ARMO: Industria de comert electronic din Romania va creste cu pana la 10% in 2023 |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 19 Oct 2023 08:20 |
Industria de comert electronic din Romania va creste in acest an cu pana la 10%, fata de anul trecut, pana la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, in marja evenimentului dedicat Zilei Nationale a Comertului Electronic, presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movila, potrivit Agerpres.
"Intotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumparaturile de Craciun. Si atunci ar trebui sa creasca toata partea de comert online si toata partea de comert spre final de an. Unele companii pot sa-si recupereze ce au pierdut fata de anul 2022. Astfel, ne asteptam la o crestere a industriei intre 5 si 10%, pe tot acest an, pana la o suma de sapte miliarde de euro. Daca adaugam si serviciile - facturi, biletele electronice si asa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, as putea spune. Ne continuam cumva accelerarea sau ne continuam parcursul intr-o pozitie de consolidare, urmand trendurile din vest. Cu siguranta, cresterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru ca atunci au fost cumparaturi de necesitate, pentru ca nu aveam posibilitatea sa ma deplasez sau sa cumpar offline. Per total, toata piata a crescut si asta e foarte important", a afirmat Movila.
Acesta a adaugat ca, la momentul actual, media de consum in online se situeaza la 10-11%, la nivel national, la jumatate fata de situatia inregistrata in tarile din Vest.
"Categoria de Fashion este in continuare predominanta, insa a crescut foarte mult categoria de bunuri de frecventa, adica toata partea de cosmetice, de pet-food, toate produsele pe care le folosim cu frecventa, inclusiv produse alimentare si toata piata de produse proaspete, odata cu intrarea si mai multor companii in acest domeniu, cu investitiile pe care le-au facut. Daca in Vest avem o medie de consum in online din total piata de 20%, la noi suntem undeva 10-11%, deci potentialul e destul de rapid de dublare, insa se va face treptat. Nu ne asteptam la o dublare peste noapte. Majoritatea consumatorilor din Romania care pot sa cumpere online au acces la Internet, insa doar 66% dintre ei au postat o comanda online in ultimul an. 99% dintre romani folosesc internetul pentru comunicare, pentru social media, pentru informare, comunicare etc. Ce ne asteptam e sa creasca aceasta pondere, iar portretul-robot al consumatorului din mediul online este consumatorul cu precadere din mediul urban, cu venituri medii sau peste medie, din sectorul de varsta 18 - 35, spre 45 de ani. Evident, ca si in mediul rural am vazut o crestere foarte mare in 2022, de la o pondere foarte mica, pentru ca magazinele au venit cu foarte multe avantaje pentru consumatorii care traiau in zone greu accesibile, au reusit sa livreze si sa ofere niste servicii de calitate", a mentionat seful ARMO.
Antreprenori si profesionisti din sectorul de e-commerce participa, miercuri, la un eveniment dedicat Zilei Nationale a Comertului Electronic, organizat de Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO). Anual, pe data de 15 octombrie, in Romania este marcata Ziua Nationala a Comertului Electronic, instituita prin Legea 144/2020, cu scopul informarii si constientizarii cu privire la existenta acestui tip de comert.
|