Agenda Constructiilor
Marti, 11 August 2020
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - McKinsey: Numarul serviciilor accesate digital s-a dublat in perioada pandemiei
McKinsey: Numarul serviciilor accesate digital s-a dublat in perioada pandemiei
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 17 Iun 2020 12:37
Doua treimi dintre consumatorii romani au utilizat cel putin un serviciu digital in timpul carantinei Covid-19, numarul acestora fiind in crestere cu 10% fata de perioada anterioara, conform sondajului Digital Sentiment in Romania, realizat de McKinsey. Sondajul analizeaza comportamentul consumatorilor romani in mediul online si utilizarea digitala a serviciilor disponibile in 10 sectoare economice: bancar, de asigurari, produse de bacanie, imbracaminte, divertisment, social media, turism, telecomunicatii, utilitati si sectorul public.
Rezultatele arata ca in perioada carantinei Covid-19 s-a dublat numarul serviciilor accesate digital. "Daca, in general, consumatorul roman obisnuit accesa deja digital unul sau doua servicii diferite, in timpul carantinei, utilizatorii au folosit online, in medie, trei-patru servicii diferite", noteaza Alexandru Filip, Partener Coordonator al biroului McKinsey & Company din Bucuresti si Lider al McKinsey DnA (Digital and Analytics) Practice in Europa Centrala.
In ceea ce priveste tipurile de servicii digitale la care consumatorii romani au recurs, cele bancare si de telecomunicatii sunt cele mai folosite; 38% dintre romani au declarat ca au utilizat cel putin un serviciu digital din aceste doua sectoare in timpul carantinei Covid-19, iar 19% dintre consumatori au inceput sa le foloseasca incepand din aceasta perioada de carantina. Pe de alta parte, doar 14% dintre romani au accesat digital servicii din sectorul asigurarilor, respectiv aferente sectorului public.
Un alt rezultat al sondajului arata ca, in prezent, cresterea utilizarii serviciilor digitale este semnificativa pentru toate categoriile de varsta si pentru toate regiunile geografice, nemaifiind valabila doar pentru early adopters, care inainte erau reprezentati de tinerii profesionisti din orasele mari. Inainte de carantina Covid-19, grupele de varsta cuprinse intre 18-24 de ani si 35-44 de ani erau cel mai bine reprezentate in ceea ce priveste adoptia digitala, cu 69%, respectiv 65%. Acum, pentru ambele categorii de varsta, rata de adoptie a crescut la 76%. In plus, in aceasta perioada, rata de adoptie digitala a crescut semnificativ pentru consumatorii cu varste intre 45 si 64 de ani deoarece exista mai multe stimulente pentru utilizarea serviciilor digitale datorita riscurilor medicale crescute generate de factorul varsta. Mai mult, 65% dintre romanii care locuiesc in orase mici si in zone rurale au utilizat cel putin un serviciu digital in ultimele 6 luni.
Telefoanele mobile raman cele mai populare dispozitive folosite pentru accesarea de servicii online, 62% dintre romani utilizandu-le ca dispozitiv principal.
Realizat de echipa locala a firmei de consultanta McKinsey & Company, sondajul a fost efectuat in cursul lunii mai 2020 si a inclus peste 1.200 de respondenti.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
allbimAUTODESKVideoConfAC-iulCOVID-19
ROCKWOOL 196
A aparut editia
AUGUST 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
CELCO 2020
strabag nivel 1
Acvatot 2019
ssab ag antrepriza generala
hilti
ERBASU CONSTRUCT
rigips

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
ef-de-n
AHK 2018
AICPS_30
econet
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere