ANAP si BM acorda sprijin aplicat pentru 160 de autoritati si entitati contractante |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 09 Dec 2020 09:15 |
Anul trecut, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a demarat un exercitiu amplu de asistenta tehnica in teritoriu destinata autoritatilor si entitatilor contractante in vederea imbunatatirii proceselor de achizitii publice si eficientizarii acestora, al pregatirii profesionistilor in achizitii publice, cat si in ceea ce priveste reducerea neregulilor si a corectiilor financiare.
Demersul face parte din proiectul Sprijin in implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice prin consolidarea capacitatii administrative a ANAP si a autoritatilor contractante (cod SIPOCA 625), finantat din fonduri nerambursabile si realizat in parteneriat cu Grupul Bancii Mondiale (BM).
Potrivit proiectului, ANAP alaturi de BM s-au angajat in acordarea de sprijin aplicat pentru 160 de autoritati si entitati contractante (AC) cu scopul de a contribui la cresterea performantei in achizitiile publice. AICI puteti urmari o scurta prezentare a aceastei initiative.
Pana in acest moment, 48 de autoritati si entitati contractante au primit asistenta tehnica prin:
- Desfasurarea a 5 serii de ateliere de lucru, a cate 4 sesiuni fiecare, cu privire la etapa de planificare a proceselor de achizitii publice organizate, la care au participat in jur de 185 responsabili achizitii, experti tehnici, dar si persoane cu functii de conducere;
- Recomandari formulate cu privire la 43 de documentatii de atribuire, dintre care 17 licitatii deschise, 2 negocieri competitive si o concesiune de servicii;
Si pentru ca ANAP doreste accelerarea procesului si participarea unui numar cat mai mare de autoritati contractante si entitati contractante, invitam AC interesate de aceasta initiativa sa completeze CHESTIONARUL ONLINE pana la data de 29 ianuarie 2021 pentru a va putea inscrie in exercitiul de asistenta tehnica.
ANAP isi canalizeaza eforturile nu doar spre optimizarea proceselor de achizitii publice interne si cresterea capacitatii profesionistilor din domeniul achizitiilor publice, dar o atentie deosebita este indreptata si inspre aplicarea unitara a instrumentelor operationale, a metodologiilor si modelelor de documente promovate in cadrul Ghidului Achizitiilor Publice online precum si asupra coerentei practicilor si a intelegerii comunae a aspectelor procedurale.
|