Agenda Constructiilor
Miercuri, 01 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Actualitatea interna - PNL: Reconstructia Ucrainei se va face in principal prin Polonia si Romania
PNL: Reconstructia Ucrainei se va face in principal prin Polonia si Romania
Actualitatea interna Publicat de Stelian DINCA 07 Iun 2023 10:12
Romania are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca efortul mondial de reconstruire a perimetrelor devastate de razboi in Ucraina, a declarat presedintele Comisiei Nationale de Transport a PNL, Alin Nica.
"Reconstructia Ucrainei (...) se va face in principal pe doua cai importante si majore: prin Polonia si Romania. De aceea, Romania, dezvoltandu-si infrastructura de transport si interconectand aceasta infrastructura pe cale rutiera si feroviara cu Republica Moldova si cu Ucraina, are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca acest efort mondial de reconstruire a zonelor devastate de razboi. Si ce inseamna acest lucru in mod concret pentru Romania? Inseamna sansa la dezvoltare, in special a zonei Moldovei, care, odata conectata macar in urmatorii 4 ani printr-o infrastructura feroviara serioasa, de viteza rezonabila, are sansa sa atraga acei investitori care pot sa genereze investitii noi in zona Moldovei, pentru ca apoi acestea sa fie folosite pentru reconstructia Ucrainei", a spus Alin Nica, marti, la dezbaterea "Infrastructura si mobilitatea in regiunea Bucuresti-Ilfov. Interconectarea Bucurestiului cu infrastructura rutiera nationala".
Alin Nica a punctat ca Romania are sansa unica de a face din portul Constanta unul principal in regiune.
In alta ordine de idei, el a mentionat ca programul investitional 2021-2030 cuprinde proiecte majore de infrastructura rutiera si feroviara, iar pentru a fi dus la bun sfarsit este nevoie de finantare de 70 de miliarde de euro in urmatorii 10 ani, ca sa se fixeze nucleul infrastructurii majore, iar ulterior in jurul acestuia sa fie brodate elementele secundare. "Ne propunem sa alocam minim 2% din PIB in urmatorii 10 ani pentru infrastructura de transport", a mai spus Alin Nica.
Potrivit acestuia, un alt aspect strategic este de a avea realizata infrastructura de transport, astfel incat din orice punct al tarii un conducator auto sa nu aiba nevoie de mai mult de o ora pentru a ajunge la un drum de mare viteza, fie autostrada, fie drum expres.
"O chestiune strategica pe care ne-am propus-o este ca din orice punct din tara sa ai nevoie de maxim doua ore sa ajungi la un aeroport. Dezvoltarea zonei cargo la aeroporturi si a zonelor acestea de transport intermodal cred ca va face din Romania o zona in care sa fie ieftin sa investesti", a adaugat Alin Nica. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAMALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
noark
rigips
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CDS
siniat
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
leviatan
viarom
MAKITA
strabag nivel 1
ness project
concelex

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
top 500
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander