SAVILLS: Proprietatile montane sunt tot mai atractive pentru investitori |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 10 Dec 2021 14:55 |
Criza sanitara a adus schimbari majore pe toate palierele, la nivel global. Unul dintre lucrurile interesante este ca proprietatile din zone turistice montane au devenit tot mai atractive pentru investitori, conform studiului anual Savills “Raportul Ski, Iarna 2021-22”.
Chiar daca primul trimestru din 2021 a fost vizibil afectat din punct de vedere al cererilor, volumul tranzactiilor s-a dublat fata de anul precedent si a aparut o concurenta acerba pe aceasta nisa, in special pentru proprietatile premium din cele mai exclusiviste statiuni montane din lume. Proprietatile care erau de vanzare de cateva luni, sau chiar ani, si-au gasit, in aceasta perioada, cumparatori dornici sa iasa din zonele urbane, ca urmare a restrictiilor cauzate de criza sanitara si impactul acesteia privind munca de acasa, arata raportul Savills.
Desi ar fi nerealist sa ne asteptam ca Romania sa ajunga vreodata in topul destinatiilor de schi din Europa, statiunile montane romanesti au un potential de dezvoltare ridicat si ar putea atrage investitori in urmatorii ani. ”Avantajul unei investitii intr-o proprietate aflata intr-o statiune montana este dat de faptul ca aici turismul are continuitate, spre deosebire de turismul de pe litoral, spre exemplu. Detinerea unei proprietati la munte asigura, asftel, un venit stabil pe tot parcursul anului. Pe piata locala au aparut deja dezvoltatori care ofera posibilitatea de a investi in proprietati aflate in statiuni montane precum Brasov sau Sinaia”, spune Ilinca Timofte, Research Analyst Crosspoint Real Estate.
Pornind de la aceasta oportunitate, in urmatorii ani astfel de active ar putea atrage o serie de investitori, majoritatea locali. ”Pentru ca acest gen de activ alternativ sa devina atragator si pentru investitori institutionali, statiunile montane din Romania ar trebui sa atraga un numar semnificativ de turisti straini, iar acest lucru depinde in mare masura de investitiile publice facute in promovarea si dezvoltarea zonelor cu potential turistic din tara”, adauga Timofte.
Inainte de pandemie, achizitionarea unei proprietati dintr-o statiune montana era considerata ca o fiind o investitie a unei restranse categorii de oameni cu venituri foarte mari, insa experienta Covid-19 a adus o crestere semnificativa in randul acestora pentru astfel de achizitii. In urma blocajelor succesive aduse de criza sanitara, tot mai multi oameni cauta acum spatii cat mai deschise, aer curat si o viata mai buna, iar datorita acestor lucruri, proprietatile din zonele montane nu au fost niciodata mai cautate ca acum, precizeaza studiul. Intregul raport il puteti accesa aici.
|