TARA Interactive: Circa 70% din cifra de afaceri se realizeaza in afara tarii |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 29 Aug 2022 11:39 |
TARA Interactive, companie romaneasca de dezvoltare de software, isi extinde prezenta in Germania si in Danemarca si incepe campanii de promovare a serviciilor in alte trei tari: Elvetia, Olanda si Canada.
Demersul se inscrie in strategia de extindere internationala a companiei romanesti si are loc pe fondul cresterii nevoii de digitalizare a companiilor si de eficientizare a cheltuielilor.
TARA Interactive dezvolta, in prezent, proiecte, in SUA, Germania si Danemarca, alaturi de Romania si Moldova, iar cifra de afaceri realizata in afara tarii este de 70%.
„Daca acum cativa ani aveam clienti doar in afara, obiectivul curent este sa ne extindem atat international, cat si in Romania, unde nevoia de digitalizare a companiilor este tot mai mare. In prezent dezvoltam proiecte pe partea de business management si administration (eCommerce, roboti, RPA, aplicatii mobile, AI, CRM), care sunt industry agnostic, dar si pe verticale specifice anumitor industrii, cum ar fi banking, accounting & finance, logistics etc.”, spune Vlad Lepadatu, Managing Partner la TARA Interactive, mentionand ca, in ultimii doi ani, a observat o crestere a cererii din partea magazinelor online si pentru automatizarea proceselor interne.
Pentru a sustine planurile de extindere pe liniile de business, TARA Interactive a format o echipa de profesionisti cu experienta in business si isi propune sa intre, in perioada urmatoare, pe verticalele de comert (retail, e-tail) si de productie (manufacturing).
Printre cele mai importante proiecte dezvoltate pana acum de TARA Interactive pentru clienti din piata internationala sunt:
- optimizarea consumului de combustibil pentru flote de transport (SUA);
- optimizare de procese pe tot lantul de productie si distributie (containere in porturi);
- agrifood supply chain - proiect ce a presupus optimizarea incarcarii tirurilor cu produse agrifood si optimizarea rutelor de distributie, astfel incat sa lase o amprenta de carbon cat mai redusa;
- dezvoltarea unei aplicatii de mobil pentru gestionarea reducerilor si cardurilor de fidelitate;
- Enterprise Content Management System cu un motor complex de calcul a rezultatelor cautarilor in functie de prioritatile de business ale companiei.
Strategia TARA Interactive de extindere la nivel international vizeaza si deschiderea de birouri locale in perioada urmatoare, pe lista scurta a companiei fiind Olanda si Germania. Unul dintre principalele avantaje fata de firmele din tarile respective este nivelul preturilor practicate. Totodata, nivelul avansat de cunoastere a limbii engleze, pozitia geografica in Europa si diferentele culturale mai mici fata de alte zone, cum ar fi India, constituie alte avantaje in comparatie cu alte firme offshore. De asemenea, alt avantaj este faptul ca TARA Interactive ofera si consultanta in definirea si implementarea proiectelor, fata de alte companii dezvoltatoare de software, locale sau offshore.
Dezvoltarea TARA Interactive la nivel international are loc concomitent cu cresterea numarului de angajati. Astfel, planurile companiei presupun cresterea echipei la 70 de angajati pana la finalul anului.
|