Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - ANCPI a actualizat conditiile de acces la sistemul informatic de cadastru
ANCPI a actualizat conditiile de acces la sistemul informatic de cadastru
Arhitectura & Proiectare Publicat de Stelian DINCA 05 Mai 2023 12:42
Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) a actualizat conditiile de acces ale partenerilor sai la datele din sistemul informatic integrat de cadastru si carte funciara. Noile reglementari au fost aprobate prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 950/2023, care a fost publicat joi, 4 mai 2023, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 382/04.05.2023. Totodata, actul normativ enumera categoriile profesionale care au acces la sistemul informatic gestionat de ANCPI.
ANCPI, institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei (MDLPA), acorda acces la anumite date din sistemul informatic notarilor publici, executorilor judecatoresti, expertilor judiciari, persoanelor fizice si juridice autorizate sa efectueze lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, autoritatilor publice centrale si locale, autoritatilor administrative autonome, institutiilor publice, instantelor judecatoresti, avocatilor si practicienilor in insolventa.
Accesul la seturile de date si serviciile online oferite de ANCPI va fi acordat in baza unei solicitari scrise, formulata de reprezentantului legal al autoritatii/institutiei/instantei judecatoresti/asociatiei profesionale din care face parte utilizatorul, conform prevederilor Ordinului nr. 950/2023.
ANCPI va transmite avizele solicitate de partenerii sai in cel mult cinci zile lucratoare de la data inregistrarii cererii.
Avizele vor fi emise de catre comisia desemnata prin Ordin al directorului general din care fac parte angajati ai Directiei Juridice, Directiei de Publicitate Imobiliara si ai Directiei de Cadastru si Geodezie. Ulterior, documentele vor fi inaintate catre Directia Informatica, pentru configurarea conturilor de utilizator si comunicarea acestora catre solicitanti.
Cererile pentru accesul la informatiile din sistemul integrat de cadastru si carte funciara pot fi transmise la adresa de e-mail Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza . Ulterior vor fi depuse in original la sediul ANCPI sau trimise prin posta/curierat, cu exceptia cererilor insotite de documentele prevazute in ordin, semnate cu semnatura electronica bazata pe certificat calificat.
Potrivit noilor reglementari, solicitarile vor fi insotite de:
a) cererea scrisa a reprezentantului legal al autoritatii/institutiei/instantei judecatoresti/asociatiei profesionale din care face parte utilizatorul, cu mentionarea activitatii reglementate de legislatia in vigoare in cadrul careia vor fi utilizate datele si informatiile solicitate si cu precizarea scopului pentru care este solicitat accesul;
b) lista persoanelor desemnate pentru care urmeaza sa fie acordate drepturile de acces la sistemul informatic, care va cuprinde datele de contact ale acestora (nume, prenume, CNP, calitatea/functia detinuta, adresa de domiciliu, adresa de posta electronica (e-mail), numar de telefon);
c) angajamentul de confidentialitate si de respectare a conditiilor, completat si semnat de catre fiecare persoana desemnata;
d) acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, completat si semnat de catre fiecare persoana desemnata;
e) dovada detinerii semnaturii electronice bazata pe certificat calificat de catre persoanele pentru care urmeaza sa fie acordate drepturile de acces.
Cererea de acces poate fi si individuala in cazul expertilor judiciari si persoanelor autorizate sa realizeze lucrari de cadastru, geodezie, cartografie si fotogrammetrie, cu respectarea noilor reglementari.
Ordinul Directorului General al ANCPI privind aprobarea conditiilor de acces la datele si informatiile din sistemul informatic de cadastru si carte funciara nr. 950/2023 a intrat in vigoare o data cu publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei. Incepand cu aceeasi data, a fost abrogat Ordinul directorului general al ANCPI nr. 813/2022 privind aprobarea conditiilor de acces la datele si informatiile din sistemul informatic de cadastru si carte funciara.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGTotalEnergiesSISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EURO BUILD
Ubitech
BogArt
CONCEPT STRUCTURE
noark
SIGM
Arduro
konsent
DRS
VEGO
AED
MAKITA
concelex
SSAB
Acvatot 2019
strabag nivel 1
GEWISS
leviatan
ELECTROGRUP
theda mar
CDS
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
rigips
quadratum

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<