Arhitectura & Proiectare
Publicat de Ovidiu Stefanescu
17 Mar 2025 06:00
|
 Vanzarile WSP in cel de-al patrulea trimestru din 2024 au atins 4,66 miliarde USD, in crestere cu 25,3% raportat la perioada corespunzatoare a exercitiului financiar anterior. De asemenea, compania a anuntat o majorare organica de 10% a veniturilor nete de 10%, determinata de operatiunile din SUA si Canada. Valoarea indicatorului EBITDA ajustat realizata in trimestrul respectiv a sporit la 634,3 milioane USD de la 524,9 milioane USD in intervalul de referinta, corespunzand unei marje de 18,7%. Profitul trimestrial net ajustat a ajuns la 305,3 milioane USD sau 2,34 USD/ actiune, ceea ce reprezinta un spor de 23,2%. In ceea ce priveste fluxul de numerar din activitatile de exploatare, acesta s-a cifrat la 773,3 milioane USD, pentru ca cel liber (FCF) sa atinga 642,5 milioane USD. La nivelul anului fiscal incheiat la 31 decembrie 2024, cifra de afaceri a totalizat 16,17 miliarde USD (+12%). Dinamica a fost determinata in principal de evolutia organica si de achizitii. Veniturile operationale brute ajustate au fost sporit cu 13,8% pana la 2,186 miliarde USD, iar profitul net s-a situat la 1,01 miliarde USD. Fluxul operational de numerar a crescut la 1,381 miliarde USD, iar cel liber la 884,5 milioane USD (mai mult decat dublu fata de 2023), ca efect al reducerii utilizarii capitalului de lucru, scaderii impozitului pe venit platit si cesionarii unei cladiri. Raportul dintre datoria neta si EBITDA ajustata s-a situat la 1,8x, plasandu-se astfel in intervalul tinta stabilit de echipa manageriala (cuprins intre 1,0x si 2,0x). Conducerea WSP s-a declarat deosebit de multumita de performanta financiara din ultimul an fiscal al ciclului strategic 2022-2024. Cererea robusta pentru serviciile promovate si cresterea sustinuta in regiunile cheie au permis obtinerea unor rezultate peste asteptari pentru anul analizat si pentru intreaga perioada. Pe masura incepe executia planului global de actiune strategica 2025-2027, expertii WSP intentioneaza sa depaseasca si mai mult limitele, sa stimuleze inovatia, cresterea, profitabilitatea si sa incurajeze potentialul grupului pe calea de a deveni un brand de top in universul serviciilor profesionale.
|