Krugman: Anul 2023 aduce schimbari de structura organizationala in companii |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 19 Dec 2022 13:15 |
Razboiul din Ucraina, perspectivele sumbre in ceea ce priveste economia mondiala si criza energetica creeaza deja de multa vreme tensiuni pe toate pietele. In acest context organizatiile si companiile din intreaga lume au nevoie sa isi schimbe strategiile de afaceri pentru a putea concura cu competitori pe care, in multe situatii, inca nu ii cunosc. Ca sa poata face acest lucru companiile trebuie sa gaseasca noi modalitati prin care aiba acces la date si informatii actuale, verificate si bine structurate, iar una dintre modificarile prioritare este includerea, in structura organizationala, a unui departament de Competitive Intelligence care sa functioneze ca sursa de informatii si suport pentru celelalte departamente si structuri in vederea atingerii obiectivelor de business.
Un studiu derulat anul acesta de Competitive Intelligence Alliance impreuna cu Klue a evidentiat faptul ca 89% dintre manageri au declarat ca piata a devenit mai competitiva in 2022. Totodata, 31% dintre companiile care au deja implementat un departament intern de Competitive Intelligence au declarat ca si-au marit echipa, ca urmare a beneficiilor aduse de rapoartele acestora in luarea deciziilor strategice.
Nevoia pentru astfel de servicii a inceput sa fie constientizata tot mai mult si in Romania, iar cateva universitati au deschis chiar cursuri de specializare. In contextul cresterii cererii din piata, pentru a veni in sprijinul business-urilor din Romania, compania romaneasca de Competitive Intelligence Krugman & Partners va lansa in primul trimestru din 2023 o serie de programe de training, intr-un format modular.
„Departe de teoria gri, training-urile Krugman & Partners sunt orientate catre zona practica, participantii lucrand cu studii de caz in fiecare sesiune. Livrarea independenta a modulelor propuse face din acest program de training o experienta intensiva. Discutiile si dialogurile interesante cu lectorii si participantii vor largi tuturor orizontul Intelligence-ului Competitiv, structura fiind construita astfel incat la finalul programului cei interesati sa poata sa dezvolte in cadrul propriilor organizatii o functiune de Strategic & Competitive Intelligence", spune George Alexe, managing director al Krugman & Partners.
Nevoia unei astfel de specializari se observa si pe site-urile specializate in recrutarea de personal. La nivelul Uniunii Europene sunt in acest moment disponibile cateva sute de pozitii in zona de Competitive Intelligence, acesta fiind un alt indicator care arata tendintele companiilor de a-si dezvolta departamente interne in acest domeniu.
Activitatea de Competitive Intelligence ofera companiilor si antreprenorilor un avantaj strategic prin furnizarea de intelligence concurential care le permite sa ia decizii mai bune si sa fie mai bine pregatiti pentru a face fata provocarilor din piata. Functia interna de competitive intelligence permite identificarea amenintarilor si oportunitatilor din piata si un raspuns mai eficient la tendintele industriei. De altfel, conform aceluiasi studiu deja mentionat, 30% dintre respondenti au spus ca isi actualizeaza trimestrial informatiile legate de concurenti pentru a putea ramane competitivi, in timp ce 20% au spus ca aceasta este o activitate cu recurenta lunara.
Valoarea globala a pietei de competitive intelligence si cybersecurity se apropia in 2019 de nivelul de 40 de miliarde de dolari, iar estimarile indica o dublare a acesteia in urmatorii cinci ani.
|