CNADNR planifica executia a 1.430 km de autostrada |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Simona Ene 16 Nov 2012 12:56 |
Mircea Pop (57 de ani)
Functia/Firma: director general, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania;
Experienta profesionala: 38 ani in domeniul dezvoltarii proiectelor de infrastructura.
In conditiile cresterii semnificative a traficului, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a elaborat o strategie de redistribuire a acestuia pe anumite culoare specifice, asigurand, totodata, scurtarea distantei de parcurs, cu efecte benefice asupra consumului energetic, a timpului de transport, a fluentei si sigurantei in circulatie. Astfel, in domeniul rutier este vizata directionarea traficului pe coridoarele de transport paneuropene IV si IX, principalele obiective prioritare din cadrul acestui program in 2012 fiind implementarea proiectelor pentru tronsoanele de autostrada aferente celei de-a IV-a axe rutiere.
- Ce sectiuni se afla in stadii avansate de executie?
- In luna octombrie a.c. se desfasurau lucrari in ritm alert la varianta de ocolire Deva-Orastie (aflata la o cota de 70,25%, ce va fi data in folosinta in luna februarie 2013), la lotul I al autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime de 24,1 km (33,32%, avand ca termen de predare luna aprilie 2013), lotul al doilea Orastie-Sibiu (19,75 km, 43,31% - aprilie 2013), lotul al III-lea Orastie-Sibiu (22,11 km, 38,36% - aprilie 2013), la ultimul lot (16,11 km) din aceasta sectiune lucrarile aflandu-se la 38,8%, iar termenul de finalizare fiind prevazut tot in aprilie 2013. In aceeasi luna a anului viitor sunt prevazute pentru finalizare cele doua loturi aferente autostrazii Nadlac-Arad (totalizand 38,87 km - 20,41%, respectiv 62,05%) si primele loturi dintre Timisoara si Lugoj (9,5 km - 97%) si Lugoj-Deva (27,4 km - 32,26%). In curand, va fi inaugurata autostrada Arad-Timisoara (32,25 km), aflata in stadiu terminal - 98,77% -, la care deschiderea traficului pe ambele cai de rulare se va efectua in data de 17 decembrie a.c. In luna ianuarie 2013 va fi operationala in totalitate artera rutiera pe ruta Cernavoda-Medgidia (20,49 km - 85%), in timp ce intre Medgidia si Constanta (pe intreaga lungime de 30,82 km) se va circula incepand cu semestrul al doilea a.c.
- Care sunt loturile neadjudecate pana in prezent?
- In prezent, derulam procedurile de achizitie publica pentru proiectarea si executia autostrazilor Lugoj-Deva (loturile 2, 3 si 4) si Timisoara-Lugoj (al doilea lot), toate acestea aflandu-se in etapa de evaluare a ofertelor depuse de antreprenorii participanti la licitatii. De asemenea, in domeniul constructiei de autostrazi, avem in pregatire tronsonul Pitesti-Sibiu, a carui procedura de achizitie a fost anulata in luna octombrie a.c., urmand a fi relansata in curand.
- Care este strategia CNADNR pe termen mediu?
- Obiectivele comune ale CNADNR si, evident, ale ministerului de resort pe termen mediu prevad construirea a 1.429,95 km de autostrada (Centura Capitalei, Targu Mures - Iasi, Bucuresti - Brasov, Ploiesti - Buzau - Focsani, Focsani - Albita, Sibiu - Pitesti, Sudului si finalizarea A3), reabilitarea si modernizarea a 5.109,55 km de drumuri nationale, precum si realizarea a 643,62 km de variante de ocolire pentru localitatile Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Bistrita, Alesd, Stei, Husi, Toplita, Tusnad, Sighisoara, Huedin, Fagaras, Barlad, Timisoara-Sud, Pascani, Roman, Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Rosiori de Vede, Targoviste, Titu, Adjud, Budesti, Buftea, Dej, Falticeni, Filiasi, Mangalia, Pucioasa, Targu Frumos, Targu Jiu, Bacau, Galati, Targu Mures, Sacele, Targu Neamt, Bals, Strehaia, Dragasani-Est, Iasi-Sud, Focsani-Nord, Medias, Slatina, Zarnesti, Haghig, Cluj-Nord, Gaesti, Recas, Fiser, Varsand, Pecica, Alexandria, Zimnicea, Turnu Magurele, Sighetu Marmatiei, Lipova, Savarsin, Timisoara, Salonta, Calarasi, Satu Mare, Odorheiu Secuiesc si Cristuru Secuiesc. Cele mai importante obiective ce vor fi demarate in intervalul urmator sunt reprezentate de constructia variantei de ocolire a municipiului Targu Jiu, elaborarea studiului de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului, proiectarea Centrului de Intretinere si Coordonare si a Punctului de Sprijin pe A3, precum si incheierea acordului-cadru pentru proiectul denumit „Lucrari de marcaje rutiere pe reteaua de autostrazi si drumuri nationale din administrare”.
|