IMMPULS: Mai mult de jumatate din cladirile comerciale trebuie renovate |
Expozitii & Conferinte Publicat de Elena Icleanu 30 Nov 2011 13:27 |
Cele mai multe centre comerciale moderne si cladiri de birouri din Romania construite in timpul perioadei de dezvoltare imobiliara (2006-2008) trebuie renovate si recompartimentate pentru eficientizarea spatiului disponibil, deoarece au fost realizate intr-un moment in care cererea se afla la un nivel maxim si cerintele de calitate erau minime. Acest subiect a reprezentat punctul central al conferintei intitulate "Making existing buildings fit for the future", ce a avut loc, recent, la Hotelul Novotel din Capitala. Evenimentul a fost organizat de compania de consultanta si servicii imobiliare Immpuls si a reunit reprezentanti ai unor agentii/companii de consultanta specializati in real estate, arhitecti si experti in domeniul managementului de risc, conferentiarii, majoritatea din afara granitelor tarii, oferind exemple de reconditionari ale unor cladiri de birouri si comerciale pentru sporirea eficientei si productivitatii spatiilor. Prima prezentare a apartinut lui Christoph Platzer - director al diviziei de real estate din cadrul grupului OMV Petrom SA, care a prezentat principalele rezultate ale refunctionalizarii spatiului noului sediu Petrom City (din Straulesti, judetul Ilfov), cladire inaugurata in luna martie 2011. Investitia a avut rolul de a deveni un "simbol al transformarii grupului Petrom", printre obiectivele acesteia aflandu-se si crearea unui spatiu de lucru flexibil si relaxant pentru angajati si eficientizarea economica si functionala a cladirii. Investitia totala a depasit 130 milioane de euro, fiind incluse lucrari de reabilitare ecologica, infrastructura de acces si executia efectiva a cladirilor complexului si a centralei electrice. In noul sediu au fost relocati peste 2.500 de angajati din sapte sedii Petrom, suprafata medie disponibila pentru fiecare salariat fiind de 9,5 mp. A urmat o prezentare realizata de ing. Georg Jetas (expert in project management), care a enuntat principalele motive pentru care este necesara programarea functionala a spatiilor in cladirile de birouri, tinandu-se cont de necesitatile de comunicare din cadrul companiilor. Expertul a indicat mai multe tipuri de compartimentare, precizand ca in Romania sunt preferate cele tip «open space office», in care birourile angajatilor nu sunt delimitate de niciun fel de zidarie. Acesta este, totodata, cel mai eficient mod de gestionare a spatiului in centrele de afaceri, optim din punct de vedere al comunicarii si flexibilitatii dintre salariati, insa deficitar in ceea ce priveste capacitatea de concentrare si creativitatea acestora. Prima sesiune a lucrarilor a fost finalizata prin lucrarea prezentata de arh. Andrea Maurer (specializata in dezvoltarea si gestionarea unor proiecte precum sediile Shell din Hamburg si Fraport din Frankfurt si pentru Petrom-City Bucuresti). Aceasta a prezentat detaliat conceptul renovarii aeroportului Fraport, aflat in executie pana in anul 2013. In recompartimentarea spatiului se va tine cont de comunicare, flexibilitate, servicii si relatiile cu clientii.
In a doua parte a conferintei, Brigitte Schmitt, specialist in renovarea spatiilor comerciale, a prezentat cel mai recent exemplu de functionalizare a centrului Iris Shopping Center, din cartierul Titan (Bucuresti), inaugurat la inceputul lunii noiembrie a.c. Potrivit acesteia, peste 50% din centrele comerciale din Romania trebuie renovate, deoarece nu sunt functionale, lucrari ce vor necesita investitii importante. Evenimentul a fost incheiat de arh. Vladimir Nicula (profesor in cadrul Universitatii de Arhitectura "Ion Mincu", reprezentant al companiei Immpuls si unul din managerii de proiect implicati in dezvoltarea stadionului National Arena, din Bucuresti), care a prezentat o metodologie care poate fi utilizata drept ghid in realizarea unui proiect de renovare. Ca studiu de caz pentru elaborarea acestei metodologii, arhitectul a utilizat proiectul Millennium Tower (din Bucuresti), pentru care a trebuit identificata o solutie pentru ca acesta sa poata fi inclus in piata imobiliara dupa incendiul de care a fost afectat la jumatatea anului 2009. "A fost un proiect dificil, deoarece in primul rand a trebuit sa securizam cladirea si sa ne asiguram ca nu vor fi afectati trecatorii sau imobilele din zona. La inceput nici noi, nici autoritatile nu am stiut exact cum sa gestionam situatia, deoarece nu exista un precedent, iar ocupantii si proprietarul creau presiuni suplimentare. Dupa securizare, a trebuit sa stabilim nivelul pagubelor si sa identificam o solutie pentru a continua acest proiect. De asemenea, a trebuit sa tinem cont si de imaginea negativa pe care o avea, deja, clientul pe piata. Am propus, astfel, un scenariu complex de interventie si, in prezent, incercam sa-l implementam, calitatea lucrarilor ce vor urma fiind foarte importanta pentru noi", a declarat Vladimir Nicula. Pentru informatii suplimentare, www.immpuls.ro
|