Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
31 Oct 2022 06:15
|
Grupul Hornbach a reusit sa-si sporeasca din nou vanzarile in comparatie cu cifra-record din intervalul iunie – august 2021. Astfel, in semestrul intai al exercitiului financiar in curs, incheiat la 30 august, vanzarile consolidate au crescut cu 5,2%, pana la 3,46 miliarde euro. Avansul de 28,7% inregistrat in ultimii trei ani subliniaza accelerarea semnificativa a operatiunilor in perioada pandemiei. Indicatorul EBIT ajustat (profitul din exploatare ajustat prin excluderea elementelor neoperationale) aferent intervalului analizat a cumulat 277,4 milioane euro, insa s-a situat sub cifra raportata pentru anul precedent (337,2 milioane euro), dar cu mult peste cea din semestrul intai al anului fiscal 2019/20 (+40 %). Pentru intregul exercitiu financiar 2022/2023, conducerea continua sa se astepte la o usoara crestere a vanzarilor si la o scadere a nivelului EBIT ajustat, reconfirmand previziunile revizuite date publicitatii la 13 iunie 2022. Conducerea Hornbach a reiterat ideea conform careia orientarea clientilor asupra imbunatatirii caselor lor a continuat in lunile din vara lui 2022. In special, s-a observat o crestere a proiectelor de imbunatatire a eficientei energetice in unele regiuni. Pe fondul provocarilor continue cu privire la inflatie si lanturile de aprovizionare, compania a continuat sa fie un partener de incredere pentru clientii sai privati si profesionisti, in toate proiectele de renovare derulate de acestia. Pe segmentul Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup de operational ce include 169 de centre de bricolaj si magazine online in noua tari europene, vanzarile nete au crescut cu 4,9% pana la 3,23 miliarde euro, cele din afara granitelor Germaniei consemnand un avans de 8,6% si cumuland 1,63 miliarde euro. Vanzarile online (inclusiv Click & Collect) au ramas la un nivel mult mai ridicat decat in perioada prepandemica, avand o pondere de 14,8% in cifra de afaceri. In total, pe acest segment incasarile au scazut cu 19,1% la 479,8 milioane euro. In Romania, cifra de afaceri a subsidiarei locale a sporit in 2021 cu 20%, atingand 1,29 miliarde lei.
|