|
George Pirvu (42 de ani)
Functia/firma: Director General al Schachermayer Romania;
Studii: Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnica din Bucuresti;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul sistemelor de feronerie;
Hobby: istorie
|
Concernul Schachermayer Rechberger este specializat in comercializarea de feronerie/accesorii destinate fabricatiei de tamplarie termoizolanta, mobilier etc. Holdingul se situeaza printre cei mai importanti furnizori din domeniu, avand o cifra medie de afaceri de 400 milioane de euro. Holding-ul colaboreaza cu producatori importanti de pe piata mondiala, cum ar fi: Maco, Dr.Hahn, Simmonswerk, Hoppe, Kaba, Geze, Dorma, Spax, Stadur, Blum, Dana, Haro, Tilo, etc. Incepand cu anul 2003, a fost demarata activitatea in Romania, subsidiara locala fiind specializata in activitati de consultanta si vanzari.
|
- Care este situatia actuala pe piata constructiilor?
- In ultima perioada, am constatat o maturizare profunda a acestei piete, concretizata, mai ales, prin scaderea drastica a marjelor de profit ale marilor furnizori de sisteme si plasarea acestora la nivelul uzual, inregistrat pe pietele vest-europene. De asemenea, suntem martori ai unui fenomen de polarizare a ofertei, datorat in mare masura cresterii gradului de informare a beneficiarilor. Astfel, se consolideaza o tendinta de realizare a unor parteneriate cu case de comert puternice, care au posibilitatea promovarii unor oferte integrate. Pentru a ilustra aceasta situatie, poate fi luat exemplul amenajarilor interioare segment pe care, in urma cu 2 - 3 ani erau utilizate materiale furnizate prin intermediul unor mici depozite sau magazine de bricolaj. In prezent, companiile specializate colaboreaza deja cu firme de distributie, care le pun la dispozitie o gama completa de produse. Mai mult, in acest fel se evita utilizarea unor produse neperformante, favorizandu-se - totodata - achizitia sistemelor recomandate direct de consultantii de specialitate (in general, arhitecti).
- Cum a evoluat compania, din punct de vedere al produselor distribuite?
- Trebuie subliniat ca Schachermayer Romania dispune de experienta celorlalte subsidiare ale grupului, in acest fel putand anticipa destul de rapid miscarile pietei de profil. Tinand cont de similitudinile dintre evolutia pietei locale si cele aferente altor regiuni din Europa unde ne desfasuram activitatea, am luat decizia infiintarii a doua noi divizii: feronerie pentru mobilier, respectiv materiale pentru amenajari interioare (usi, pardoseli, elemente de placare etc.). Majoritatea noilor sortimente sunt de provenienta austriaca si germana, avand caracteristici de performanta conforme standardelor europene in vigoare.
- Ce strategie veti aborda, pe termen scurt?
- Compania noastra se va orienta - preponderent - pe dezvoltarea unor parteneriate solide cu firme de amenajari de dimensiuni medii, specializate in executia de lucrari la imobile rezidentiale. In ceea ce priveste ansamblurile de mare anvergura - cum ar fi complexuri de locuinte, cladiri de birouri, centre comerciale etc. - acestea sunt mai greu accesibile, fiind executate de firme de constructii care se aprovizioneaza direct de la producatori. Consideram ca strategia adoptata va asigura o crestere stabila, pe termen lung, cu atat mai mult cu cat clientii nostri actuali vor crea in continuare o presiune puternica pe piata si vor reprezenta o concurenta de luat in considerare de catre marile firme.
- Cum intentionati sa dezvoltati relatiile cu aceste firme?
- Am implementat deja un program de dezvoltare care implica extinderea spatiilor de stocare din Romania, actiune ce a necesitat alocarea unor fonduri de 0,7 milioane de euro. In prezent, ne concentram pe imbunatatirea timpului de raspuns la comenzile partenerilor, scopul fiind acela de accesare in timp real a tuturor centrelor logistice din Europa ale Schachermayer. Astfel, livrarile se vor executa in functie de o serie de variabile, cum ar fi timp, distanta, marimea comenzii, pret, cost de transport, urmand ca, dupa o procesare realizata prin intermediul unui software specializat, sa fie aleasa varianta optima.
- Care este structura retelei actuale de distributie?
- In Romania, deservim peste 300 de parteneri traditionali si inca 300 de companii care se aprovizioneaza ocazional, prin intermediul depozitelor din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta si Bacau. Transportul este efectuat in colaborare cu o serie de firme de cargo rapid, fiind asigurat in maximum 48 de ore de la inregistrarea comenzii. Au fost consemnate si probleme legate de aceasta latura a activitatii, serviciile de acest gen fiind destul de precare in Romania. Totusi, avand in vedere marca pe care o reprezentam, incercam sa minimizam efectele negative, astfel incat sa reducem rata de reclamatii. Pentru informatii suplimentare, www.schachermayer.ro |