul in care actiunile intreprinse au avut efecte pozitive la consolidarea pozitiei pe piata constructiilor din Romania, de gradul de inovare in ceea ce priveste lansarea de game si produse noi si, nu in ultimul rand, de calitatea materialelor livrate.
Marketingul de continut, printre tendintele de business in 2016 si 2017
Potrivit specialistilor in management si afaceri, printre principalele tendinte care caracterizeaza mediul de business in 2016 se afla marketingul de continut, imbunatatirea serviciilor de "customer care" si cresterea gradului de fidelizare a angajatilor. In contextul unui public foarte bine informat, pretentios si care are la dispozitie o paleta enorma de optiuni, companiile nu mai pot oferi doar un produs, ci au nevoie de un pachet complet, format din povestea marcii, produsul de calitate si suportul neconditionat oferit cumparatorului. Calitatea neindoielnica redevine pilonul esential in atingerea obiectivelor. De un atu suplimentar vor beneficia companiile care vor accepta complexitatea generatiei Millenials si vor comunica intens cu persoanele in cauza, folosindu-se de instrumente digitale. Noua generatie este compusa din oameni cu putere de cumparare, pe care orice companie si-i doreste drept clienti.
Organizatiile inovatoare vor investi in programe de mentorat si de fidelizare pentru angajatii care lucreaza de la distanta. Flexibilitatea este o cerinta ce nu mai poate fi neglijata de mediul de afaceri, care va fi nevoit sa se adapteze noului sistem de lucru. Accentul se va muta mai mult pe zona de servicii, in timp ce marjele in cazul marfurilor continua sa se erodeze. Liderii vor investi in consolidarea culturii organizationale, centrate pe serviciile de calitate oferite clientilor, pentru a creste veniturile. Marketingul de continut va fi punctul-forte al strategilor din domeniu, pe care companiile il vor introduce tot mai mult in procesele de vanzare, pentru a contribui la valoarea produsului.
|