Agenda Constructiilor
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - EY: Doar 20% din companiile locale au declarat ca nu realizeaza sponsorizari
EY: Doar 20% din companiile locale au declarat ca nu realizeaza sponsorizari
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 14 Mar 2022 11:58
Conform unui studiu realizat la inceputul acestui an de EY Romania in parteneriat cu ARC - Asociatia pentru Relatii Comunitare, ”Creditul fiscal: Regimul sponsorizarilor in Romania”, doar 20% dintre companiile locale au declarat ca nu se implica in actiuni de sponsorizare, din motive care ar putea fi, insa, corectate - fie pentru ca nu inteleg mecanismul de directionare, fie pentru ca nu sunt convinse de actiunile/ activitatile catre care ar fi dispuse sa directioneze banii.
“Desi perioada in care companiile pot redirectiona banii pentru sponsorizari este limitata la sase luni incepand cu 1 ianuarie 2022, iar procesul de aplicare a creditului fiscal este ingreunat, as zice sa privim catre partea buna a Legii 322/2021. Prin noile prevederi, companiile vor fi incurajate sa utilizeze integral plafoanele anuale de deducere din impozitul pe profit sau din impozitul pe venit, in cazul microintreprinderilor, dupa depunerea declaratiilor anuale sau trimestriale.” Miruna Enache, EY Romania & Moldova Tax Partner; EY CESA Tax Markets Leader
 
Despre ce este vorba?
Legea sponsorizarii si Codul fiscal permit societatilor comerciale platitoare de impozit pe profit sa ofere sponsorizari entitatilor fara scop lucrativ/ autoritatilor publice/ persoanelor fizice pentru activitatile desfasurate in anumite domenii (spre exemplu, cultura, educatie, umanitar, social) si sa beneficieze de facilitati fiscale, in anumite conditii prevazute de lege.
Cheltuiala cu sponsorizarea oferita nu este o cheltuiala deductibila fiscal, dar poate reprezenta un credit fiscal, adica poate reduce impozitul pe profit de plata cu suma integrala a sponsorizarii oferite. Codul fiscal prevede urmatoarele limite (minimul dintre): 20% din impozitul pe profit datorat sau 0,75% din cifra de afaceri. Mai mult, societatile comerciale care sunt platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor si care efectueaza sponsorizari, potrivit Legii sponsorizarii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.
Incepand cu 1 ianuarie 2022 (ori cu data inceperii anului fiscal 2022 – 2023, in cazul persoanelor juridice care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic), in cazul in care sponsorizarile efectuate nu depasesc plafonul mentionat mai sus, ramanand astfel o diferenta pozitiva neutilizata, pentru aceasta diferenta pozitiva, contribuabilul poate dispune de ”redirectionarea impozitului pe profit” pentru efectuarea de sponsorizari in termen de maxim 6 luni de la data depunerii declaratiei anuale de impozit pe profit/ declaratiei de impozit aferente. Daca pana in 2021, pentru cheltuielile legate de sponsorizare ce au depasit in anul de referinta limitele permise pentru credit fiscal sumele eligibile s-au raportat pe 7 ani in cazul platitorilor de impozit pe profit, respectiv pe o perioada de 28 de trimestre consecutive in cazul platitorilor de impozit pe veniturile microintreprinderilor, acest lucru nu mai este posibil pentru sumele inregistrate, incepand cu 2022. Cu toate acestea, sumele reportate din trecut (aferente anilor 2015-2021), vor putea fi utilizate pana in anul 2028. Recuperarea acestor sume in scop de credit fiscal se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului.
Cei mai multi bani, potrivit declaratiilor respondentilor studiului EY Romania ”Creditul fiscal: Regimul sponsorizarilor in Romania”, i-au atras organizatiile neguvernamentale care activeaza in sanatate – 28%, servicii sociale – 26 si educatie - 26%. Protectia mediului a fost cauza care a atras cele mai putine sponsorizari - 5,3%, fapt care arata, din punctul nostru de vedere, o nevoie de educare si informare suplimentara privind importanta acestui domeniu.
In plus, studiul EY Romania arata ca, pentru a fi dispuse sa se implice, companiile au nevoie de cat mai multa informatie din partea mediului non-profit, de completa vizibilitate asupra actiunilor lor. De aceea, pentru ONG-uri, comunicarea devine punctul cheie.
“Cu cat vor fi mai transparente, cu atat rasplata va fi mai mare - vor obtine sponsorizari suplimentare si chiar au sanse sa castige parteneriate pe termen lung. Firmele vor sens, isi doresc sa vada materializari clare ale proiectelor sponsorizate, sa contribuie la dezvoltarea pe termen lung a comunitatii in care se implica.” Miruna Enache, EY Romania & Moldova Tax Partner; EY CESA Tax Markets Leader
“Sponsorizarile de 20% tin copii in scoala, repara sectii de spitale, sustin cultura, protejeaza mediul si ne ajuta sa traim in comunitati sanatoase. Ce ne arata noile date din acest studiu este ca exista un potential urias de colaborare si de schimbare. Avem nevoie unii de ceilalti si relatiile bune dintre un ONG si o companie conteaza enorm pentru bunastarea comunitatii. Organizatiile neguvernamentale din tara au profesionisti in domeniile lor de activitate, care contribuie la binele tuturor si care au nevoie de sprijin ca sa isi implineasca misiunile. O comunicare mai stransa intre organizatii si companii, o comunicare care sa se intample de pe pozitii de egalitate si incredere ar duce la cresterea sprijinului oferit prin 20%.”Dana Pirtoc, CEO, Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC)
Studiul EY Romania si ARC mai releva ca 46.9% din respondenti sustin ca si-ar dori ca sponsorizarile sa le fie solicitate in trimestrul patru al unui an financiar. ”Acesta este raspunsul asteptat si de noi, intrucat o firma incepe sa isi cunoasca situatia contabila cat mai aproape de realitate abia in jurul acelui trimestru, atunci va sti daca va iesi pe profit sau nu”, completeaza Miruna Enache.
De asemenea, studiul mai arata ca, in general, sumele sponsorizate sunt direct corelate cu dimensiunea companiei si dimensiunea profitului.
De mentionat ca in aceste zile guvernul a introdus pe o perioada limitata de timp si o serie de reguli speciale pentru ajutoare, donatii si sponsorizari destinate persoanelor afectate de conflictul din Ucraina.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMSISECAMhiltiTotalEnergiesRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
EDIT-Structural
DRS
theda mar
MAKITA
Arduro
Ubitech
BogArt
strabag nivel 1
konsent
ness project
rigips
Acvatot 2019
VEGO
SSAB
AED
SIGM
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
concelex
noark
CDS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<